Islamisering van de samenleving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 mei 2007 16:50

Machiavelli schreef:Met erover zwijgen los je niets op.

Met dat overdreven gehuil over islamisering ook niet.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 08 mei 2007 16:55

Machiavelli schreef:Ja, laten we onze ogen sluiten en doen alsof er niets aan de hand is. :roll: Niemand hier beweert dat alle moslims terroristen zijn, maar imho steek je je hoofd in het zand door te doen alsof het proces van radicalisering niet in Nederland plaatsvind, met name bij jongere moslims.
Met erover zwijgen los je niets op.

Dat is laatste wat ik juist zou willen zwijgen over radicalisering. Zolang dingen maar wel van 2 kanten besproken mogen worden en het niet gaat van, ja maar die andere partij...!! Dan heeft een gesprek of een open discussie zowel hier als in reallife geen zin en is het bij voorbaat gedoemd om te mislukken.!

Dat radicalisering in Nederland niet plaats zou vinden heb ik nergens geschreven. Wat ik wel schreef is, dat je niet alles op de conto van een bepaalde groep van mensen dan wel gelovigen moet schuiven. Dit werkt imho juist radicalisering en een gevoel van: 'islamisering van Nederland in de hand.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 08 mei 2007 16:59

Maar jij bent juist diegene die steeds christenen erbij haalt, me dunkt dat in Nederland het probleem niet bij christenen ligt. Oké, je kunt discussiëren of en in hoeverre er sprake is van 'islamisering' van Nederland, feit blijft wel de radicalisering van (jonge) moslims (ook op een gewelddadige manier). Hoe klein die groep ook is, het blijft een probleem.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 08 mei 2007 17:02

Aragorn schreef:Oh? Sinds wanneer hebben Palestijnen prima kansen in de samenleving? Hoe hoopvol is de situatie van Tjetstsjeense zelfmoordterroristen?

Welke samenleving bedoel je? Palestijnen worden op z'n minst getolereerd in Israël, maar als Joodse Israëli ben je je leven onder Palestijnen niet zeker.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 08 mei 2007 17:05

Flappie schreef:Maar jij bent juist diegene die steeds christenen erbij haalt,

Misschien dat mijn schrijven niet echt helder over kwam aangaande mijn punt? Mijn punt is juist: "Ik praat geen van beide partijen schoon" en radicalisering ligt altijd op de loer, zowel van uit de christelijke hoek als van uit de Islamitsche hoek. Zolang er mensen zijn die dingen van uit de bijbel of de koran verheffen tot absolute waarheid die geen tegenspraak duld, zal er geen oplossing komen.

Flappie schreef:Me dunkt dat in Nederland het probleem niet bij christenen ligt ....
:shock:

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 08 mei 2007 17:12

Harm-J schreef:
Flappie schreef:Me dunkt dat in Nederland het probleem niet bij christenen ligt ....
:shock:
*censuur*? Je wilde toch niet beweren dat het probleem in Nederland bij de christenen ligt? :mrgreen: Ah, als Mohammed B. maar gewoon niet met christenen in aanraking was gekomen was hij een brave burger geweest, zoiets bedoel je?

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 08 mei 2007 17:15

Harm-J schreef:"Ik praat geen van beide partijen schoon"

Waarom zou je christenen schoon moeten praten?

Zolang er mensen zijn die dingen van uit de bijbel of de koran verheffen tot absolute waarheid die geen tegenspraak duld, zal er geen oplossing komen.

Het is toch kenmerkend voor een religie dat de aanhangers de waarden en normen verabsoluteren.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 08 mei 2007 17:19

Machiavelli schreef:Je wilde toch niet beweren dat het probleem in Nederland bij de christenen ligt? :mrgreen: Ah, als Mohammed B. maar gewoon niet met christenen in aanraking was gekomen was hij een brave burger geweest, zoiets bedoel je?

Als jij het zo uit wilt lezen tja... , mijn idee en of mening is het niet. :mrgreen: Het viel mij juist op dat Flappie "weer" kwam met het wijzende vingertje naar de andere partij... Misschien nu nog eens het hier onderstaande nog eens lezen?

Mijn punt is juist: "Ik praat geen van beide partijen schoon" en radicalisering ligt altijd op de loer, zowel van uit de christelijke hoek als van uit de Islamitsche hoek. Zolang er mensen zijn die dingen van uit de bijbel of de koran verheffen tot absolute waarheid die geen tegenspraak duld, zal er geen oplossing komen.

Toevoeging: Zolang de schuld altijd bij een andere partij word neergelegd zal er ook geen oplossing komen.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 08 mei 2007 17:24

Harm-J schreef:
Machiavelli schreef:Je wilde toch niet beweren dat het probleem in Nederland bij de christenen ligt? :mrgreen: Ah, als Mohammed B. maar gewoon niet met christenen in aanraking was gekomen was hij een brave burger geweest, zoiets bedoel je?

Als jij het zo uit wilt lezen tja... , mijn idee en of mening is het niet. :mrgreen: Het viel mij juist op dat Flappie "weer" kwam met het wijzende vingertje naar de andere partij... Misschien nu nog eens het hier onderstaande nog eens lezen?

Hoezo wijzende vingertje? Ik zou echt niet weten waarom het probleem zou liggen bij christenen. Je mag me dat aanwijzen. Mijn probleem is ook niet zozeer het verabsoluteren van waarheid/ waarden en normen, zoals Sabra al aangeeft dat is inherent aan een religie. Zolang men dat met woorden uitdraagt is er niets aan de hand (binnen de wet). Mijn probleem ligt bij gewelddadige uitspattingen, en ja dan kan ik er niet omheen dat binnen Nederland het probleem maar bij één zijde ligt, hoewel het een klein groepje is zoals menigeen zegt.
Laatst gewijzigd door Flappie op 08 mei 2007 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
And I love you

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 08 mei 2007 17:26

Sabra schreef:Waarom zou je christenen schoon moeten praten?

Het word vaak gedaan om zichzelf schoon te praten. Zij spreken toch de waarheid... Zij kunnen dan toch niet ineens een deel van de schuld bij hun zelf zoeken? Dat zou te veel kaas zijn voor de andere partij...!! Nee vooral niet toegeven....:roll:

Sabra schreef:Het is toch kenmerkend voor een religie dat de aanhangers de waarden en normen verabsoluteren.

Bij het op een bepaalde manier uitleggen van de bijbel of de koran, helaas wel ja.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 08 mei 2007 17:31

Harm-J schreef:Het word vaak gedaan om zichzelf schoon te praten. Zij spreken toch de waarheid... Zij kunnen dan toch niet ineens een deel van de schuld bij hun zelf zoeken? Dat zou te veel kaas zijn voor de andere partij...!! Nee vooral niet toegeven....:roll:
Je zou toch echt eens moeten ophouden met je frustraties hier spuien waar ze absoluut geen toegevoegde waarde hebben. :roll:

Er valt voor Nederlandse christenen niks schoon te praten als wij het hebben over gewelddadige uitbarstingen. Die zijn er namelijk niet, noch zijn die op enigerlei wijze verantwoordelijk voor de uitbarstingen van andere groepen, uitbarstingen die op geen enkele manier voortkomen uit de levensovertuiging van Christelijk Nederland.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 mei 2007 17:31

Sabra schreef:
Aragorn schreef:Oh? Sinds wanneer hebben Palestijnen prima kansen in de samenleving? Hoe hoopvol is de situatie van Tjetstsjeense zelfmoordterroristen?

Welke samenleving bedoel je? Palestijnen worden op z'n minst getolereerd in Israël, maar als Joodse Israëli ben je je leven onder Palestijnen niet zeker.

Het verschil is dat je als Jood kansen genoeg hebt binnen Israël zelf. Palestijnen hebben in hun eigen gebeiden sowieso niet echt kansen en in Israël worden ze dan wel getolereerd maar ook gediscrimineerd. En als je er een paar uur over doet om op je werk te komen omdat je langs een checkpoint moet schiet dat ook niet echt op.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 08 mei 2007 17:40

Flappie schreef:
Hoezo wijzende vingertje? Ik zou echt niet weten waarom het probleem zou liggen bij christenen. Je mag me dat aanwijzen.

Zie nogmaals: Reformatorische jongeren negatief over allochtonen.Daarbij als ik hoor hoe er over moslims in het algemeen word gesproken, (niet in positieve zin) "ook "binnen mijn eigen kerk gelederen...en tevens zie hoe weinig kennis er feitelijk is over de ander zijn religie of eigen religie (veelal berust op het aanname en overname, niet op eigen verdieping) dan vind ik weer dat het probleem bij beide partijen ligt. Je ziet het ook vaak terug bij de radicale jongeren. De Koran reciteren kunnen ze soms goed, maar wat inhoudelijke kennis ervan aangaat van hun geloof en de ander zijn geloof berust het ook bij hun vaak op aanname en overname van.!

Enfin, de voedingsbodem voor het idee van Islamisering van Nederland is geborenen en sommige christen en moslims bemesten die grond ook nog eens. (helaas)

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 08 mei 2007 18:06

Harm-J schreef:Zie nogmaals: Reformatorische jongeren negatief over allochtonen.Daarbij als ik hoor hoe er over moslims in het algemeen word gesproken, (niet in positieve zin) "ook "binnen mijn eigen kerk gelederen...en tevens zie hoe weinig kennis er feitelijk is over de ander zijn religie of eigen religie (veelal berust op het aanname en overname, niet op eigen verdieping) dan vind ik weer dat het probleem bij beide partijen ligt. Je ziet het ook vaak terug bij de radicale jongeren. De Koran reciteren kunnen ze soms goed, maar wat inhoudelijke kennis ervan aangaat van hun geloof en de ander zijn geloof berust het ook bij hun vaak op aanname en overname van.!

Enfin, de voedingsbodem voor het idee van Islamisering van Nederland is geborenen en sommige christen en moslims bemesten die grond ook nog eens. (helaas)

Ja, dat had ik al gelezen. Dat is inderdaad een probleem, trouwens heerst dit ook onder de rest van de Nederlandse bevolking. Overigens gaat dit over een negatieve houding t.o.v. allochtonen in het algemeen. Niet minder erg, maar niet specifiek t.o.v. de islam.
Máár ik gaf al aan dat mijn probleem meer ligt bij de gewelddadige uitspattingen, en dan kun je er niet omheen dat het probleem aan één zijde ligt. Het verabsoluteren van waarheid/ waarden en normen heb ik niet zo'n probleem mee, van beide zijden. Zolang dat met woorden gebeurd
And I love you

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 08 mei 2007 18:24

Flappie schreef:Máár ik gaf al aan dat mijn probleem meer ligt bij de gewelddadige uitspattingen, en dan kun je er niet omheen dat het probleem aan één zijde ligt.

Een gevolg (gewelddadige uitspattingen )heeft een oorzaak. Moeten wij als Christenen dan juist niet de dialoog aangaan, i.v.p voeding aan het gevolg te geven door onze houding en ons negativisme.

De SGP mag ik niet erbij halen... volgens enkelen hier... :mrgreen: Wat als ik nu naar de Heer Bush kijk en zijn opvattingen en daden die claimt een christen te zijn... Dan kan ik toch nog steeds niet zeggen, als ik naar het idee van een islamisering van de samenleving in het geheel kijk, dat dit aan een kant zou liggen.

Nogmaals, ik keur elke vorm van geweldadige uitspattingen af. Toch durf ik ook naar de andere kant te kijken. Het is helaas mens eigen, als je maar lang genoeg getergd word, dat je een keer uithaalt of je nu radicaal bent of niet.

Terug naar “Archief”