tante-tortel schreef:LauraC schreef:@Galateia & Rosalie83: ben het helemaal met jullie eens, wat fijn om te horen dat er meer jonge mensen zijn, die adoptie overwegen.
Ik begrijp er niets van!
Als het nu zo is dat je geen kinderen kunt krijgen, kan ik mij er iets bij voorstellen.
Er zijn wat dat betrefd al genoeg mensen waarvan de enige weg om kinderen te krijgen die van adoptie is. Dan gaan mensen die wel kinderen zouden kunnen krijgen kinderen adopteren.
Vind het de omgekeerde wereld!
En ja, ik heb dus hier duidelijk een oordeel over.
Tante Tortel, dat mag van mij. Ik ben inmiddels wel gewend aan 'oordelende' mensen. Maar goed, je mag je mening hebben en daar is dit forum juist voor bedoeld!
Bij ons speelt het verlangen om een kindje te adopteren al heel lang. En het mooie is, dat speelde onafhankelijk van elkaar. Op een gegeven moment ontdekten we dus, dat het een verlangen van ons beiden was. Een verlangen dat heel sterk is en waarin we ons geleid voelen door God, we hebben er samen voor gebeden en sindsdien zijn alle twijfels, angsten en onzekerheden voor ons als sneeuw voor de zon verdwenen. Het is God, die ons dit verlangen gaf. Het is ook God op wie we vertrouwen: we hebben het in Zijn hand gelegd.
Natuurlijk lijkt het voor veel mensen een vreemde wens, want waarom wil je niet liever een biologisch kindje? Maar wij geven daar niets om. Een kind is voor ons een kind. En er zijn zoveel kinderen op deze wereld. Wij hechten geen enkele meerwaarde aan een bloedband of wat dan ook.
Wat de toekomst ons verder zal brengen? Dat weet alleen God. Misschien krijgen we ook wel een biologisch kindje. Of misschien niet. In elk geval zou zo'n kindje niet minder of niet meer welkom zijn dan een adoptiekindje. Omdat het ons echt niks kan schelen.
Dat dit laatste misschien weer hard kan klinken voor die mensen die graag een kindje krijgen, maar dat niet kunnen... dat is dan echt niet zo bedoeld. Want dit is gewoon hoe het bij ons leeft. En iedereen is anders.
In elk geval, kijken wij uit naar de dag waarop God ons ons kindje geeft. Dit verlangen is niet zomaar. Daarvoor heeft God ons teveel vrede en rust gegeven. En vooral: zekerheid.