Welke plaats geven jullie het geloof in jullie relatie?
Het is onze basis.
Doen jullie samen bijbelstudies?
Ja, dat proberen we wel te doen. Het kwam er alleen vaak niet van (te moe en dat soort smoesjes). Nu hebben we afgesproken elke zaterdagmiddag en donderdagochtend bijbelstudie te doen. Op donderdag doen we dat via icq (voor niet-nerds: een soort van msn) In het weekend zijn we bijna altijd bij elkaar en dan kunnen we dus ook samen bidden. We merken het wel heel erg dat als we weinig samen bidden en het gaat met onze persoonlijke relatie met God minder, dat het tussen ons ook minder gaat.
Bidden jullie samen?
ja dus! Dat is echt heel cool, maar je moet vaak wel over een drempel heen (althans ikke wel). Laatst was ik heel verdrietig over iets en toen ging Borkdude met me bidden (nouja ik zei eigenlijk nix, want ik moest huilen) en dat was het beste wat hij toen voor me kon doen.
Praten jullie over je geloofsleven? (bekering, tegenslagen, dankbaarheid, enz...)
Jazeker, dat gaat automatisch als je bijbelstudie doet. We hebben allebei niet zo'n spectaculaire bekering gehad, dus daar hebben we het niet over

Dankbaarheid wel

Verder komen er nogal eens wat vragen op als we naar elkaars kerken gaan, omdat die best wel verschillend zijn. Maar ik ben 'zwaarder' dan het gemiddelde in mijn kerk en hij is niet zo zwart-wit als veel mensen in zijn kerk (ligt ook aan de generatie, hoe ouder hoe stugger is het bij hun vaak).
Belijden jullie elkaar jullie zonden?
Nouja, wel zonden tegenover elkaar. En ook wel als we ergens erg mee zitten. We doen dat niet bewust ofzo.
Iemand nog tips over hoe je God nog meer een plaats kan geven in je relatie?
Een vaste tijd om samen bijbelstudie te doen en te bidden kan je erg helpen om het vol te houden. Wij gebruiken er ook een boek bij met een rooster en vragen.