Islamisering van de samenleving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 08 mei 2007 15:26

Harm-J schreef:
Flappie schreef:Bovendien maak je een karikatuur van de SGP, we hebben namelijk geen voorbeeld van hoe het zou zijn als de SGP aan de macht kwam. Niet dat ik daarop hoop, dat is een ander verhaal.

*denkt aan abortuswetten..., zondagsrust e.d. (Allemaal prima en goede zaken, maak er alleen geen wetten van.)[/quote

Dat zou andersom dus ook gelden, ik neem aan dat je er dan ook mee eens bent dat je ook geen wetten zou moeten maken die dergelijke zaken wél goedkeuren. Dan zou juist jíj op een partij moeten stemmen die dergelijke wetgeving terug wil draaien 8)
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 mei 2007 15:38

Ik begrijp niet echt wat Harm-J probeert te zeggen, maar de vergelijking met de SGP raakt natuurlijk kant noch wal. Het is waar dat binnen de SGP de verworvenheden van onze democratische rechtsstaat ook niet echt gewaardeerd worden (behalve als men er zelf van profiteert), maar er is geen SGP'er die met geweld z'n ideale samenleving zou forceren.

sela

Berichtdoor sela » 08 mei 2007 15:41

Machiavelli schreef:
Harm-J schreef:Dit staat helemaal los van de Islam-leer. Het is een radicale leer net zo als er Christenen zijn die er een radicale leer op nahouden.!
Van die radicale christenen hoef ik niet bang te zijn als ik een vliegtuig pak richting US.
En nee, die leer staat niet los van de Islam. Er worden teksten uit de Koran en de Hadith aangehaald om die leer te onderbouwen. Nu mag jij wel vinden dat die teksten misbruikt worden en niet de ware geest van de Islam weerspiegelen, maar, zoals al eerder in dit topic aangegeven, wat jij de ware Islam vind is irrelevant. Relevant is dat die radicale moslims het wel de ware Islam vinden.

relevant is ook dat onze uitingen tegen de islamisering het juist in de hand werken! we zouden wijzer moeten zijn.
misschien staat er daarom wel in de bijbel 'heb u naasten lief als uzelf'..

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 08 mei 2007 15:41

Flappie schreef:Dat zou andersom dus ook gelden, ik neem aan dat je er dan ook mee eens bent dat je ook geen wetten zou moeten maken die dergelijke zaken wél goedkeuren. Dan zou juist jíj op een partij moeten stemmen die dergelijke wetgeving terug wil draaien 8)

Wat ik stem zou jou nog wel eens kunnen verbazen. (misschien wel rechters als rechts, met het gevaar als te veel mensen dat gaan doen ik mijn stemgedrag weer aanpas.) Ik stem liever op een minderheid die voor als nog in mij ogen geen kwaad kan, dan ik stem op een partij waar ik voor mij zelf te veel water bij de wijn moet doen. Niet stemmen doe ik overigens zelden.

Ik zeg niet dat er geen abortuswet mag zijn. Limieten aan aborteren moger er best wel gesteld worden. (denkt hier bij aan een x aantal weken grens.) Al ben ik voor het merendeel tegen abortus vind ik dat ik niet het recht heb, om mijn mening op dat punt aan een ander op te leggen.

Daarbij bevestig het hier onderstaande artikel wel mijn idee waar het gevoel van de islamisering van Nederland deels vandaan komt waaien.

BARNEVELD - Leerlingen van reformatorische scholen staan negatief tegenover allochtonen. Dat meldt RKnieuws.net dinsdag op basis van een ANP-bericht.

Driekwart van de jongeren vindt dat er te veel buitenlanders in Nederland zijn en 11 procent zou zich verzetten tegen de komst van een buurman uit het buitenland, meldt de site.

De cijfers zijn afkomstig van representatief onderzoek onder tweehonderd leerlingen van reformatorische scholen door de jongerenkrant Refl!its, die dinsdag voor het eerst verscheen. In het blad werken het Hoornbeeck College, het landelijke reformatorisch opleidingscentrum voor het middelbaar beroepsonderwijs, het Reformatorisch Dagblad en de Christelijke Hogeschool Ede samen.

Meer dan de helft van de ondervraagden kiest voor de SGP als politieke partij. De ChristenUnie komt met 28,9 procent op de tweede plaats.

Bron: Refonieuws
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 08 mei 2007 15:46

sela schreef:relevant is ook dat onze uitingen tegen de islamisering het juist in de hand werken! we zouden wijzer moeten zijn.
Liefhebben sluit (harde) kritiek natuurlijk niet uit.
En ja, onze uitingen kunnen Islamisering in de hand werken, helaas, maar moeten we er daarom maar niet tegen ageren? Ik denk dat kritiek op de lange termijn beter is dan zwijgen.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 08 mei 2007 15:48

Aragorn schreef:Ik begrijp niet echt wat Harm-J probeert te zeggen, maar de vergelijking met de SGP raakt natuurlijk kant noch wal. Het is waar dat binnen de SGP de verworvenheden van onze democratische rechtsstaat ook niet echt gewaardeerd worden (behalve als men er zelf van profiteert), maar er is geen SGP'er die met geweld z'n ideale samenleving zou forceren.

Argorn.

Lijkt mij toch zo dat het begin er al is, van met geweld (in dit geval nog alleen nog door het gebruik van wetten)iets aan de samenleving op willen leggen. Wie zegt mij dat als de SGP (hypothetisch) aan de macht zou komen dat het opleggen van, alleen d.m.v wetten blijft ? Hun stellen in sommige dingen imho duidelijk de bijbelse wetten boven de burgelijke wet.

*Ook hier bij denk ik terug aan 40 - 45 dat begon ook met verboden voor de Joden...
Laatst gewijzigd door Harm-J op 08 mei 2007 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 mei 2007 15:50

Machiavelli schreef:
sela schreef:relevant is ook dat onze uitingen tegen de islamisering het juist in de hand werken! we zouden wijzer moeten zijn.
En ja, onze uitingen kunnen Islamisering in de hand werken, helaas, maar moeten we er daarom maar niet tegen ageren? Ik denk dat kritiek op de lange termijn beter is dan zwijgen.

Op welke manier beter? Zou het meer resultaten opleveren?

Overigens is er natuurlijk een groot verschil tussen het plaatsen van kritische kanttekeningen van de radicale islam (wat overigens ook een uitermate loze en clichématige vorm van stating the obvious is, dus ik begrijp niet zo goed waarom mensen dat zo belangrijk vinden) en de Wilders-methode.

sela

Berichtdoor sela » 08 mei 2007 15:51

Machiavelli schreef:

ik denk juist dat dialoog met elkaar of zoiets meer oplevert.
nu roep je van alles en wordt er maar haat en haat gezaaid.
maar is het daadwerkelijk op de volledige waarheid gestoeld?
moslims zijn meer dan een bom.
ze hebben een hart
en ogen die soms kunnen stralen.
ze kunnen misschien wel iets moois zeggen tegen een ander
waardoor diegene z'n hart blij is.
misschien wel van iets kleins..

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 08 mei 2007 15:51

Harm-J, jouw frustraties mbt. de SGP zijn volslagen irrelevant in dit topic. De SGP maakt D.V. in nog geen honderd jaar kans op een machtspositie in Nederland, hebben zich evenmin verbonden met terroristische organisaties en praten terrorisme evenmin goed.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 08 mei 2007 15:55

Machiavelli schreef:Harm-J, jouw frustraties mbt. de SGP zijn volslagen irrelevant in dit topic. De SGP maakt D.V. in nog geen honderd jaar kans op een machtspositie in Nederland, hebben zich evenmin verbonden met terroristische organisaties en praten terrorisme evenmin goed.

E.A. heeft niets met frustraties van doen. :mrgreen:

Als je iets belicht, moet je zaken wel vanuit 2 kanten durven te bekijken.
Daarbij ben ik een groot voorstander van tolerantie. Dit kom je helaas bij zowel de radicale moslims en de radicale christenen niet tegen.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 08 mei 2007 15:56

Harm-J schreef:
Aragorn schreef:Ik begrijp niet echt wat Harm-J probeert te zeggen, maar de vergelijking met de SGP raakt natuurlijk kant noch wal. Het is waar dat binnen de SGP de verworvenheden van onze democratische rechtsstaat ook niet echt gewaardeerd worden (behalve als men er zelf van profiteert), maar er is geen SGP'er die met geweld z'n ideale samenleving zou forceren.

Argorn.

Lijkt mij toch zo dat het begin er al is, van met geweld (in dit geval nog alleen nog door het gebruik van wetten)iets aan de samenleving op willen leggen. Wie zegt mij dat als de SGP (hypothetisch) aan de macht zou komen dat het opleggen van, alleen d.m.v wetten blijft ? Hun stellen in sommige dingen imho duidelijk de bijbelse wetten boven de burgelijke wet.

*Ook hier bij denk ik terug aan 40 - 45 dat begon ook met verboden voor de Joden...

Het lijkt mij toch volkomen terecht als een partij via democratische wijze haar idealen in beleid wil omzetten (d.m.v. het maken van wetten o.a.)? Het zinnetje 'in dit geval alleen nog door het gebruik van wetten' vind ik zéér suggestief. Heb je de SGP ooit betrapt op het met geweld willen opleggen van haar idealen?

Je laatste vergelijking raakt kant noch wal.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 08 mei 2007 15:58

Flappie schreef:Het lijkt mij toch volkomen terecht als een partij via democratische wijze haar idealen in beleid wil omzetten (d.m.v. het maken van wetten o.a.)? Het zinnetje 'in dit geval alleen nog door het gebruik van wetten' vind ik zéér suggestief. Heb je de SGP ooit betrapt op het met geweld willen opleggen van haar idealen?

Je laatste vergelijking raakt kant noch wal.

Iets willen opleggen door middel van wetten waar grote groepen van mensen niet achter staan, is ook een vorm van geweld.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 mei 2007 16:00

Ik vind de inbreng in het debat van de SGP over het algemeen wel van goede kwaliteit.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 08 mei 2007 16:01

Ging dit topic niet over de Islamisering van de Islam en niet over de problemen die Hamr-J met de SGP heeft?

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 08 mei 2007 16:02

Optimatus schreef:Ik vind de inbreng in het debat van de SGP over het algemeen wel van goede kwaliteit.

Zij hebben zeer zeker ook goede punten.!

Terug naar “Archief”