rosalie83 schreef:Ik kan daarin helemaal meevoelen. Jezus zei 'laat de kinderen bij me komen'!
Precies.
Moderator: Moderafo's
Galateia schreef:Galateia schreef:rosalie83 schreef:Ik kan daarin helemaal meevoelen. Jezus zei 'laat de kinderen bij me komen'!
Precies.
En waren het niet de discipelen die de kinderen in eerste instantie van hem wilden weren?
(Sorry, wie dat precies was weet ik niet, mijn parate Bijbelkennis is niet zo best...)
Galateia schreef:rosalie83 schreef:Hopelijk ben je weer een beetje bijgekomen van de schrik... Het was niet mijn bedoeling je in een shock te brengen... warmte en nu dit erbij
Ja, ik moet dit dalijk echt aan mijn man vertellen, heb mijn moeder zelfs al gebeld. Zij zou het een en ander er over uitzoeken (ze is theologe), maar was het met me eens, dat het een schande is!!!!
HansenMirjam schreef:Wij (mijn man en ik) kunnen geen biologische kinderen krijgen. We hebben zeker over adoptie gedacht maar hebben het (nog) terzijde geschoven. Het is ook iets waar je naartoe moet groeien.
Misschien doen we het in de toekomst toch, de mogelijkheid laten we open, maar nu even niet.
Lalage schreef:Het dopen van kinderen komt voort uit de gedachte dat kinderen van gelovige ouders onder het verbond vallen. Als je vindt dat alle kinderen gedoopt mogen worden, ook als de ouders niet geloven, dan ben je het belangrijkste argument voor kinderdoop ook kwijt.
Maar als kinderen geadopteerd zijn, dan zijn ze wettelijk het kind van hun adoptie-ouders en mogen ze natuurlijk ook gedoopt worden.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 44 gasten