idd
en ik denk heel zeker dat het huwelijk een (streven naar!) afspiegeling van Christus en de gemeente is! Ik geloof dat dat ook in de bijbel staat, maar ik weet niet meer waar (shame on me)
Moderator: Moderafo's
Gerdien B. schreef:Ik denk dat je het onderdanig zijn niet moet zien als: de vrouw is het sloofje van de man. De man heeft namelijk ook zijn verplichtingen naar de vrouw.
Het gaat hier om een afspiegeling tussen Christus en Zijn gemeente is mij altijd verteld. Ik weet alleen niet of dat geheel terecht is. Christus staat boven Zijn gemeente en wijst hen de weg. De man in het huwelijk gaat ook een weg maar als het goed is wel in samen spraak/ samen met zijn vrouw. Je gaat iets samen aan en het lijkt mij niet meer dan logisch dat je beide even veel in te brengen hebt.
emmertje schreef:ja... zonder godvrezende man gaat het echt niet werken!!
Hoe doet een man dat dan goed? Leidinggeven?
enn... ik vergeet wat: hoe komen bepaalde mannen er dan bij om dat niet goed te doen (agressie, passiviteit, enz.)? Hoe komt dat???
Misschien mis ik iets, maar wat is 'het'? Wat gaat niet werken zonder godvrezende man?Hippieblijhoofd schreef:emmertje schreef:ja... zonder godvrezende man gaat het echt niet werken!!
enn... ik vergeet wat: hoe komen bepaalde mannen er dan bij om dat niet goed te doen (agressie, passiviteit, enz.)? Hoe komt dat???
Er zijn ook wel mannen die God niet vrezen, die een goed huwelijk hebben hoor..Ik vind het raar dat je op een post over mishandeling reageert met 'zonder godvrezende man gaat het echt niet werken'.
Debor@ schreef:Misschien mis ik iets, maar wat is 'het'? Wat gaat niet werken zonder godvrezende man?Hippieblijhoofd schreef:emmertje schreef:ja... zonder godvrezende man gaat het echt niet werken!!
Er zijn ook wel mannen die God niet vrezen, die een goed huwelijk hebben hoor..Ik vind het raar dat je op een post over mishandeling reageert met 'zonder godvrezende man gaat het echt niet werken'.
tante-tortel schreef:Zoals het voor een man moeilijk is om zijn vrouw lief te hebben. Ja hij houd van haar, maar haar openlijk lief te hebben, is een moeilijk punt voor de man.
Gerdien B. schreef:De man in het huwelijk gaat ook een weg maar als het goed is wel in samen spraak/ samen met zijn vrouw. Je gaat iets samen aan en het lijkt mij niet meer dan logisch dat je beide even veel in te brengen hebt.
Gerdien B. schreef:Misschien is dat het wel:
Zoals Christus het gezicht van het gezin is, zo is de man het van het gezin?
ik zie het meer als dat de man en vrouw juist door God bij elkaar zijn gebracht om er SAMEN een mooi en gelukkig huwelijk van te maken. En eventueel een veilig nest voor de kinderen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten