Moderator: Moderafo's
Smurffie schreef:Uiteraard. Maar velen zien het als basis voor een relatie en daar geloof ik niet in
Lalage schreef:Smurffie: het is wel handig als je dezelfde visie op het leven hebt, want je zult toch samen grote beslissingen moeten nemen. Ik denk dat dat meer bedoeld wordt. En bij visie speelt geloof natuurlijk ook een rol.
Smurffie schreef:Jo'tje schreef:Hm, ik vind dat ergens wel een dooddoener. Er zijn in dat geval zoveel mensen waarmee je één kunt zijn in Christus.
Mee eens.
Maar ik denk wel dat het als christen onmisbaar is in je relatie. Als je allebei God op 1 wilt hebben staan, dan is het wel handig dat het binnen je relatie ook een belangrijke rol speelt en dat je daar ook samen voor wilt gaan.
Het is natuurlijk niet zo dat iedereen met wie je op één lijn zit qua geloof een relatie met je aan kan gaan
Uiteraard. Maar velen zien het als basis voor een relatie en daar geloof ik niet in
Jo'tje schreef:Smurffie schreef:Jo'tje schreef:Hm, ik vind dat ergens wel een dooddoener. Er zijn in dat geval zoveel mensen waarmee je één kunt zijn in Christus.
Mee eens.
Maar ik denk wel dat het als christen onmisbaar is in je relatie. Als je allebei God op 1 wilt hebben staan, dan is het wel handig dat het binnen je relatie ook een belangrijke rol speelt en dat je daar ook samen voor wilt gaan.
Het is natuurlijk niet zo dat iedereen met wie je op één lijn zit qua geloof een relatie met je aan kan gaan
Uiteraard. Maar velen zien het als basis voor een relatie en daar geloof ik niet in
Maar het moet wel onderdeel van die basis zijn. Anders zit er denk ik toch iets scheef
Magoed, ik heb het idee dat iedereen hier wel weer op één lijn zit.
Smurffie schreef:Hm, ik denk dat het voornamelijk belangrijk is dat je open staat voor elkaars visie over het geloof. Dan zou het voor mij echt niet uitmaken of de één wel denkt een relatie met God te hebben en de ander niet. Dan zou de ander moeten accepteren dat je op de 2e plaats komt bijv. Persoonlijk zou ik me niet bedreigd voelen door God. Dan kom ik maar op de 2e plaats. Bij wijze van spreken dus. Het geloof opzich is voornamelijk een levensstijl, overeenkomstig met de christelijke normen en waarden. Die normen en waarden zijn voornamelijk fatsoensregels waar ook niet-christenen zich aan kunnen houden, zonder daarbij het christelijk geloof opgelegd te krijgen. Persoonlijk denk ik dus dat je voorál wat normen en waarden betreft een beetje op één lijn moet zitten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten