hoe is jouw karakter??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 05 apr 2007 13:40

paprikameisje2 schreef:
Cisca schreef:'k Ben gewoon vreemd :lol: iedereen die me kent zal dat beamen :mrgreen:

das niet waar.. je bent gewoon lief en leuk en super!!!

ik ben geloof alles...... :oops:

jij bent heel lief, vrolijk, je bent goed in dingen organiseren, je bent zorgzaam, moet ik nog doorgaan? 8)

ikzelf..pjoe,,ligt er maar net aan,,
ik kan heel lief zijn, maar ook zwáár bitchie
de ene keer ben ik erg netjes,,de andere keer weer niet
de ene keer weet ik goed wat ik wil, de andere keer weer niet

*lalallalalalaaa,,,ik weet niks meer over mezelf 8)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 30 apr 2007 09:49

Gisteren kwam mij wat in gedachten over mijzelf, hoe ik ben.

Zoals God zijn schepping gemaakt heeft met vele prachtige dingen - zoals dat beschreven wordt in het uitermate literair kunstzinnig opgezette en prachtige scheppingsverhaal van Genesis - zo heeft Hij ook ervoor gezorgd dat ik geboren werd. Zoals God de schepping volstopte met parels van kunstzinnigheden, zo heeft Hij dat bij mij ook gedaan. Hij heeft mij vele prachtige talenten meegegeven. Talenten, meer dan waar ik tijd voor heb om ze te benutten.
Ik heb van God veel intelligentie en creativiteit gekregen. Daardoor was ik altijd goed in tekenen. Iets waar het de laatste tijd helaas te weinig van komt.
Ook heb ik een goede muzikale aanleg. Zou ik ook eigenlijk veel meer uit kunnen halen, als ik er veel tijd in zou stoppen.
Wat ik wel volop benut, is mijn onderzoekende geest. Door Gods gaven vind ik het leuk, en heb ik de mogelijkheden om de tekst van Gods Woord op hoog niveau te bestuderen. Ik heb op eigen houtje de bijbelse talen geleerd, zodat ik het Woord op grondtekstniveau kan bestuderen. Dat levert vaak erg mooie momenten op. Indrukwekkend is het, wanneer ik iets van de schoonheid van de tekst mag ontdekken. Of als ik iets van Gods heerlijkheid mag zien. Dan is het soms alsof de grond gaat beven.
God heeft mij erg veel gegeven. Dingen die ik bij de meeste mensen om mij heen vaak niet zie.

Even voor de goede orde: dit is niet bedoeld als opklopperij en hoogmoed, maar ik had er eens behoefte aan om wat positiefs over mijzelf te zeggen, en vanuit hoe God mij blijkbaar gewild heeft.
Ik heb in het verleden ook wel eens met psychologen gesproken, maar ik heb dat niet altijd als stimulerend voor mijn zelfbeeld ervaren. Integendeel!
Door hen ging ik mijn intellectuele talenten wel eens bekijken als een soort van afwijking, eigenlijk als iets negatiefs.
Zij hebben mijn behoeften blijkbaar vaak niet goed aangevoeld. En daarom kan dan de behoefte ontstaan, om daar eens stevige tegenwicht aan te bieden.

Ik ben rustig van karakter. Als ik mij ergens goed op mijn gemak voel, kan mijn tong soms wel eens aardig loskomen.
Ik ben denk ik een mengsel van optimisme en pessimisme. Wat dat pessimistische betreft: ik kan wel eens een doemdenker zijn. Is niet echt fijn. Dan moet ik mezelf wel eens corrigeren: zo zwart is het allemaal niet.
Ook in sociaal opzicht ben ik een mengsel. Ik ben vaak graag onder de mensen, heb graag contact met ze. Maar vaak ben ik ook liever alleen, om mijn intellectuele nieuwsgierigheid de ruimte te kunnen geven. En daardoor betrap ik mij er wel eens op, dat het zomaar kan gebeuren dat ik aan bepaalde contacten weinig toekom. Dat ik achterblijf bij wat ik eigenlijk van plan was.
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 30 apr 2007 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 30 apr 2007 10:06

Ik ben geloof ik wel impulsief;/

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 30 apr 2007 10:14

rafaell schreef:Ik ben geloof ik wel impulsief;/

En soms oervervelend, maar verder wel lief :)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 30 apr 2007 10:36

Help, ga ik nu in het openbaar besproken worden :P :shock:
Overigens is het wel enorm leerzaam voor je om te weten wat anderen vinden :wink:
Dat oervervelend herken ik wel, als ik in een flauwe/vervelende bui ben kan ik ontzettend flauw zijn/doordrammen;/

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 30 apr 2007 10:37

Idd. Erg handig als je midden in een identiteitscrisis zit, bijv. :P

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 30 apr 2007 10:38

rafaell schreef:Help, ga ik nu in het openbaar besproken worden :P :shock:
Overigens is het wel enorm leerzaam voor je om te weten wat anderen vinden :wink:
Dat oervervelend herken ik wel, als ik in een flauwe/vervelende bui ben kan ik ontzettend flauw zijn/doordrammen;/

Zeg dat wel 8)
Toch hou ik van je :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 apr 2007 10:40

Hehe, ik ben volgens mij dan weer niet echt impulsief. Toch? :P

rafaell

Berichtdoor rafaell » 30 apr 2007 10:48

Nee je doet gewoon altijd waar je zin in hebt 8)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 apr 2007 11:06

Ja, maarja, dan weet je nog steeds niet of ik zin heb om m'n impulsen te volgen of niet. 8)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 30 apr 2007 11:12

Aragorn schreef:Hehe, ik ben volgens mij dan weer niet echt impulsief. Toch? :P

Dingen die de meeste mensen impulsief zouden doen en anders niet, doe jij weloverwogen 8)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 mei 2007 10:45

Ha, dat is misschien wel waar ja. :P Ik doe ook niet zo snel iets zonder erover na te denken en ben niet zo van de abrupte emotionele reacties (hetzij positief of negatief).

Verder ben ik vooral (zelf)relativerend, zelfingenomen en niet-macho, heb ik een autoriteitsallergie, ben ik lui doch als iets me interesseert soms ook wel weer actief en over het algemeen probeer ik zoveel mogelijk Dude-minded te zijn - wat vaak redelijk lukt denk ik.

xiMaTix
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor xiMaTix » 10 mei 2007 21:13

Op mij van toepassing..

- Sociaal
- Gezellig
- Serieus
- Rechtvaardig
- Eerlijk
- Humor

Negatief? Hmm misschien soms wat snel boos en agressief.. Slechte concentratie en af en toe gebrek aan doorzettingsvermogen..
Dit zegt de Heer: Zoek mij en leef!

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 11 mei 2007 07:41

Supergoed topic!!
t Is wel heel leerzaam om eens goed naar jezelf te kijken! k Doe t dan wel regelmatig ivm mn opleiding maar iedere keer is t toch weer nét een beetje anders...
kbegin graag met t negatieve om met t positieve te eindigen. t Laatste blijft vaak t beste hangen, daar ga je over denken, zegt men.
zwakke punten: binnenvettter, soms verlegen, teveel op de achtergrond (of juist helemaal niet, ligt aan de situatie), twijfelaar, sluit mezelf af voor de buitenwereld (sinds begin van t schooljaar, wordt aan gewerkt), zoekend.
sterke punten: enthousiast, eerst-denken-dan-doen, luisteraar, loopconflicten niet voorbij, geordend (volgens anderen soms wel een beetje té), nuchter (soms word k koele kikker genoemd), behulpzaam, probleemoplossend, vrolijk (met af en toe een dip), eerst-werken-dan-luieren (moet altijd iets te doen hebben, nixdoen kan k niet tegen), organiserend, ondernemend, reislustig, onderzoekend.
k Geloof dat k er zo wel een heel eind ben...
Szent az Úr

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 20 mei 2007 23:27

als gek of gestoord als positief etiket op iemand geplakt mag worden weet ik dat vrienden dat bij mij zullen doen, al vind ik dat zelf best wel meevallen want kom regelmatig meer soortgenoten tegen.

verder vrolijk, totaal onbekend met het fenomeen ochtenhumeur, dus onafgebroken positief, ik ga ook compleet me eigen gang en heb weinig notie aan regeltjes of gewoontes.

voor de rest heb ik al moeite om mijn opa en oma met u aan te spreken, ja elke persoon die tegenover mij staat of het nu een zwerver is, mijn baas, een kassiere, de dominee of de koningin, voor mij maakt het totaal geen verschil, en ze hebben mij ook te nemen als gelijkwaardig.

de laatste tijd merk ik dat ik binnen groepen geheel zelfstandig initatieven neem, en daarmee een hele groep een richting op stuur, (20+ bijbelstudie opgezet, op school de inhoud en indeling van een aantal presentaties bepaald waarbij andere klasgenoten gewoon steeds weer akkoord gingen) tenzij iemand anders binnen erg korte tijd een beter idee heeft, want geen actie vind ik niks. Maar lastige is hiervan ook dat ik graag me eigen boontjes dop, ipv dat ik me van iemand afhankelijk moet opstellen die misschien iets meer tijd nodig heeft.

bezit ook een goede dosis humor, is graag en regelmatig op mezelf, maar volgens mijn coordinator ben ik ook erg sociaal met al mijn collega's.
verder ook graag bij vrienden, zoals anderen ook al aangaven hoeft en op jezelf en in gezelschap van anderen willen zijn niet tegenstrijdig te zijn.

Ook ben ik snel probleem oplossend bezig en wil graag iets voor anderen doen, maar ik heb er wel weer moeite mee als anderen weer iets voor mij willen doen.

ik moet alleen wel erg opletten wat ik zeg, doordat ik nogal nuchter tegen dingen aan kan kijken kan ik wel eens te bot reageren, waar ik dan zelf wel achteraf weer om kan lachen, maar ja mijn toehoorder natuurlijk minder blij mee is op dat moment ;)
Ook betrap ik mezelf wel op het verhalen van een ik-belevenis, vast wel bekend van: 'owja, dat heb ik ook zo meegemaakt, bla...' maar heb van anderen dit nog niet als negatief gehoord, dus volgens mij heb ik er zelf meer last van dan anderen.

nog vergeten dat ik een enorme chaoot en slechte huishouder ben, verder heb ik een hekel aan agenda's, puntsgewijze lijstjes, verplichtingen en al dat soort.

als laatste meer samenvattende opsomming: creatief, impulsief, eerlijk, relaxed, assertief en kan slecht omgaan met complimentjes ontvangen en zal ze ook niet snel uitdelen.

en ik zal ongetwijfeld nog wel iets vergeten zijn.

zoals Boekenlezer ook al schreef, best wel raar om positieve dingen over jezelf te schrijven, ja tuurlijk hierboven staat ook genoeg negatiefs, maar ach je moet ook niet te krampachtig jezelf aan willen passen aan anderen of een soort wenselijk gemiddelde.
God heeft deze wereld nu eenmaal geschapen met unieke mensen en daar ben ik erg blij om!
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Terug naar “Archief”