Moderator: Moderafo's
zahra schreef:De Islamieten lezen gewoon allemaal dezelfde Koran, gaan gewoon naar dezelfde Moskee..hier in Nederland heb je moskee's waar alle moslims van verschillende afkomsten komen..alleen de ene moslim is wat strenger dan de ander..maar ze bezoeken wel dezelfde moskee
de hoofdstromingen zijn de Soennieten en de Sjiieten, maar dit gaat niet over verschil in intepretatie van de Koran..vaak bezoeken ze ook gewoon dezelfde moskee..alhoewel je ook Sjietische moskee's hebt
zahra schreef:De Arabische Koran is gewoon overal hetzelfde, daar bestaan dus echt geen meerdere versies van in het Arabisch...ja er zijn vertalingen dat klopt in het NL bv..maar dit is dan wel heel letterlijk vertaald..en in een vertaling staat de Arabische originele tekst er altijd naast
zahra schreef:In de meeste moskee's komen lichte en zware mensen gewoon door mekaar..mannen met lange baarden..en gladgeschoren mannen...je hebt niet strenger en lichtere moskee's in het algemeen, dat ligt maar net aan de mensen die er komen.....ben jij wel eens in een moskee geweest dan..tijdens een gebedsdienst..nee denk ik
toch bestaan er in het Christendom meer kerkgenootschappen dat is gewoon zo
zahra schreef:De Bijbel is een collectie van boeken geschreven door vele verschillende auteurs. The Qur’an echter is een gedicteerd schrift,
Welk vers Wij ook afschaffen [nansah] of doen vergeten: Wij brengen er iets beters voor in de plaats, of iets dat daaraan gelijk is. Weet jij niet dat Allah macht heeft over alle dingen?
Harm-J schreef:Hmm.. een geweldadige profeet... Zo zou ik het toch niet willen omschrijven... Het zijn bepaalde moslims die bepaalde soera's wat ongelukkig uitlezen of laten uitleggen en dit voor zoete koek slikken.
Een moslim is niet altijd per definitie een militant. Een ware moslim zal niet eten als zijn buren niets te eten hebben, hij zal zijn eten delen.!
Of wou jij zeggen dat, dat in de christelijk cultuur wel van toepassing is.?
Juist door zinsneden te gebruiken als zijnde : "Het is bizar te vernemen dat Nederland zo wordt beïnvloed door verzinsels van een gewelddadige analfabeet" zijn oorlogen voor minder uitgebroken.!
Caligula schreef:Wat een ware moslim is, is ook al niet objectief vast te stellen. Iedere groepering beweert een waar volger van de 'profeet' te zijn, maar veel van die groeperingen hebben weinig over voor hun naasten. Sterker nog, die streven naar de dood van hun naasten.
Caligula schreef:Of wou jij zeggen dat, dat in de christelijk cultuur wel van toepassing is.?
Harm-J schreef:
Dat zou je van bepaalde christelijke groeperingen ook kunnen zeggen!
Btw ik vind het zeer onkies om te schrijven: ' veel van die groeperingen hebben weinig over voor hun naasten. Sterker nog, die streven naar de dood van hun naasten. Het is maar een klein deel dat daarvoor verantwoordelijk is. Benader jij jouw naaste ook met zulke bewoording?
Leuke valkuil. *gooit hem terug met de vraag, wou jij de kruistochten ontkennen en de daarbijbehoren slachtpartijen, of ons " fijne" kolonial verleden ontkennen? (lees geloofs oplegingen. e.a rottigheden.)
'K heb al weer een vieze smaak in de mond gekregen van dit topic... *ziet het al weer ontaarden in een moslim/christenbatle bah. Waar is het gebod gebleven van heb u naast lief als u zelf?
Met iemand discuteren of basis van argumenten prima, maar niet als er alleen maar met modder (lees beschudigingen) naar elkaar gegooid word en de partijén elkaar niet kunnen beargumenten op basis van normale argumenten.
Caligula schreef:Het feit dat er telkens een vergelijking wordt getrokken tussen islam en christendom, is omdat Harm-J, Optimatus en Aragorn geen enkel weerwoord hebben op enkele beweringen van kritische geesten, en dus maar vluchten opmerkingen zoals: 'en het christendom dan?'.
Flappie schreef:En laten we nu maar weer verder gaan op de al dan niet islamisering van Nederland en/of dat een ramp is.
zahra schreef:nee dat vind ik niet, zoiezo bevat de Koran ongeveer de helft qua inhoud van de Bijbel..de Koran in ongeveer net zo groot als het Oude-Testament..dus je hebt het veel sneller uit.
..ook is het verwarrende met de Bijbel dat het 2 talen bevat Hebreeuws en Grieks..niet gewoon 1 taal..en het is door verschillende schrijvers geschreven...dat vind ik verwarrend
De Koran claimt steeds dat het door Allah geopenbaard is..dus het zijn de woorden van Allah..en ik vertrouw de woorden van Allah/God toch echt meer dan de woorden van Paulus enz,.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten