Suggesties

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

[S]
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor [S] » 24 apr 2007 21:06

Aragorn schreef:
Daphne schreef:
SimonT schreef:begrijp ik dan dus goed dat als er meer leden komen en er meer gebruik van RW word gemaakt het ook duurder word?

Ja, volgens mij wel, want hoe meer dataverkeer, hoe hoger de kosten. En die zijn niet gering! :roll:

Hoeveel is dat dan?

ik geloof dat Refoweb gehost wordt door STH dus dan kijk je op hun site en dan is dit het duurste pakket dat ze hebben; maar misschien is dat nog wel iets te groot voor Refoweb en/of hebben ze wel een speciale deal met STH...
Afbeelding

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 24 apr 2007 21:10

Mijn domein is stukken goedkoper, en ook nog eens onbeperkt bandbreedte "fair use".
Auf Wiedersehen!

[S]
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor [S] » 24 apr 2007 21:30

ja, de mijne ook. Maar goed, misschien hebben ze een deal met STH (want STH komt, geloof ik, uit dezelfde "gezindte" zoals dat dacht ik genoemd wordt en een medewerker zit, of zat, hier ook op het forum). Ik vind de STH hosting pakketten er namelijk ook niet voordelig uitzien.
Afbeelding

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 apr 2007 21:35

Nou, dat ziet er niet echt uit alsof er duizenden euro's per maand bij moeten..

phox
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor phox » 24 apr 2007 21:53

De hosting zijn natuurlijk niet de enige kosten. Om alles op deze site draaiende te houden moet er ook een hoop worden georganiseerd. Een klein kantoortje inrichten en draaiende houden is dan wel noodzaak lijkt me. Verder zullen er ook de nodige kilometers worden gemaakt, etc. En dan vergeet ik vast nog het nodige...

Duizenden euro's per maand lijkt me overdreven Ara, maar enige honderden maken het ook al een dure hobby, naast alle tijd die er nog in wordt gestoken.
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 25 apr 2007 14:41

phox schreef:De hosting zijn natuurlijk niet de enige kosten. Om alles op deze site draaiende te houden moet er ook een hoop worden georganiseerd. Een klein kantoortje inrichten en draaiende houden is dan wel noodzaak lijkt me. Verder zullen er ook de nodige kilometers worden gemaakt, etc. En dan vergeet ik vast nog het nodige...

Duizenden euro's per maand lijkt me overdreven Ara, maar enige honderden maken het ook al een dure hobby, naast alle tijd die er nog in wordt gestoken.

Dan doet refoweb gewoon iets verkeerds. Misschien is het een kwestie van keuzes maken, maar op een ander forum (forum.credible.nl) zijn de financien in te kijken, en daaraan is te zien dat het ongeveer tussen de 40 en 90 euro per maand kost.
Als ik dat zo lees, snap ik niet dat er hier op refoweb gesproken wordt over 'duizenden' euro's.

edit: nu kloptie wel, denk ik 8)
Laatst gewijzigd door Hippieblijhoofd op 25 apr 2007 14:52, 3 keer totaal gewijzigd.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 25 apr 2007 14:44

Hippieblijhoofd schreef:Als ik dat zo lees, snap ik niet dat er hier op refoweb gesproken wordt over 'duizenden' euro's.

Dat is denk ook een beetje over de top.
Auf Wiedersehen!

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 25 apr 2007 14:53

T. Lindeman schreef:
Hippieblijhoofd schreef:Als ik dat zo lees, snap ik niet dat er hier op refoweb gesproken wordt over 'duizenden' euro's.

Dat is denk ook een beetje over de top.

Ja, het zal vast overdreven zijn, maar dan nog snap ik niet waar al die extra reclame voor nodig is. Credible doet het ook met behoorlijk weinig reclame, en iig niet van die oerlelijke&irritante ;)

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 25 apr 2007 15:02

Kosten zitten m.i. niet in het forum. Wel in het voorportaal en alles wat daar aangeplakt is. Vind het wat jammer dat het nu word gepresenteerd alsof het forum goud geld kost. Dat er van alles aan het portaal word geplakt en gehangen prima, maar doe het niet uitschijnen als of 'het forum zelf' goud geld kost.

Goed archiveren en opschonen van oude topic's en/of verwijderen van dubbel geplaatste en gequote foto's helpt ook om de gebruikte bandbreedte te beperken.!

Mijn domein is stukken goedkoper, en ook nog eens onbeperkt bandbreedte "fair use"

Met bovenstaande heeft T.Lindeman een sterk punt. Soms is het een kwestie van even verder kijken.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 25 apr 2007 16:05

Hippieblijhoofd schreef:Ja, het zal vast overdreven zijn, maar dan nog snap ik niet waar al die extra reclame voor nodig is. Credible doet het ook met behoorlijk weinig reclame, en iig niet van die oerlelijke&irritante ;)

-Je zou toch zeggen dat een vluchtige blik op beide sites genoeg is om wat verschillen te ontdekken.

-Met honderden euro's kosten per maand kom je al snel op duizenden euro's.

-Om nog wat kosten te noemen: domein- en merknamen, drukwerk, promotiekosten, software, hardware, verzekeringen, hosting, huur van chat. Bovendien is het een dagtaak en moet ik ook inkomen hebben. Dan laat ik mijn vervoerkosten, de "kantoorruimte", mijn laptop maar even buiten beschouwing.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 25 apr 2007 20:56

henkie schreef:
Hippieblijhoofd schreef:Ja, het zal vast overdreven zijn, maar dan nog snap ik niet waar al die extra reclame voor nodig is. Credible doet het ook met behoorlijk weinig reclame, en iig niet van die oerlelijke&irritante ;)

-Je zou toch zeggen dat een vluchtige blik op beide sites genoeg is om wat verschillen te ontdekken.

Nu lijkt er idd nog een heel groot verschil, binnen een paar maand zal dit verschil behoorlijk wat verkleind zijn aangezien credible ook met een frontpage gaat komen met laatste nieuws en andere onzin ;) .
-Met honderden euro's kosten per maand kom je al snel op duizenden euro's.

Hierboven werd gesproken over duizende euro's per maand :)
-Om nog wat kosten te noemen: domein- en merknamen, drukwerk, promotiekosten, software, hardware, verzekeringen, hosting, huur van chat. Bovendien is het een dagtaak en moet ik ook inkomen hebben. Dan laat ik mijn vervoerkosten, de "kantoorruimte", mijn laptop maar even buiten beschouwing.

Oke, credible heeft idd geen last van huur van chat, inkomen (het wordt enkel gerund door vrijwilligers), vervoerskosten, kantoorruimte en laptop. Dat scheelt idd een aanzienlijk deel.

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 25 sep 2007 16:06

Hippieblijhoofd schreef:
henkie schreef:

Nu lijkt er idd nog een heel groot verschil, binnen een paar maand zal dit verschil behoorlijk wat verkleind zijn aangezien credible ook met een frontpage gaat komen met laatste nieuws en andere onzin ;) .

Ben onder de indruk :shock:! Ziet er erg gaaf uit, die nieuwe website van Credible. Voor een stelletje amateurs weten ze er toch iets moois van te maken ;)

-Om nog wat kosten te noemen: domein- en merknamen, drukwerk, promotiekosten, software, hardware, verzekeringen, hosting, huur van chat.

Zijn de domeinnamen en merknamen dan zo duur? Ik ben met een tientje per jaar klaar...
Bij hardware kan ik me wel wat voorstellen. Over het algemeen is dat gewoon duur. Ff een rackservertje plaatsen en je spreekt (eenmalig) al gauw over een paar duizend euro (en een paar honderd op jaarbasis).
Software kan over het algemeen trouwens gewoon gratis. Heb hier thuis een keurig (linux-)servertje draaien en die draait volledig op gratis sofware. Verzekeringen kunnen idd duur zijn. Hosting hoeft niet duur te zijn. Huur van de chat - ik wist niet dat we daar ook al voor moesten betalen. Vroeger had ik een add-on op mijn phpbb forum gezet waarmee mensen gewoon konden chatten. Gewoon gratis...

Bovendien is het een dagtaak en moet ik ook inkomen hebben. Dan laat ik mijn vervoerkosten, de "kantoorruimte", mijn laptop maar even buiten beschouwing.

Daar kan ik goed inkomen. Als je er inkomen mee wilt genereren, dan is het best duur om een website draaiende te houden.

---

Daar wilde ik het eigenlijk niet eens over hebben! Enfin, ik had namelijk nog een vraag / tip. Is het misschien mogelijk om phpbb 2.0 (of 3.0) op refoweb te zetten? De layout en de mogelijkheden zijn de afgelopen jaren sterk verbeterd en het lijkt mij dat refoweb ook een beetje met z'n tijd mee moet gaan ;)

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 25 sep 2007 20:27

Dit is phpbb2...

phpbb3 word nog ontwikkeld.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 25 sep 2007 20:31

jip_86 schreef:Dit is phpbb2...

Wijsneus :P

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 25 sep 2007 20:33

jip_86 schreef:Dit is phpbb2...

Ah... phpbb2 ziet er wel anders uit :) Maar het kan natuurlijk zijn dat refoweb de oude - minder mooie ;) - layout gebruikt... :)

phpbb3 is trouwens al in RC5 :)

Terug naar “RefoWeb”