The Miraculous Power Of God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 06 nov 2003 19:37

Ik weet niet of jullie hier van gehoord hebben, dus ik zal uitleggen wat het is. Het is het onderwerp van een aantal zendingsavonden die gehouden zijn in Utrecht.
Het was geen evangelisatie, er was een pastor uit Nigeria, een uit de Oekraine en een uit Canada.
Ik ben hier naar toe geweest. Wat ik daar heb gezien was echt een miraculous power!
Een van deze pastors heeft deze avond geleidt. Er werden door hem ook duivelen uitgedreven, mensen in een rolstoel kunnen weer lopen, mensen werden van angsten genezen, er was iemand met een tumor en die is genezen en nog meer van dit soort wonderen.
Ik dacht altijd dat zoiets van de duivel was, dat dit in deze tijd niet meer gebeurde en al helemaal niet in Nederland!
Toch is het blijkbaar wel zo...
En ik weet niet wat er met mezelf gebeurde, maar ik moest God prijzen en zegenen. Het ging gewoon vanzelf! En terwijl steeds meer mensen God prijsden en zegenden, gebeurden er steeds meer wonderen! Nu, twee dagen later, voel ik die power, die wonderbaarlijke kracht nog steeds in me! Ik ga maar door, kan bijna niet stoppen met bijbellezen, blijf het liefst de hele dag met en over God praten!
Maar toch is het iets vreemds voor mij. Hebben jullie hier ervaring mee?

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 06 nov 2003 19:55

Ik sta zeer kritisch tegenover dit soort "diensten", ik noem dat het "hollywood van de relligie". Men brengt mensen in extase en men gaat geloven in die wonderen. Er zijn voldoende studies gevoerd die aantonen dat de genezingen op niets berusten en het hele gebeuren kan teruggebracht worden tot massahysterie.

Uiteraard staat het iedereen vrij hierin te geloven of niet. Ik geef ook geen oordeel over de werkelijke bedoelingen van de aanhoorders en voorgangers.
Afbeelding

Harold
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harold » 07 nov 2003 13:41

Inspector Morse schreef:Ik sta zeer kritisch tegenover dit soort "diensten", ik noem dat het "hollywood van de relligie". Men brengt mensen in extase en men gaat geloven in die wonderen. Er zijn voldoende studies gevoerd die aantonen dat de genezingen op niets berusten en het hele gebeuren kan teruggebracht worden tot massahysterie.

Uiteraard staat het iedereen vrij hierin te geloven of niet. Ik geef ook geen oordeel over de werkelijke bedoelingen van de aanhoorders en voorgangers.

Je hebt wel kritiek op dit soort diensten maar geeft geen oordeel , je uit je kritiek dus niet, dit begrijp ik niet.
Alleen als de Heilige geest hier aanwezig is, is het goed.
Om dat te weten moet je er toch zelf zijn geweest.
When I was young, I thought, old age is something happened for other people.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 07 nov 2003 14:52

Als het in Jezus naam is lijkt mij het al een heel eind in de goede richting. Overigens gebeurt dit wel vaker hoor in nederland, Jan Zijlstra doet vergelijkbare dingen.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 07 nov 2003 14:55

Een herv. bonderskerk in heeft nu ook van die praktijken. Ik weet werkelijk niet wat ik er van moet denken. Dit is dus een hoog calvinistische kerk en daar gebeurt dus dit:

Onderwerp: Doorsturen aan iedereen
die gebeden heeft.

Ha gebedsvrienden,

Hoe is het met jullie.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor het bidden voor #### en ####. Maar
bovenal dank aan Hem.

Gisteren is #### naar een vrouw geweest die met haar heeft gebeden. Ze had
een demoon om haar baarmoeder heen. Die is er uit gestuurd en ze moest
daar bloed van overgeven. Ze gingen de kamer uit. #### heeft 4 kinderen
en bij de geboorte van de 4 heeft de satan doormiddel van die demoon er
alles aan gedaan om haar om te brengen dat is Hem niet gelukt. Dit is een
familie vloek in haar familie haar moeder en zus hebben ook scolioze, dit
wordt van generatie over gegeven. #### moest volledig genezen omdat zij
een profeet zal baren. Daarom moest zij helemaal rein worden opdat moment.

Het oudste kind heeft ook sculioze( rug verkromming) zij is al genezen.
#### haar rug is in beweging en is al een stuk rechter geworden.

#### en ik gaan trouwen op ####. We hebben nog geen geboorteakte maar
die zal er ook niet komen. God heeft een fisioen gegeven dat onze
trouwdatum gezegend is. En dat er geen geboorteakte zullen krijgen(iets
waar we nu op wachten), maar dat de gemeente veel moeite zal doen en dat
we uiteindelijk toch op #### mogen trouwen.

Vertrouw op God en stel je open voor Zijn Geest. Pas op voor de demon die
jezus heet. Iets moet uit Jezus Christus zijn en zoek naar de Geest.

Als #### volledig genezen zal zijn zal ik twee foto's doorfaxen van voor
en na het wonder waar de Heer in Geprezen is. Hij is Groot Haleluja Hij is
zo groot en Genadig.

Ik heb zelf ook heel veel ontdekt door de Geest. Hij ontdekt mij aan steeds
meer zonden en er komt nog veel meer. Hij ontdekt aan verkeerde dingen.

Er komt een grote opwekking aan wees daar klaar voor.

Bij God is Genade voor een ieder door Jezus Christus hij maakt waarlijk
vrij.

Ik hou jullie op de hoogte!!

####

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 07 nov 2003 18:24

Harold schreef:
Inspector Morse schreef:Ik sta zeer kritisch tegenover dit soort "diensten", ik noem dat het "hollywood van de relligie". Men brengt mensen in extase en men gaat geloven in die wonderen. Er zijn voldoende studies gevoerd die aantonen dat de genezingen op niets berusten en het hele gebeuren kan teruggebracht worden tot massahysterie.

Je hebt wel kritiek op dit soort diensten maar geeft geen oordeel , je uit je kritiek dus niet, dit begrijp ik niet.
Alleen als de Heilige geest hier aanwezig is, is het goed.
Om dat te weten moet je er toch zelf zijn geweest.

Als je mijn bericht goed gelezen hebt zie je dat ik eigenlijk NIET geloof in wat gebeurd in dat soort diensten. Studies hebben dit al meermaals aangentoond. Anderzijds heb ik geschreven dat ik geen oordeel kan vellen over de voorgangers en kerkgangers.... Hun intenties ken ik niet. Maar goed ik zal duidelijker zijn:

In het beste geval gaat het over naiëve voorgangers die geloven in hetgeen zij doen maar ze hebben niet door dat ze zichzelf en de kerkgangers iets wijs maken.

In het slechtste geval gaat het om kwakzalvers die heel goed weten hoe ze een groep mensen in vervoering moeten brengen.
Afbeelding

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 07 nov 2003 18:52

Inspector Morse,

mag ik je dan vragen hoe je Markus 16 vers 17 en 18 verklaart?

17 En degenen, die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: In Mijn Naam zullen ze duivelen uitwerpen; met nieuwe tongen zullen zij spreken.
18 Slangen zullen zij opnemen; en al is het, dat zij iets dodelijks zullen drinken, dat zal hun niet schaden; op kranken zullen zij de handen leggen, en zij zullen gezond worden.

Verder staan er na de hemelvaart heel veel wonderen en tekenen in de Bijbel. De dingen die toen gebeurden gingen ook niet geruisloos. Zie bijvoorbeeld handelingen 4 vers 29, 30 en 31.
Petrus en Johannes waren toen net vrijgelaten. Er ging een groep christenen met elkaar bidden. Het einde van hun gebed was:
29 En nu dan Heere, zie op hun dreigingen, en geef Uw dienstknechten met alle vrijmoedigheid Uw woord te spreken;
30 Daarin, dat Gij Uw hand uitstrekt tot genezing, en dat tekenen en wonderen geschieden door de Naam van Uw heilig Kind Jezus.

Daarna staat er in vers 31:
En als zij gebeden hadden, werd de plaats, in welke zij vergaderd waren, bewogen. En zij werden allen vervuld met de Heiligen Geest en spraken het Woord Gods met vrijmoedigheid.

Ik bedoel hiermee, dat als God werkt, dat het dan niet stilletjes gebeurd. Toen hier de Heilige Geest kwam, trilde het hele gebouw en iedereen werd vervuld met de Heilige Geest. Niemand uitgezonderd!

In deze tijd gebeuren net zulke dingen. Maar wij vinden het vreemd, zijn het vaak niet gewend. En ik geloof best wel dat er een gevaar in kan zitten, omdat de duivel ook gemakkelijk door dit soort dingen kan werken. Het is naar het spirituele gericht.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

lorit

Berichtdoor lorit » 07 nov 2003 19:09

Ik vind het heel moeilijk om hier iets over te zeggen, omdat ik zelf nooit een dergelijke dienst heb meegemaakt. Wel onderken ik het gevaar van massahysterie. Ik weet bovendien dat mensen in staat zijn tot onmogelijke dingen als zij in extase zijn. ZO heb ik ooit een scriptie geschreven over de dalai lama (leider van de boeddhistische monniken in Tibet) wanneer die monniken hun religieuze dans uitvoeren raken ze in extase en voeren ze met een helm van 40 kilo op allerlei rare capriolen uit waarvan hun nek normaal gesproken zou breken.
Toch geloof ik aan de andere kant dat God ook nu nog dingen kan doen.
Ik weet het gewoon niet goed

Harold
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harold » 07 nov 2003 19:51

17 En degenen, die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: In Mijn Naam zullen ze duivelen uitwerpen; met nieuwe tongen zullen zij spreken.
18 Slangen zullen zij opnemen; en al is het, dat zij iets dodelijks zullen drinken, dat zal hun niet schaden; op kranken zullen zij de handen leggen, en zij zullen gezond worden.

Om eerlijk te zijn zie ik dit nog niet zo gebeuren in refokringen , ik vraag me af ofdat we met onze hardnekkige tradities en ceremonies niet aan het dwalen zijn. Ooit was de katholieke kerk zuiver totdat het rooms werd.
Wanneer wordt de term rooms-refokerk ingeburgerd.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 07 nov 2003 20:03

Harold schreef:

Om eerlijk te zijn zie ik dit nog niet zo gebeuren in refokringen , ik vraag me af ofdat we met onze hardnekkige tradities en ceremonies niet aan het dwalen zijn. Ooit was de katholieke kerk zuiver totdat het rooms werd.
Wanneer wordt de term rooms-refokerk ingeburgerd.

Dat is het nou juist waar ik mee zit. Ik heb dit meegemaakt en voor mijn gevoel was het echt, het was goed. (wat God dit is goed!)
Maar in onze kringen komen dit soort dingen niet meer voor. Ik ken mensen die zeggen, dat dit alleen in de tijd van de dicipelen gebeurde. Dit geloof ik echter niet. God is en blijft altijd dezelfde. Hij houdt dus ook dezelfde eigenschappen. Er staat nergens dat het voor een bepaalde tijd zal zijn.
Als ik op deze manier naar de Bijbel kijk, moet ik dus zeggen dat wij dwalen met onze leer. Er wordt zoveel over Christus en God gepreekt, maar weinig over de Heilige Geest. En dit terwijl God werkt door Zijn Woord en Geest. Maar wie de Geest is en wat Hij precies doet, daarover wordt dus niet de waarheid vertelt in de kerk. Of de halve waarheid... Want de kracht van de Heilige Geest is zo ontzettend groot! Hij kan toch alles!? En Jezus heeft gezegd, dat als Hij ten hemel gevaren is, dat wij mensen dan door de kracht van de Heilige Geest nog grotere dingen zullen doen.

Is de bijbel dan iets wat niet meer actueel is of leert de kerk ons niet de waarheid?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 07 nov 2003 20:04

Of zit ik nu fout?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Harold
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harold » 07 nov 2003 20:24

Bloempie,

Je stelt dat God een relatie met je heeft en tot je spreekt, waarom laat je dit controleren door andere mensen en of het wel in onze traditie en cultuur past. Waarom laat je iets wat van God komt beoordelen door mensen? Of twijfel je of de God die tot je spreekt de ware God wel is?

Harold
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harold » 07 nov 2003 20:29

Tip: vraag het aan God (inde naam van Jezus) zelf. Dan weet je het uiteindelijk zeker. Wat andere mensen van deze forum of ikzelf ervan vinden is voor jou niet zo belangrijk, mensen kunnen je uiteindelijk toch geen zekerheid geven.

Harold
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harold » 07 nov 2003 20:46

Ik geloof dat als Jezus van dichtbij willen ervaren, alles wat met wettisme en leer te maken heeft(inclusief de reformatorische) zover mogelijk van ons af moeten gooien. Ons ins ons leven moeten laten leiden door de geest. De bijbel niet lezen door een gereformeerde bril (dan lezen we de bijbel vanuit onze eigen ik) Maar de bijbel lezen vanuit de kracht van de geest.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 07 nov 2003 21:17

Je hebt gelijk. Ik moet gewoon op God vertrouwen en letten op wat Hij in mijn leven doet en tegen mij zegt. Op deze manier, hoe ik nu denk, zwak ik Gods daden af. Maar ik vind het zoiets moeilijks wat ik heb meegemaakt! De afgelopen dagen heb ik echt door die kracht geleefd. Maar ik kan niet zeggen dat ik God persoonlijk in mijn leven ken, dat ik een kind van Hem ben. En ik ken ook mensen, die wel een kind van God zijn, maar die nooit met dit soort dingen te maken hebben gekregen. Daarom vraag ik me af of dit echt van God is. Ik geloof van wel, maar ik weet het toch niet 100% zeker.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Terug naar “Archief”