Islamisering van de samenleving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 mei 2007 08:41

Machiavelli schreef:
Caligula schreef:Ben je zo simpel of doe je maar alsof?
Dat eerste waarschijnlijk. :)

1-0 voor Mac.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 04 mei 2007 09:07

Optimatus schreef:
Wat een slap ge-mannelijk-lid-in-verkort-en-vulgair-straatjargon. Of iemand jouw religie respecteert, heeft niets met wat hij of zij al dan niet gelooft te maken, maar met hoe hij of zij met jou om wenst te gaan.

Waarom kun je in landen die worden overheerst dan niet openlijk belijden dat je christen bent? Waarom wordt je zelfs in Nederland als ex-moslim dwarsgezeten door je voormalige geloofsgenoten?

De islam kent maar één religie, en dat is de islam. Als jij je eens meer zou verdiepen in de islam, dan zul je ontdekken dat het streven van de islam is om heel de wereld te verislamiseren.

Gelet op het soms weerzinwekkend gekrijs dat jij op dit forum uitkotst, kan ik me voorstellen dat moslims het respect dat zij wellicht aanvankelijk voor jouw religie zouden kunnen hebben opbrengen, toch al vrij snel verloren hebben.

Blijkbaar is jouw beeld als huiskamergeleerde nogal vertroebeld. Ik maak duidelijk onderscheid tussen enerzijds de mens en anderzijds de islam.

In alle groeperingen zit rot fruit, ook onder moslims, maar zoals jij over die mensen praat zonder ook maar een weinigje nuance, kom jij eigenlijk ook wel behoorlijk verrot over.

Indien een zeer groot gedeelte van de aanhangers van deze religie structureel alles willen vernietigen wat niet tot de islam behoort, valt onder wat jij benoemt als rot fruit, dan kan ik je standpunt wellicht begrijpen.

Ik ga om met moslims, met christenen, met atheïsten en agnosten, met Europeanen en Afrikanen en ik kan bij al deze mensen schitterende momenten beleven.

Heb ik ergens ontkend dat andere mensen dan Europeanen geen prachtige en unieke mensen kunnen zijn?

De enige mensensoort waarmee ik geen omgang wens te hebben zijn met figuren, die anderen het licht in de ogen niet gunnen. Denk nu niet dat ik me dan op hun niveau begeef, zij hebben alle recht te zeggen en te schrijven, te verrotten en te krijsen wat zij willen, maar respect kan ik allang niet meer voor hun alooi opbrengen.

Ik word erg moe van jouw conclusies die gebaseerd zijn op jouw beeld van mensen in plaats van op hetgeen de mensen zeggen, in casu wat ik heb gezegd. Daarom stoor ik me ook niet al te zeer aan het opgewonden standje dat jij bent. Je zou eens moeten leren je emoties te controleren.
Dulce et decorum est pro patria mori

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 mei 2007 09:38

Caligula schreef:
Optimatus schreef:
Wat een slap ge-mannelijk-lid-in-verkort-en-vulgair-straatjargon. Of iemand jouw religie respecteert, heeft niets met wat hij of zij al dan niet gelooft te maken, maar met hoe hij of zij met jou om wenst te gaan.

Waarom kun je in landen die worden overheerst dan niet openlijk belijden dat je christen bent? Waarom wordt je zelfs in Nederland als ex-moslim dwarsgezeten door je voormalige geloofsgenoten?

Als je nou even goed had opgelet ware het je duidelijk dat ik het over de Nederlandse situatie had. Dat eeuwige "Ja, maar daar in die landen doen ze lelijk" gekakel is totaal irrelevant. We hebben het over de zogenaamde islamisering van Nederland en dan is het niet relevant hoe de situatie in Luxemburg, Algerije of Zuid-West-Wegwezië is.

Caligula schreef:De islam kent maar één religie, en dat is de islam. Als jij je eens meer zou verdiepen in de islam, dan zul je ontdekken dat het streven van de islam is om heel de wereld te verislamiseren.

Zoek jij de betekenissen eens op van de volgende historische gegevens:

1. "Maakt alle volkeren tot Mijn discipelen"
2. Concilie van Reims
3. Katharen
4. Conquistadores
5. Brandstapel

en kom dan terug.

Caligula schreef:
Gelet op het soms weerzinwekkend gekrijs dat jij op dit forum uitkotst, kan ik me voorstellen dat moslims het respect dat zij wellicht aanvankelijk voor jouw religie zouden kunnen hebben opbrengen, toch al vrij snel verloren hebben.

Blijkbaar is jouw beeld als huiskamergeleerde nogal vertroebeld. Ik maak duidelijk onderscheid tussen enerzijds de mens en anderzijds de islam.

Blijkbaar is het jou als Oost-Indisch analfabeet niet gegeven om het begrijpend lezen geheel correct uit te voeren. Daarom een kleine geheugenopfrissing:

Hiermee bedoel ik dit: als jij je altijd en overal zo negatief uitlaat over hetgeen moslims als heel dierbaar ervaren (namelijk hun geloof), dan kan ik mee voorstellen dat ze jou al heel snel als een vervelend pestventje gaan beschouwen (en terecht).

Wellicht kun je het fatsoen opbrengen om je mening eens op een constructieve manier aan de man te brengen. Tot nu toe heb je vooral gefunctioneert als een soort Wannabewilders, een kopie van een kopie van Pim Fortuyn, die dermate slijtagegevoelig is, dat je eigenlijk al heel moeilijk meer serieus te nemen bent.

Caligula schreef:
In alle groeperingen zit rot fruit, ook onder moslims, maar zoals jij over die mensen praat zonder ook maar een weinigje nuance, kom jij eigenlijk ook wel behoorlijk verrot over.

Indien een zeer groot gedeelte van de aanhangers van deze religie structureel alles willen vernietigen wat niet tot de islam behoort, valt onder wat jij benoemt als rot fruit, dan kan ik je standpunt wellicht begrijpen.

Toon mij de statistieken en de bewijzen. Er zijn iets van één miljard moslims, ik ben benieuwd naar de cijfers die jouw mening staven.

Caligula schreef:
De enige mensensoort waarmee ik geen omgang wens te hebben zijn met figuren, die anderen het licht in de ogen niet gunnen. Denk nu niet dat ik me dan op hun niveau begeef, zij hebben alle recht te zeggen en te schrijven, te verrotten en te krijsen wat zij willen, maar respect kan ik allang niet meer voor hun alooi opbrengen.

Ik word erg moe van jouw conclusies die gebaseerd zijn op jouw beeld van mensen in plaats van op hetgeen de mensen zeggen, in casu wat ik heb gezegd. Daarom stoor ik me ook niet al te zeer aan het opgewonden standje dat jij bent. Je zou eens moeten leren je emoties te controleren.

C'est le ton qui fait la musique.
Zoals dit soort mensen over - in dit geval - moslims spreekt, is dialoog vrijwel onmogelijk. Dit soort mensen komt in elke groepering helaas voor en probeert haar lijkengeur als de dominante geur te doen prevaleren en de zwakkeren vallen inderdaad in katzwijm voor deze geur. Ongenadig beukt dit kadaverlegioen op hen die stand houden, daarmee Nederland een slechte dienst bewijzend.

Jij beroept je een aantal keer op de joods-christelijke cultuur. Het christelijke element zou moeten zijn "je naaste liefhebben als jezelf". Als jij geen respect op kunt brengen voor je naaste in zijn of haar geheel - dus inclusief zijn of haar geloof - dan heb jij je naaste niet lief zoals jezelf.

Waarom beroep jij je op de joods-christelijke cultuur als jij de basisprincipes van het christendom niet eens ten uitvoer wil brengen?

Als jij de islamisering tegen wilt houden, dan zul je niet hard tegen de islam moeten vechten, maar het christendom in Nederland moeten doen herleven. De moslims in Nederland zijn blijkbaar meer geïnteresseerd in hun eigen religie dan de meeste andere Nederlanders.

Ik kreeg in het verleden nogal eens Jehovadames aan de deur, maar sinds we een nieuwe hond hebben, durven ze niet meer...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 mei 2007 09:48

Caligula schreef:Ik word erg moe van jouw conclusies die gebaseerd zijn op jouw beeld van mensen in plaats van op hetgeen de mensen zeggen, in casu wat ik heb gezegd.

Ik word moe van jou conclussies, omdat jij ze basseerd op verhalen van alle andere mensen in plaats van dat je met de mensen waar we het nu over te hebben (moslims in Nederland) in gesprek gaat.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 04 mei 2007 09:58

Optimatus schreef:We hebben het over de zogenaamde islamisering van Nederland en dan is het niet relevant hoe de situatie in Luxemburg, Algerije of Zuid-West-Wegwezië is.

Ok, dan beperk ik mij tot de islam in Nederland.

In Nederland heersen dezelfde denkbeelden over andere religies en over westerse vrijheden als in andere landen die wel door de islam worden overheerst.

Optimatus schreef:
Zoek jij de betekenissen eens op van de volgende historische gegevens:

1. "Maakt alle volkeren tot Mijn discipelen"
2. Concilie van Reims
3. Katharen
4. Conquistadores
5. Brandstapel

en kom dan terug.

Ik zie de relevantie van deze begrippen niet in het kader van dit onderwerp. Het gaat hier om de islamisering van Nederland, weet je nog?

Optimatus schreef:

Hiermee bedoel ik dit: als jij je altijd en overal zo negatief uitlaat over hetgeen moslims als heel dierbaar ervaren (namelijk hun geloof), dan kan ik mee voorstellen dat ze jou al heel snel als een vervelend pestventje gaan beschouwen (en terecht).

Dus omwillen van de goede vrede zou je iemand religie niet kritisch mogen benaderen?

Wellicht kun je het fatsoen opbrengen om je mening eens op een constructieve manier aan de man te brengen.

Voorlopig doe ik dat, maar word ik geconfronteerd met clichébeelden en met jou, die het persoonlijke contact met enkele moslims misbruikt om een vredelievend beeld van de gehele islam op te dringen aan de wereld.

Tot nu toe heb je vooral gefunctioneert als een soort Wannabewilders, een kopie van een kopie van Pim Fortuyn, die dermate slijtagegevoelig is, dat je eigenlijk al heel moeilijk meer serieus te nemen bent.

Je bent netzomin op de hoogte van de standpunten van Wilders als van de mijne, althans dat blijkt uit het bovenstaande citaat.

Optimatus schreef:
Toon mij de statistieken en de bewijzen. Er zijn iets van één miljard moslims, ik ben benieuwd naar de cijfers die jouw mening staven.

Moet ik alle organisatie opnoemen die zich schuldig maken aan geweld? Blader dan maar een aantal pagina's terug, daar heb ik reeds een aantal van deze organisaties opgenoemd. Bovendien worden deze organisaties ook ondersteund vanuit Nederland.

Optimatus schreef:Zoals dit soort mensen over - in dit geval - moslims spreekt, is dialoog vrijwel onmogelijk. Dit soort mensen komt in elke groepering helaas voor en probeert haar lijkengeur als de dominante geur te doen prevaleren en de zwakkeren vallen inderdaad in katzwijm voor deze geur. Ongenadig beukt dit kadaverlegioen op hen die stand houden, daarmee Nederland een slechte dienst bewijzend.

Ik ga immer de dialoog aan.

Jij beroept je een aantal keer op de joods-christelijke cultuur. Het christelijke element zou moeten zijn "je naaste liefhebben als jezelf". Als jij geen respect op kunt brengen voor je naaste in zijn of haar geheel - dus inclusief zijn of haar geloof - dan heb jij je naaste niet lief zoals jezelf.

Je naaste liefhebben heeft niets van doen met het respecteren van iemand religieuze overtuiging.

Waarom beroep jij je op de joods-christelijke cultuur als jij de basisprincipes van het christendom niet eens ten uitvoer wil brengen?

Ik denk dat jij de opdracht van Jezus niet bepaald hebt begrepen, daar Hij wel meer heeft gezegd dan enkel dat je je naaste lief moet hebben.

Als jij de islamisering tegen wilt houden, dan zul je niet hard tegen de islam moeten vechten, maar het christendom in Nederland moeten doen herleven.

Het is meer een situatie van én én.

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 04 mei 2007 09:59

Gerdien B. schreef:
Ik word moe van jou conclussies, omdat jij ze basseerd op verhalen van alle andere mensen in plaats van dat je met de mensen waar we het nu over te hebben (moslims in Nederland) in gesprek gaat.

Meisje, ik werk dagelijks met moslims, en ga met hen in gesprek over hun religie, mijn religie en onze samenleving. Dus praat alsjeblieft geen onzin.

Van hen leer ik ook veel over extremistische groeperingen binnen de islam, zoals bijv. de groeiende beweging van de Salafisten.
Laatst gewijzigd door Caligula op 04 mei 2007 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 mei 2007 10:00

Het feit dat jij de historie van het christendom niet kent (de vijf begrippen) en te beroerd bent om even moeite te doen er over na te denken, geeft aan dat verdere discussie met jou verspilling is van mijn tijd.

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 04 mei 2007 10:03

Optimatus schreef:Ik geef het op. Tegen zoveel onwil en onwetendheid kan ik niet op.

Waar bespeur jij onwil, en waar onwetendheid? Ik vermoed dat jij nogal een eigenwijs type bent en wil dat anderen jouw wereldbeeld overnemen. Maar helaas, het wereldbeeld van een huiskamergeleerde uit de polder is niet persé het juiste.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 mei 2007 10:07

Moet ik hier nu echt nog serieus op ingaan?

Toch nog even: het is opvallend dat jij een naam hebt aangenomen van een Romeins keizer die op Wikipedia zo treffend wordt omschreven:

Caligula geldt als een van de meest waanzinnige keizers van het Romeinse Keizerrijk. Het staat vast dat zijn regeerperiode werd gekenmerkt door wreedheden, vernederingen en excessief gedrag.

Je doet je naam eer aan.

En doe de groeten aan je paard.

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 04 mei 2007 10:12

Optimatus schreef:Moet ik hier nu echt nog serieus op ingaan?

Dat mag je zelf weten, maar ik vind het nogal stuitend dat jij van mening bent dat jouw beeld van moslims het enige juiste beeld is.

Ik zal niet ontkennen dat er veel mensen zijn die absoluut geen enkele intentie hebben om vrijheidbeperkende ideeën te institutionaliseren, echter er is een grote groep die dat wel wil en openlijk vijandig is ten opzichte van alles wat niet islamitisch is. Dat laatste baart mij zorgen, daar deze groep groeiende is.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 mei 2007 10:13

Kom dan met de cijfers en niet met geELUUEL.

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 04 mei 2007 10:17

Optimatus schreef:Het feit dat jij de historie van het christendom niet kent (de vijf begrippen) en te beroerd bent om even moeite te doen er over na te denken, geeft aan dat verdere discussie met jou verspilling is van mijn tijd.

Wat heeft de historie van het christendom van doen met de islamisering van de samenleving?

Ik begrijp heus wel wat jij probeert aan te tonen, echter ik vind dat niet relevant.

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 04 mei 2007 10:20

Optimatus schreef:Kom dan met de cijfers en niet met geELUUEL.

Niet of er overal cijfers van zijn. Overigens zou ik hetzelfde kunnen vragen.

Ik vertrouw op mijn bronnen, die deel uit maken van de islamitische gedeelte van onze bevolking.

Zij constateren dat er binnen de Marokkaanse gemeenschap een groeiende aandacht is voor het Salafisme. Ik zie dat je goed bent met Wikipedia, dus zoek daar ook maar eens op wat Salafisten nastreven.

Riska

Berichtdoor Riska » 04 mei 2007 10:47

Ik meng me verder niet meer in deze discussie. Ik wil alleen opmerken dat de islamieten hier niet uitsluitend Marokkanen zijn. In de grote steden misschien voor een groot deel, maar er zijn vele anderen die de islam aanhangen. Zo zijn er in mijn woonplaats veel Turkse islamieten, die alleen maar in vrede willen samenleven en geen enkele aspiratie hebben hier op negatieve wijze actief te worden. Er zijn ook nog andere bevolkingsgroepen, die - omdat ze nou eenmaal uit islamitische landen komen - de islam aanhangen.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 04 mei 2007 10:52

Wat ik wel mis bij die 90% gematigde moslims is dat ze geen afstand nemen van het radicaliserende geluid. Het lijkt mij dat radicalisering van binnenuit komt en dus ook van binnenuit moet worden aangepakt.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Terug naar “Archief”