graag wil ik jullie mening horen over het volgende.
Net nu ik een beetje gelovig de bijbel begon te lezen, zei mijn dominee gisteren: "Die mensen (de uitverkorenen, Gods kinderen) die wachten geduldig af totdat God in hun leven spreekt, tot God Zèlf hen Zijn belofte geeft, in het hart. Dat zijn geen mensen die met de bijbel in hun hand aankomen en zeggen: "kijk eens, hier staat het, en daar staat het, en dat is ook voor mij bedoeld"". (Hij bedoelde beloften zoals: "Die tot mij komt, zal Ik geenszins uitwerpen", enz.)
Ik dacht dat je mag pleiten op de beloften die God in Zijn Woord doet. Moet je wachten op een speciale "bekrachtiging" in je hart, zoals mijn dominee dus stelt? God spreekt toch al in Zijn Woord, als Hij dat dan nog een keer in je hart moet doen, is dat toch dubbelop?
En als je niet durft te pleiten op de beloften in de Bijbel, ben je toch eigenlijk ongelovig? Maar dat is wat mijn dominee promoot.
Ik kwam dus helemaal down de kerk uit. Ik snap er echt helemaal niets meer van, ik ben weer helemaal terug bij af.
Ik ben een tijdlang geestelijk dood geweest, ik bad niet meer en las niet meer in de Bijbel. Nu ik God wil terughebben, naar Hem op zoek ben en hem voor mijn gevoel eindelijk begon te vinden, zegt deze dominee dus eigenlijk dat ik de Bijbel/ God Zelf niet serieus mag nemen (daar komt het toch op neer?).
Ik voel me weer mijlen van Hem verwijderd

Mijn vraag is nu: mag je God geloven op Zijn Woord (dus de Bijbel)?
Of moet je wachten met tot Hem te gaan en te geloven dat je een kind van Hem mag zijn tot Hij je daar "in je hart" zekerheid over geeft?