Cisca schreef:Op zondag achter het hek spelen, vreselijk was dat, door de week speelde ik altijd met een hele groep kinderen uit de buurt, die stonden dan op zondag aan de andere kant van het hek, en snapten net zo min als ik waarom ik niet mee mocht

Ik heb het je wel eens verteld, maar zelfs binnen het hek werd/wordt hier al moeilijk. Maar dat heeft denk ik ook wel met de dorpscultuur te maken hier, op zondag is het hier mierestil en het halve dorp zit in dezelfde kerk. (de rest van de week is/was hier ook niets te beleven)
PC enz. is ook uit den boze.
man_on_fire schreef:Ik kan me in principe best vinden in argumenten van mn ouders, ook al denk ik er zelf anders over. Maar dan begrijp je in iedergeval waaróm ze vinden dat je iets niet moet doen. Omdat dat voor hun zelf moeilijk ligt.
Dat ik het later wel gewoon zou doen is een ander verhaal.
Voor een groot deel kan ik het hier ook wel begrijpen, mijn ouders willen de (oorspronkelijk hervormde) traditie van mijn opa aan moederskant voortzetten (ondanks dat ik anders dan mijn opa geloof -hij is thuislezer en vindt bijv. ds. Mallan al te links- is hij wel een van de weinige di-hard refo's waar ik wél echt respect voor kan opbrengen, hij doet echt wat met z'n geloof alhoewel het niet mijn ding is, mijn andere opa is eerder anti-christelijk en de bijbehorende oma interesseert het weinig, maar is wel cool

). In elk geval heb ik mijn eigen interpretatie aan de uiterlijke en innerlijke dingen van het geloof gegeven. Het hoort er wel bij, maar het moet niet overheersen anders heeft je geloof weinig of geen inhoud vind ik.