Hippieblijhoofd schreef:henkie schreef:Hippieblijhoofd schreef:Ja, het zal vast overdreven zijn, maar dan nog snap ik niet waar al die extra reclame voor nodig is. Credible doet het ook met behoorlijk weinig reclame, en iig niet van die oerlelijke&irritante

-Je zou toch zeggen dat een vluchtige blik op beide sites genoeg is om wat verschillen te ontdekken.
Nu lijkt er idd nog een heel groot verschil, binnen een paar maand zal dit verschil behoorlijk wat verkleind zijn aangezien credible ook met een frontpage gaat komen met laatste nieuws en andere onzin

.
Ben onder de indruk

! Ziet er erg gaaf uit, die nieuwe website van Credible. Voor een stelletje amateurs weten ze er toch iets moois van te maken
-Om nog wat kosten te noemen: domein- en merknamen, drukwerk, promotiekosten, software, hardware, verzekeringen, hosting, huur van chat.
Zijn de domeinnamen en merknamen dan zo duur? Ik ben met een tientje per jaar klaar...
Bij hardware kan ik me wel wat voorstellen. Over het algemeen is dat gewoon duur. Ff een rackservertje plaatsen en je spreekt (eenmalig) al gauw over een paar duizend euro (en een paar honderd op jaarbasis).
Software kan over het algemeen trouwens gewoon gratis. Heb hier thuis een keurig (linux-)servertje draaien en die draait volledig op gratis sofware. Verzekeringen kunnen idd duur zijn. Hosting hoeft niet duur te zijn. Huur van de chat - ik wist niet dat we daar ook al voor moesten betalen. Vroeger had ik een add-on op mijn phpbb forum gezet waarmee mensen gewoon konden chatten. Gewoon gratis...
Bovendien is het een dagtaak en moet ik ook inkomen hebben. Dan laat ik mijn vervoerkosten, de "kantoorruimte", mijn laptop maar even buiten beschouwing.
Daar kan ik goed inkomen. Als je er inkomen mee wilt genereren, dan is het best duur om een website draaiende te houden.
---
Daar wilde ik het eigenlijk niet eens over hebben! Enfin, ik had namelijk nog een vraag / tip. Is het misschien mogelijk om phpbb 2.0 (of 3.0) op refoweb te zetten? De layout en de mogelijkheden zijn de afgelopen jaren sterk verbeterd en het lijkt mij dat refoweb ook een beetje met z'n tijd mee moet gaan