Machiavelli schreef:Met erover zwijgen los je niets op.
Met dat overdreven gehuil over islamisering ook niet.
Moderator: Moderafo's
Machiavelli schreef:Ja, laten we onze ogen sluiten en doen alsof er niets aan de hand is.Niemand hier beweert dat alle moslims terroristen zijn, maar imho steek je je hoofd in het zand door te doen alsof het proces van radicalisering niet in Nederland plaatsvind, met name bij jongere moslims.
Met erover zwijgen los je niets op.
Aragorn schreef:Oh? Sinds wanneer hebben Palestijnen prima kansen in de samenleving? Hoe hoopvol is de situatie van Tjetstsjeense zelfmoordterroristen?
Flappie schreef:Maar jij bent juist diegene die steeds christenen erbij haalt,
Flappie schreef:Me dunkt dat in Nederland het probleem niet bij christenen ligt ....
*censuur*? Je wilde toch niet beweren dat het probleem in Nederland bij de christenen ligt?Harm-J schreef:Flappie schreef:Me dunkt dat in Nederland het probleem niet bij christenen ligt ....
Harm-J schreef:"Ik praat geen van beide partijen schoon"
Zolang er mensen zijn die dingen van uit de bijbel of de koran verheffen tot absolute waarheid die geen tegenspraak duld, zal er geen oplossing komen.
Machiavelli schreef:Je wilde toch niet beweren dat het probleem in Nederland bij de christenen ligt?Ah, als Mohammed B. maar gewoon niet met christenen in aanraking was gekomen was hij een brave burger geweest, zoiets bedoel je?
Mijn punt is juist: "Ik praat geen van beide partijen schoon" en radicalisering ligt altijd op de loer, zowel van uit de christelijke hoek als van uit de Islamitsche hoek. Zolang er mensen zijn die dingen van uit de bijbel of de koran verheffen tot absolute waarheid die geen tegenspraak duld, zal er geen oplossing komen.
Harm-J schreef:Machiavelli schreef:Je wilde toch niet beweren dat het probleem in Nederland bij de christenen ligt?Ah, als Mohammed B. maar gewoon niet met christenen in aanraking was gekomen was hij een brave burger geweest, zoiets bedoel je?
Als jij het zo uit wilt lezen tja... , mijn idee en of mening is het niet.Het viel mij juist op dat Flappie "weer" kwam met het wijzende vingertje naar de andere partij... Misschien nu nog eens het hier onderstaande nog eens lezen?
Sabra schreef:Waarom zou je christenen schoon moeten praten?
Sabra schreef:Het is toch kenmerkend voor een religie dat de aanhangers de waarden en normen verabsoluteren.
Je zou toch echt eens moeten ophouden met je frustraties hier spuien waar ze absoluut geen toegevoegde waarde hebben.Harm-J schreef:Het word vaak gedaan om zichzelf schoon te praten. Zij spreken toch de waarheid... Zij kunnen dan toch niet ineens een deel van de schuld bij hun zelf zoeken? Dat zou te veel kaas zijn voor de andere partij...!! Nee vooral niet toegeven....![]()
Sabra schreef:Aragorn schreef:Oh? Sinds wanneer hebben Palestijnen prima kansen in de samenleving? Hoe hoopvol is de situatie van Tjetstsjeense zelfmoordterroristen?
Welke samenleving bedoel je? Palestijnen worden op z'n minst getolereerd in Israël, maar als Joodse Israëli ben je je leven onder Palestijnen niet zeker.
Flappie schreef:
Hoezo wijzende vingertje? Ik zou echt niet weten waarom het probleem zou liggen bij christenen. Je mag me dat aanwijzen.
Harm-J schreef:Zie nogmaals: Reformatorische jongeren negatief over allochtonen.Daarbij als ik hoor hoe er over moslims in het algemeen word gesproken, (niet in positieve zin) "ook "binnen mijn eigen kerk gelederen...en tevens zie hoe weinig kennis er feitelijk is over de ander zijn religie of eigen religie (veelal berust op het aanname en overname, niet op eigen verdieping) dan vind ik weer dat het probleem bij beide partijen ligt. Je ziet het ook vaak terug bij de radicale jongeren. De Koran reciteren kunnen ze soms goed, maar wat inhoudelijke kennis ervan aangaat van hun geloof en de ander zijn geloof berust het ook bij hun vaak op aanname en overname van.!
Enfin, de voedingsbodem voor het idee van Islamisering van Nederland is geborenen en sommige christen en moslims bemesten die grond ook nog eens. (helaas)
Flappie schreef:Máár ik gaf al aan dat mijn probleem meer ligt bij de gewelddadige uitspattingen, en dan kun je er niet omheen dat het probleem aan één zijde ligt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten