Machiavelli schreef:Dat eerste waarschijnlijk.Caligula schreef:Ben je zo simpel of doe je maar alsof?
1-0 voor Mac.
Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:
Wat een slap ge-mannelijk-lid-in-verkort-en-vulgair-straatjargon. Of iemand jouw religie respecteert, heeft niets met wat hij of zij al dan niet gelooft te maken, maar met hoe hij of zij met jou om wenst te gaan.
Gelet op het soms weerzinwekkend gekrijs dat jij op dit forum uitkotst, kan ik me voorstellen dat moslims het respect dat zij wellicht aanvankelijk voor jouw religie zouden kunnen hebben opbrengen, toch al vrij snel verloren hebben.
In alle groeperingen zit rot fruit, ook onder moslims, maar zoals jij over die mensen praat zonder ook maar een weinigje nuance, kom jij eigenlijk ook wel behoorlijk verrot over.
Ik ga om met moslims, met christenen, met atheïsten en agnosten, met Europeanen en Afrikanen en ik kan bij al deze mensen schitterende momenten beleven.
De enige mensensoort waarmee ik geen omgang wens te hebben zijn met figuren, die anderen het licht in de ogen niet gunnen. Denk nu niet dat ik me dan op hun niveau begeef, zij hebben alle recht te zeggen en te schrijven, te verrotten en te krijsen wat zij willen, maar respect kan ik allang niet meer voor hun alooi opbrengen.
Caligula schreef:Optimatus schreef:
Wat een slap ge-mannelijk-lid-in-verkort-en-vulgair-straatjargon. Of iemand jouw religie respecteert, heeft niets met wat hij of zij al dan niet gelooft te maken, maar met hoe hij of zij met jou om wenst te gaan.
Waarom kun je in landen die worden overheerst dan niet openlijk belijden dat je christen bent? Waarom wordt je zelfs in Nederland als ex-moslim dwarsgezeten door je voormalige geloofsgenoten?
Caligula schreef:De islam kent maar één religie, en dat is de islam. Als jij je eens meer zou verdiepen in de islam, dan zul je ontdekken dat het streven van de islam is om heel de wereld te verislamiseren.
Caligula schreef:Gelet op het soms weerzinwekkend gekrijs dat jij op dit forum uitkotst, kan ik me voorstellen dat moslims het respect dat zij wellicht aanvankelijk voor jouw religie zouden kunnen hebben opbrengen, toch al vrij snel verloren hebben.
Blijkbaar is jouw beeld als huiskamergeleerde nogal vertroebeld. Ik maak duidelijk onderscheid tussen enerzijds de mens en anderzijds de islam.
Caligula schreef:In alle groeperingen zit rot fruit, ook onder moslims, maar zoals jij over die mensen praat zonder ook maar een weinigje nuance, kom jij eigenlijk ook wel behoorlijk verrot over.
Indien een zeer groot gedeelte van de aanhangers van deze religie structureel alles willen vernietigen wat niet tot de islam behoort, valt onder wat jij benoemt als rot fruit, dan kan ik je standpunt wellicht begrijpen.
Caligula schreef:De enige mensensoort waarmee ik geen omgang wens te hebben zijn met figuren, die anderen het licht in de ogen niet gunnen. Denk nu niet dat ik me dan op hun niveau begeef, zij hebben alle recht te zeggen en te schrijven, te verrotten en te krijsen wat zij willen, maar respect kan ik allang niet meer voor hun alooi opbrengen.
Ik word erg moe van jouw conclusies die gebaseerd zijn op jouw beeld van mensen in plaats van op hetgeen de mensen zeggen, in casu wat ik heb gezegd. Daarom stoor ik me ook niet al te zeer aan het opgewonden standje dat jij bent. Je zou eens moeten leren je emoties te controleren.
Caligula schreef:Ik word erg moe van jouw conclusies die gebaseerd zijn op jouw beeld van mensen in plaats van op hetgeen de mensen zeggen, in casu wat ik heb gezegd.
Optimatus schreef:We hebben het over de zogenaamde islamisering van Nederland en dan is het niet relevant hoe de situatie in Luxemburg, Algerije of Zuid-West-Wegwezië is.
Optimatus schreef:
Zoek jij de betekenissen eens op van de volgende historische gegevens:
1. "Maakt alle volkeren tot Mijn discipelen"
2. Concilie van Reims
3. Katharen
4. Conquistadores
5. Brandstapel
en kom dan terug.
Optimatus schreef:
Hiermee bedoel ik dit: als jij je altijd en overal zo negatief uitlaat over hetgeen moslims als heel dierbaar ervaren (namelijk hun geloof), dan kan ik mee voorstellen dat ze jou al heel snel als een vervelend pestventje gaan beschouwen (en terecht).
Wellicht kun je het fatsoen opbrengen om je mening eens op een constructieve manier aan de man te brengen.
Tot nu toe heb je vooral gefunctioneert als een soort Wannabewilders, een kopie van een kopie van Pim Fortuyn, die dermate slijtagegevoelig is, dat je eigenlijk al heel moeilijk meer serieus te nemen bent.
Optimatus schreef:
Toon mij de statistieken en de bewijzen. Er zijn iets van één miljard moslims, ik ben benieuwd naar de cijfers die jouw mening staven.
Optimatus schreef:Zoals dit soort mensen over - in dit geval - moslims spreekt, is dialoog vrijwel onmogelijk. Dit soort mensen komt in elke groepering helaas voor en probeert haar lijkengeur als de dominante geur te doen prevaleren en de zwakkeren vallen inderdaad in katzwijm voor deze geur. Ongenadig beukt dit kadaverlegioen op hen die stand houden, daarmee Nederland een slechte dienst bewijzend.
Jij beroept je een aantal keer op de joods-christelijke cultuur. Het christelijke element zou moeten zijn "je naaste liefhebben als jezelf". Als jij geen respect op kunt brengen voor je naaste in zijn of haar geheel - dus inclusief zijn of haar geloof - dan heb jij je naaste niet lief zoals jezelf.
Waarom beroep jij je op de joods-christelijke cultuur als jij de basisprincipes van het christendom niet eens ten uitvoer wil brengen?
Als jij de islamisering tegen wilt houden, dan zul je niet hard tegen de islam moeten vechten, maar het christendom in Nederland moeten doen herleven.
Gerdien B. schreef:
Ik word moe van jou conclussies, omdat jij ze basseerd op verhalen van alle andere mensen in plaats van dat je met de mensen waar we het nu over te hebben (moslims in Nederland) in gesprek gaat.
Optimatus schreef:Ik geef het op. Tegen zoveel onwil en onwetendheid kan ik niet op.
Optimatus schreef:Moet ik hier nu echt nog serieus op ingaan?
Optimatus schreef:Het feit dat jij de historie van het christendom niet kent (de vijf begrippen) en te beroerd bent om even moeite te doen er over na te denken, geeft aan dat verdere discussie met jou verspilling is van mijn tijd.
Optimatus schreef:Kom dan met de cijfers en niet met geELUUEL.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten