Islamisering van de samenleving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 01 mei 2007 20:37

nou er zit geen verschil tussen beide verzen. alleen beschrijft de ene de wagens als rotten van 10 zoals ze toendertijd optrokken. en de ander beschrijft het totaal aan wagenen. de ruiters komen overeen. dus er staat geen leugen in.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

vaandel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor vaandel » 01 mei 2007 21:13

zahra schreef:De Islamieten lezen gewoon allemaal dezelfde Koran, gaan gewoon naar dezelfde Moskee..hier in Nederland heb je moskee's waar alle moslims van verschillende afkomsten komen..alleen de ene moslim is wat strenger dan de ander..maar ze bezoeken wel dezelfde moskee

de hoofdstromingen zijn de Soennieten en de Sjiieten, maar dit gaat niet over verschil in intepretatie van de Koran..vaak bezoeken ze ook gewoon dezelfde moskee..alhoewel je ook Sjietische moskee's hebt

Er zijn in mijn optiek talloze stromingen binnen de Islam. Als de overheid met de Islam in Nederland in gesprek wil zitten er minstens 30 verschillende vertegenwoordigers van Islam-groeperingen aan tafel en zelfs dat dekt niet alle verschillende stromingen c.q. sub-culturen binnen de Islam.
Hierdoor is het vrij lastig afspraken te maken c.q het gesprek aan te gaan met vertegenwoordigers van de Islam en dit is waarschijnlijk ook de oorzaak dat ze zelf niet een politieke groepering hebben opgericht. Binnen de kortste keren liggen ze rollebollend over straat.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 01 mei 2007 21:48

zahra schreef:De Arabische Koran is gewoon overal hetzelfde, daar bestaan dus echt geen meerdere versies van in het Arabisch...ja er zijn vertalingen dat klopt in het NL bv..maar dit is dan wel heel letterlijk vertaald..en in een vertaling staat de Arabische originele tekst er altijd naast

Ho..! Nu praat jij ineens over de Arabische Koran, dat is even een verschil met (een)de koran die in diverse talen en diverse uitleggingen over de hele wereld gebruikt word.

Ik praat toch over de bijbel, niet over de dode zeerollen. Daarbij wil ik je wel even wat geschiedenisles geven over de gebeurtenis van het verzamelen van de koran.... "iets met Hoethaifa die sprak tegen de Oethmaan: 'De moslims zijn het oneens over de (juiste) lezing van de koran en vechten onder elkaar.

zahra schreef:In de meeste moskee's komen lichte en zware mensen gewoon door mekaar..mannen met lange baarden..en gladgeschoren mannen...je hebt niet strenger en lichtere moskee's in het algemeen, dat ligt maar net aan de mensen die er komen.....ben jij wel eens in een moskee geweest dan..tijdens een gebedsdienst..nee denk ik

toch bestaan er in het Christendom meer kerkgenootschappen dat is gewoon zo

Om ze te gaan zitten tellen voel ik weinig voor. Daar ben ik zowel als voor de protestantse/katolieke zijden en aanverwanten en aan de andere kant de "vele" stromingen in de Islam, veel te lang mee bezig.

Ja, ik ben wel meer dan eens in een moskee geweest, ook tijdens een gebedsdienst.

Wat mij opvalt, dat jij niet op mijn opmerking over de soefie's ingaat en hun idealogie over een theocratie waar de sjaria boven de gewone wet gesteld word... Het geeft te denken...

zahra schreef:De Bijbel is een collectie van boeken geschreven door vele verschillende auteurs. The Qur’an echter is een gedicteerd schrift,

Jij onkent de nederdaling van de koran? :shock:

Hoe denk jij over Soerat al -Bagara 2 : 106
Welk vers Wij ook afschaffen [nansah] of doen vergeten: Wij brengen er iets beters voor in de plaats, of iets dat daaraan gelijk is. Weet jij niet dat Allah macht heeft over alle dingen?

N.B.
Als jij vind dat de Koran meer helder en beter leesbaar is dan de Bijbel?
Hoe lees en zou jij dan de zwaardverzen uitleggen..?
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 01 mei 2007 21:53

zahra schreef:De Bijbel is een collectie van boeken geschreven door vele verschillende auteurs. The Qur’an echter is een gedicteerd schrift,

In ieder geval niet gedicteerd aan Mohammad, want dat was een analfabeet.
Dulce et decorum est pro patria mori

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 01 mei 2007 21:55

Nou en? Wat heeft dat met islamisering van Nederland te maken?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 01 mei 2007 21:58

Het is bizar te vernemen dat Nederland zo wordt beïnvloed door verzinsels van een gewelddadige analfabeet. Dat strookt niet met de historie van onze beschaving, die is gebaseerd op eeuwenoude ideeën van talloze wijsgeren.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 01 mei 2007 22:06

Hmm.. een geweldadige profeet... Zo zou ik het toch niet willen omschrijven... Het zijn bepaalde moslims die bepaalde soera's wat ongelukkig uitlezen of laten uitleggen en dit voor zoete koek slikken.

Een moslim is niet altijd per definitie een militant. Een ware moslim zal niet eten als zijn buren niets te eten hebben, hij zal zijn eten delen.! Of wou jij zeggen dat, dat in de christelijk cultuur wel van toepassing is.?

Juist door zinsneden te gebruiken als zijnde : "Het is bizar te vernemen dat Nederland zo wordt beïnvloed door verzinsels van een gewelddadige analfabeet" zijn oorlogen voor minder uitgebroken.!

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 01 mei 2007 22:13

Harm-J schreef:Hmm.. een geweldadige profeet... Zo zou ik het toch niet willen omschrijven... Het zijn bepaalde moslims die bepaalde soera's wat ongelukkig uitlezen of laten uitleggen en dit voor zoete koek slikken.

Ik heb het niet over moslims, maar over de stichter van deze religie, die niet vies was van het gebruiken van geweld.

Een moslim is niet altijd per definitie een militant. Een ware moslim zal niet eten als zijn buren niets te eten hebben, hij zal zijn eten delen.!

Wat een ware moslim is, is ook al niet objectief vast te stellen. Iedere groepering beweert een waar volger van de 'profeet' te zijn, maar veel van die groeperingen hebben weinig over voor hun naasten. Sterker nog, die streven naar de dood van hun naasten.

Of wou jij zeggen dat, dat in de christelijk cultuur wel van toepassing is.?

Wat?

Juist door zinsneden te gebruiken als zijnde : "Het is bizar te vernemen dat Nederland zo wordt beïnvloed door verzinsels van een gewelddadige analfabeet" zijn oorlogen voor minder uitgebroken.!

Wil jij beweren dat Mohammad geen analfabeet en niet gewelddadig was en dat hij zijn ideeën over zijn religie niet heeft gepikt van zowel Joden als christenen?

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 01 mei 2007 22:29

Caligula schreef:Wat een ware moslim is, is ook al niet objectief vast te stellen. Iedere groepering beweert een waar volger van de 'profeet' te zijn, maar veel van die groeperingen hebben weinig over voor hun naasten. Sterker nog, die streven naar de dood van hun naasten.

Dat zou je van bepaalde christelijke groeperingen ook kunnen zeggen! Btw ik vind het zeer onkies om te schrijven: ' veel van die groeperingen hebben weinig over voor hun naasten. Sterker nog, die streven naar de dood van hun naasten. Het is maar een klein deel dat daarvoor verantwoordelijk is. Benader jij jouw naaste ook met zulke bewoording?

Caligula schreef:Of wou jij zeggen dat, dat in de christelijk cultuur wel van toepassing is.?

Leuke valkuil. *gooit hem terug met de vraag, wou jij de kruistochten ontkennen en de daarbijbehoren slachtpartijen, of ons " fijne" kolonial verleden ontkennen? (lees geloofs oplegingen. e.a rottigheden.)

'K heb al weer een vieze smaak in de mond gekregen van dit topic... *ziet het al weer ontaarden in een moslim/christenbatle bah. Waar is het gebod gebleven van heb u naast lief als u zelf?

Met iemand discuteren of basis van argumenten prima, maar niet als er alleen maar met modder (lees beschudigingen) naar elkaar gegooid word en de partijén elkaar niet kunnen beargumenten op basis van normale argumenten.

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 01 mei 2007 22:40

Harm-J schreef:
Dat zou je van bepaalde christelijke groeperingen ook kunnen zeggen!

Waarom moet jij altijd maar weer wijzen naar christelijke bewegingen? Het gaat hier om moslims en islamtische organisaties.

Btw ik vind het zeer onkies om te schrijven: ' veel van die groeperingen hebben weinig over voor hun naasten. Sterker nog, die streven naar de dood van hun naasten. Het is maar een klein deel dat daarvoor verantwoordelijk is. Benader jij jouw naaste ook met zulke bewoording?

Je kunt dat onkies vinden, het is echter de bittere realiteit. Verder vind ik het opvallend dat je spreekt over een 'klein' deel. Dat is typisch een geval dat de wens de vader van de gedachte is.

Hoe ik mijn naasten benader is totaal niet relevant.

Leuke valkuil. *gooit hem terug met de vraag, wou jij de kruistochten ontkennen en de daarbijbehoren slachtpartijen, of ons " fijne" kolonial verleden ontkennen? (lees geloofs oplegingen. e.a rottigheden.)

Waarom zou ik dat ontkennen? Ik ben geen moslim. Die ontkennen over het algemeen de minder fijne kanten van hun religie en voormalige religieuze leiders.

'K heb al weer een vieze smaak in de mond gekregen van dit topic... *ziet het al weer ontaarden in een moslim/christenbatle bah. Waar is het gebod gebleven van heb u naast lief als u zelf?

Waarom citeer je Jezus maar voor de helft?

Met iemand discuteren of basis van argumenten prima, maar niet als er alleen maar met modder (lees beschudigingen) naar elkaar gegooid word en de partijén elkaar niet kunnen beargumenten op basis van normale argumenten.

Vooralsnog heb jij geen enkel feit genoemd, maar baseer je je slechts op bepaalde ideeën en/of gedachten over de Islam.

Om een aantal groeperingen en/of personen te noemen die niet bepaald staan om hun naastenliefde:

Hamas, Al-Quaida, Salafisten, Moslimbroederschap, Taliban, Islamitische Jihad en natuurlijk de ayathollah's.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 01 mei 2007 22:40

Ik geloof dat het de discussie nu gaat ontaarden in wat nu meer waar is, 'islam' of 'christendom'. Op zich een interessante discussie, maar ik geloof dat het hier gaat om de al dan niet islamisering van Nederland.

Overigens kent de islam minstens 73 stromingen heb ik ergens gelezen. En ja zahra, ik ben wel eens in een moskee geweest. In Nederland zijn de moskeeën etnisch verdeeld naar land van herkomst.

En laten we nu maar weer verder gaan op de al dan niet islamisering van Nederland en/of dat een ramp is.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 01 mei 2007 22:42

* :-# *

Edit: was nog in reaktie op Caligula.

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 01 mei 2007 22:47

Het is zeer relevant om te spreken over de gewelddadige kant van veel islamitische groeperingen, dit omdat deze ook in Nederland zijn vertegenwoordigt.

Het feit dat er telkens een vergelijking wordt getrokken tussen islam en christendom, is omdat Harm-J, Optimatus en Aragorn geen enkel weerwoord hebben op enkele beweringen van kritische geesten, en dus maar vluchten opmerkingen zoals: 'en het christendom dan?'.

Het spreken over de islam -sic!- schijnen zij niet te kunnen.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 01 mei 2007 23:09

Caligula schreef:Het feit dat er telkens een vergelijking wordt getrokken tussen islam en christendom, is omdat Harm-J, Optimatus en Aragorn geen enkel weerwoord hebben op enkele beweringen van kritische geesten, en dus maar vluchten opmerkingen zoals: 'en het christendom dan?'.

Ik heb meer dan genoeg argumenten en kennis. Net zo min als ik het niet vind kunnen als wanner alle christenen als christenfundamentalisten worden afgedaan door bepaalde groeperingen, vind ik het ook niet kunnen als alle moslims als moslimfundalisten worden afgedaan.

Die laatste regel van jouw tekst zegt wel genoeg... ! Sic.

Flappie schreef:En laten we nu maar weer verder gaan op de al dan niet islamisering van Nederland en/of dat een ramp is.

Gelukkig zijn er ook positieven geluiden en dingen te horen en waar te nemen. Zoals ik onlangs vernam van een mede lid van de Koranstudie avond (georganiseerd door ds M. de vries). Er nu door diverse moslims gevraagd of zij (na een bezoek van de cursisten aan een moskee en een gesprek aldaar met een Iman) of zij een een keer een avondmaalsdienst
ín de gkv mogen meemaken.

Zo zie je maar weer, dat je met wat goede wil elkaar 'wel kan bereiken. Of je ooit op een lijn met elkaar komt is vers 2.

Ik blijf er van overtuigd, daar waar 2 uitersten samenkomen er een grote kans is op een gulden middenweg. Islamisering van de samenleving, daar ben ik zeker niet bang voor.! Voor mij is het eerder een verrijking van één samenleving.

Bij het schrijven van het hier bovenstaande moest ik ineens denken aan de Samaritaanse vrouw (bij de waterput), die door de Joden gemeden werd, maar niet door Jezus......

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 02 mei 2007 06:22

zahra schreef:nee dat vind ik niet, zoiezo bevat de Koran ongeveer de helft qua inhoud van de Bijbel..de Koran in ongeveer net zo groot als het Oude-Testament..dus je hebt het veel sneller uit.

Mijn ervaring met Nederlands op de middelbare school (lang geleden) was dat de dunne boekjes die je mocht lezen vaak het verradelijkst waren.

..ook is het verwarrende met de Bijbel dat het 2 talen bevat Hebreeuws en Grieks..niet gewoon 1 taal..en het is door verschillende schrijvers geschreven...dat vind ik verwarrend

2 talen vind je verwarrend omdat...? Je leest de Bijbel toch niet in het grieks of hebreeuws? En verschillende schrijvers, wat merk je daar nou van? Wat IK verwarrend vind is dat sommige boeken worden toegedicht aan mensen die ze helemaal niet geschreven (kunnen) hebben.

De Koran claimt steeds dat het door Allah geopenbaard is..dus het zijn de woorden van Allah..en ik vertrouw de woorden van Allah/God toch echt meer dan de woorden van Paulus enz,.

Het blijdt lachen met werken die naar zichzelf verwijzen.

Terug naar “Archief”