Adoptie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 apr 2007 09:36

rosalie83 schreef:Ik kan daarin helemaal meevoelen. Jezus zei 'laat de kinderen bij me komen'!

Precies.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 apr 2007 09:44

Galateia schreef:
rosalie83 schreef:Ik kan daarin helemaal meevoelen. Jezus zei 'laat de kinderen bij me komen'!

Precies.

En waren het niet de discipelen die de kinderen in eerste instantie van hem wilden weren?

(Sorry, wie dat precies was weet ik niet, mijn parate Bijbelkennis is niet zo best...)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 26 apr 2007 10:37

Galateia schreef:
Galateia schreef:

Precies.

En waren het niet de discipelen die de kinderen in eerste instantie van hem wilden weren?

(Sorry, wie dat precies was weet ik niet, mijn parate Bijbelkennis is niet zo best...)

Dat klopt ja!

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 27 apr 2007 10:59

Galateia schreef:
rosalie83 schreef:Hopelijk ben je weer een beetje bijgekomen van de schrik... Het was niet mijn bedoeling je in een shock te brengen... warmte en nu dit erbij ;)

Ja, ik moet dit dalijk echt aan mijn man vertellen, heb mijn moeder zelfs al gebeld. Zij zou het een en ander er over uitzoeken (ze is theologe), maar was het met me eens, dat het een schande is!!!!

Kijk eens in de refoweb vragenrubriek zou ik zeggen. Daar is ook al het e.e.a. gesproken over adoptiekinderen die wel of niet gedoopt mogen worden.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 apr 2007 22:41

zal ik je ff helpen?

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/ant ... t1056.html

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/ant ... k2208.html

Bij ons in de kerk (ger gem) worden geadopteerde kinderen wel gedoopt.

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 28 apr 2007 02:35

Wij (mijn man en ik) kunnen geen biologische kinderen krijgen. We hebben zeker over adoptie gedacht maar hebben het (nog) terzijde geschoven. Het is ook iets waar je naartoe moet groeien.
Misschien doen we het in de toekomst toch, de mogelijkheid laten we open, maar nu even niet.
A smile costs nothing, but gives much

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 01 mei 2007 16:15

HansenMirjam schreef:Wij (mijn man en ik) kunnen geen biologische kinderen krijgen. We hebben zeker over adoptie gedacht maar hebben het (nog) terzijde geschoven. Het is ook iets waar je naartoe moet groeien.
Misschien doen we het in de toekomst toch, de mogelijkheid laten we open, maar nu even niet.

Ja, daar moet je zeker naartoe groeien! Het is natuurlijk niet iets wat je zomaar even doet! Veel wijsheid toegewenst!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 mei 2007 16:54

Het dopen van kinderen komt voort uit de gedachte dat kinderen van gelovige ouders onder het verbond vallen. Als je vindt dat alle kinderen gedoopt mogen worden, ook als de ouders niet geloven, dan ben je het belangrijkste argument voor kinderdoop ook kwijt.

Maar als kinderen geadopteerd zijn, dan zijn ze wettelijk het kind van hun adoptie-ouders en mogen ze natuurlijk ook gedoopt worden.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 01 mei 2007 17:27

Lalage schreef:Het dopen van kinderen komt voort uit de gedachte dat kinderen van gelovige ouders onder het verbond vallen. Als je vindt dat alle kinderen gedoopt mogen worden, ook als de ouders niet geloven, dan ben je het belangrijkste argument voor kinderdoop ook kwijt.

Maar als kinderen geadopteerd zijn, dan zijn ze wettelijk het kind van hun adoptie-ouders en mogen ze natuurlijk ook gedoopt worden.

Aha, ok. Ja met dat laatste ben ik het ook eens: ouders of adoptie-ouders zou niets uit moeten maken.

Ik ben het sowieso niet eens met de kinderdoop (lees: ik ben er dus NIET tegen). Ik vind het altijd wel een mooi gebaar en een mooi gebruik: het kindje wordt dan naar God gebracht en er wordt om Zijn zegen over het leven van het kindje gevraagd. En of het kindje dan door biologische ouders of adoptieouders wordt gebracht, dat zou niks uit moeten maken. En het zou ook niks uit moeten maken of het kindje in het land van herkomst misschien al eens gedoopt is ofzo. Alsof God daar mee zou zitten... !!!! Als het kindje maar gebracht wordt :D

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 04 mei 2007 21:18

Morgen is het Kraamfeest van het dochtertje van mij collega!
Ik heb Nian twee weken geleden al voor het eerst bewonderd, maar morgen ga ik dat dus nog ee keertje doen :lol: :lol:
Afbeelding

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 06 mei 2007 14:07

Dippie schreef:...Kraamfeest...

Dit is een adoptietopic... ;)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 mei 2007 05:55

rosalie83 schreef:
Dippie schreef:...Kraamfeest...

Dit is een adoptietopic... ;)

dan wordt er ook heel regelmatig wel eens een kraamfeest gehouden, ter ere van de komst van de kleine!!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 07 mei 2007 06:59

Ik zou dat geen kraamfeest noemen, want er is helemaal geen kraam geweest.
Eerder een: welkom in ons midden feestje. Of zoiets.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 07 mei 2007 12:19

Ach ja.... Foutje is menselijk, twas idd haar welkomsfeest!

Maar twas gezellig! Ze is zooo lieef! En heeft egt een giga mooi koppie!
En ze heeft zich echt groot gehouden, ondanks al die drukte voor haar :wink:
Afbeelding

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 07 mei 2007 12:28

Dippie schreef:Ach ja.... Foutje is menselijk, twas idd haar welkomsfeest!

Geeft ook niks hoor!

Dippie schreef:Maar twas gezellig! Ze is zooo lieef! En heeft egt een giga mooi koppie!
En ze heeft zich echt groot gehouden, ondanks al die drukte voor haar :wink:

Leuk!! Foto?

Terug naar “Archief”