als gek of gestoord als positief etiket op iemand geplakt mag worden weet ik dat vrienden dat bij mij zullen doen, al vind ik dat zelf best wel meevallen want kom regelmatig meer soortgenoten tegen.
verder vrolijk, totaal onbekend met het fenomeen ochtenhumeur, dus onafgebroken positief, ik ga ook compleet me eigen gang en heb weinig notie aan regeltjes of gewoontes.
voor de rest heb ik al moeite om mijn opa en oma met u aan te spreken, ja elke persoon die tegenover mij staat of het nu een zwerver is, mijn baas, een kassiere, de dominee of de koningin, voor mij maakt het totaal geen verschil, en ze hebben mij ook te nemen als gelijkwaardig.
de laatste tijd merk ik dat ik binnen groepen geheel zelfstandig initatieven neem, en daarmee een hele groep een richting op stuur, (20+ bijbelstudie opgezet, op school de inhoud en indeling van een aantal presentaties bepaald waarbij andere klasgenoten gewoon steeds weer akkoord gingen) tenzij iemand anders binnen erg korte tijd een beter idee heeft, want geen actie vind ik niks. Maar lastige is hiervan ook dat ik graag me eigen boontjes dop, ipv dat ik me van iemand afhankelijk moet opstellen die misschien iets meer tijd nodig heeft.
bezit ook een goede dosis humor, is graag en regelmatig op mezelf, maar volgens mijn coordinator ben ik ook erg sociaal met al mijn collega's.
verder ook graag bij vrienden, zoals anderen ook al aangaven hoeft en op jezelf en in gezelschap van anderen willen zijn niet tegenstrijdig te zijn.
Ook ben ik snel probleem oplossend bezig en wil graag iets voor anderen doen, maar ik heb er wel weer moeite mee als anderen weer iets voor mij willen doen.
ik moet alleen wel erg opletten wat ik zeg, doordat ik nogal nuchter tegen dingen aan kan kijken kan ik wel eens te bot reageren, waar ik dan zelf wel achteraf weer om kan lachen, maar ja mijn toehoorder natuurlijk minder blij mee is op dat moment
Ook betrap ik mezelf wel op het verhalen van een ik-belevenis, vast wel bekend van: 'owja, dat heb ik ook zo meegemaakt, bla...' maar heb van anderen dit nog niet als negatief gehoord, dus volgens mij heb ik er zelf meer last van dan anderen.
nog vergeten dat ik een enorme chaoot en slechte huishouder ben, verder heb ik een hekel aan agenda's, puntsgewijze lijstjes, verplichtingen en al dat soort.
als laatste meer samenvattende opsomming: creatief, impulsief, eerlijk, relaxed, assertief en kan slecht omgaan met complimentjes ontvangen en zal ze ook niet snel uitdelen.
en ik zal ongetwijfeld nog wel iets vergeten zijn.
zoals Boekenlezer ook al schreef, best wel raar om positieve dingen over jezelf te schrijven, ja tuurlijk hierboven staat ook genoeg negatiefs, maar ach je moet ook niet te krampachtig jezelf aan willen passen aan anderen of een soort wenselijk gemiddelde.
God heeft deze wereld nu eenmaal geschapen met unieke mensen en daar ben ik erg blij om!