Zelfmoord.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 nov 2003 16:08

Kaw schreef:Zo heeft mijn (fantastische) ex-godsdienstleraar zelfmoord gepleegt. Ik weiger de gedachte dat die man naar de hel zou zijn gegaan. Gelukkig is dit een zaak van God.

gelukkig wel jah!!! want wat oordelen wij mensen snel....

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 nov 2003 16:10

Kaw schreef:
Skoezie schreef:
Weet je wat ik me af zit te vragen, hoe kom je in zo'n situatie dat je voor de trein wil springen of iets anders om je van het leven te beroven, ik denk niet dat dat na 1 of 2 dagen al komt, het moet toch wel heel erg zijn om zulke dingen te willen of niet?

De belangrijkste vraag is eigenlijk hoe je er weer uit komt. Hoe je er in komt. Ik werd ongeloofelijk veel gepest, genergeerd, niet serieus genomen had geen geloof in God, werd niet begrepen en had geen echt vrienden. Ook heeft de dood van mijn beste vriendin hier aan bijgedragen. Op een gegeven moment kom je op een bepaalde manier in aanrakening met het fenoneem zelfmoord. Je gaat er serieus over denken maar handelt dan toch meestal te inpulsief.

Groetjes Skoezie

Voor mij herkenbaar, helaas. Het idee van zelfmoord was nog niet zo concreet. Ik had meer het gevoel van ik wil hier weg!

Voor de rest het zelfde. Gepest, onbegrip, eenzaamheid, verlies van geloof, enz.

voor mij is alles ook erg herkenbaar!!!! als je leest op dit forum dan kom ik tot een conclusie dat er best veel mensen hier op het forum zijn die vroeger gepest zijn... en oh wat gebeurt het nog vaak.. en wat wordt er vaak zo weinig aan gedaan.. :cry: :cry: en dat mensen vaak niet door hebben wat ze aan richten..... :cry: :cry:

ik denk dat er veel meer voorlichting en zo gegeven moet worden over pesten en dat ook de "slachtoffers" verteld moet worden dat het echt het beste is dat ze er over praten.. *dit stuk heb ik weggeknipt omdat ik toch bij nader inzien niet wil dat iedereen dit leest...*
maar ik zou echt iedereen adviseren: PRAAT EROVER....

sorry ik ga misschien een beetje off-topic.. maar dit wilde ik er toch even neerzetten

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 nov 2003 18:29

Skoezie, wat doe jij zelf om bekeerd te worden?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 nov 2003 18:39

Makkelijk gezegd dan gedaan......... :oops:

Ten eerste moet je iemand in vertrouwen kunnen nemen waar je het tegen kunt vertellen

Ten tweede je moet er aan toe zijn om er over te praten

Ten derde die persoon waar je het tegen wilt vertellen (duz over wil praten) moet een zwijgplicht hebben en open staan en niet laten merken dat hij/zij het onzin vindt.

Ten vierde het zou fijn zijn als die persoon zich gedeeltelijk kan inleven hoe iemand in elkaar zit.

The_Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor The_Pim » 06 nov 2003 19:08

Skoezie schreef:ikben niet bekeerd dus ben ik geen Christen (onze redenatie : gergem). Ook in overtuiging niet echt op dit gebied denk ik : IK WEET HET NIET MEER.

Groetjes Skoezie

Skoezie, overigens ben jij wel Christen hoor! Een volgeling van Jezus zelfs (ik neem tenminste aan dat je naar de kerk gaat?!)!! Ook in de visie van de GerGem.

Lees de volgende tekst maar eens: "Alle rank, die in Mij geen vrucht draagt, die neemt Hij weg; en al wie vrucht draagt, die reinigt Hij, opdat zij meer vrucht drage."

Als kerkmens ben je een volgeling van Jezus (net als vele Joden tijdenz Zijn leven) Het gaat er echter om dat wij vruchten van geloof en bekering dragen!! En die kracht daartoe wil God ons geven, door de Heilige Geest! Je moet alleen met lege handen aan zijn voeten komen en dat doen wij niet zo snel he?! Toch maar proberen hoor! Want, Zoekt en gij zult vinden!!!

Mhg,
Pim.
Laatst gewijzigd door The_Pim op 06 nov 2003 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 nov 2003 19:17

Klopt en de deur zal open gaan.......

"Want wie in Mij Gelooft zal behouden worden"
Laatst gewijzigd door Evelien op 06 nov 2003 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.

The_Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor The_Pim » 06 nov 2003 19:25

Evelien schreef:Klopt en de deur zal open gaan.......

"Want wie in Mij Gelooft zou behouden worden"

ZAL behouden worden!! For sure!!

Mhg,
Pim.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 nov 2003 20:23

Evelien schreef:

Makkelijk gezegd dan gedaan......... :oops:

Ten eerste moet je iemand in vertrouwen kunnen nemen waar je het tegen kunt vertellen

Ten tweede je moet er aan toe zijn om er over te praten

Ten derde die persoon waar je het tegen wilt vertellen (duz over wil praten) moet een zwijgplicht hebben en open staan en niet laten merken dat hij/zij het onzin vindt.

Ten vierde het zou fijn zijn als die persoon zich gedeeltelijk kan inleven hoe iemand in elkaar zit.

ja dat weet ik.... ik heb er een stuk tussen uitgeknipt en daar stond nog veel meer in.... alleen dat heb ik ivm privacyredenen er weer weggehaald...

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 07 nov 2003 11:57

Volgens mij is het erg verstandig om hulp te zoeken als je je in zo'n situatie bevindt, laat dat duidelijk zijn. Ik denk dat je een depressie heel moeilijk alleen aan kunt. Overigens heb ik makkelijk praten, want ik heb nog nooit last van een depressie gehad. Bovendien studeer ik psychologie dus jullie zouden mij kunnen verdenken van het garanderen van mijn eigen broodwinning... :?

Wat betreft de theologische kant: zoals Calvin al zei, geeft de bijbel geen grond om over zelfmoord te oordelen. Ook ik ken een aantal praktijkvoorbeelden (uit de 2e hand weliswaar) van mensen die zo tot wanhoop gedreven waren dat ze zsm bij God wilden zijn. Bijv. iemand waarvan vervolgens door de familie gezegd werd dat ze in de hel was, terwijl de vader haar altijd misbruikt had. Hoever kan hypocrisie gaan...
:cry:

Laten we vooral voor elkaar bidden!
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 nov 2003 12:17

Hulp zoeken is niet makkelijk Gerwshin, voordat je uit eindelijke hulp krijgt van een bepaalde hulpverlening word je van het kastje naar de muur gestuurd. (is mijn ervaring) Ik kreeg bij sommige hulpverleners de indruk dat ik niet zo moest zeuren en keken voraal naar de tijd en waren zo verstrooid dat ik op een gegeven moment zoeits had van: Toedeloei jullie bekijken het allemaal maar....... (er was 1 van de 4 hulpverleners die mij wel begreep).

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 07 nov 2003 12:28

Er zal ook in dat werkvlak wel een tekort zijn Evelien...En ik ben bang dat ze dan " de ergste gevallen" (klinkt erg rot, maar zo bedoel ik het niet) eerst laten gaan...Ik weet namelijk van familie dat ze zo terecht kon...(na de gebruikelijke wahttijd van een week of 7 geloof ik met kennismaking ed erbij)Maar dat was ook wel een heel ander geval...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 nov 2003 12:29

Mensen die met incest zitten gewoon laten hangen?

Je meld je niet voor niets aan bij een hulpverlening en dan heb ik het hier over een hulpverlening die via je huisarst geregeld moet worden. (d.m.v. een verwijsbrief)
Laatst gewijzigd door Evelien op 07 nov 2003 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 nov 2003 12:30

janneke schreef:Er zal ook in dat werkvlak wel een tekort zijn Evelien...En ik ben bang dat ze dan " de ergste gevallen" (klinkt erg rot, maar zo bedoel ik het niet) eerst laten gaan...Ik weet namelijk van familie dat ze zo terecht kon...(na de gebruikelijke wahttijd van een week of 7 geloof ik met kennismaking ed erbij)Maar dat was ook wel een heel ander geval...

dat denk ik niet....

Als jij naar de dokter gaat. Neemt hij echt wel de tijd voor je ook al zit de wachterkamer voor met zijn patienten. Mijn huisarts doet dat wel.

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 07 nov 2003 15:11

tuurlijk moet je er over praten.. het is echt heel goed om daar anoniem over te praten. Maar helaaas ligt de drempel zo hoog, zelfmoord is nou niet echt een onderwerp om op bv. de chat te praten (wat ik trouwens wel doe, met iemand die het zelfde heeft als ik).

Volgens de gergem Pim; ben ik geen christen. Er zijn twee soorten mensen: heidenenen en christenen. Wat ik er voor doe, ik heb ongeveer twee jaar lang geprobeerd met een stormram de aandacht te krijgen van God, maar dat baat niks! Nu wacht ik geduldig en doe alles wat ik zelf goed en geoorloofd vind. Dat is mijn mening, en valt niet aan te torsen...
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

The_Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor The_Pim » 07 nov 2003 15:31

Skoezie schreef:Volgens de gergem Pim; ben ik geen christen. Er zijn twee soorten mensen: heidenenen en christenen. Wat ik er voor doe, ik heb ongeveer twee jaar lang geprobeerd met een stormram de aandacht te krijgen van God, maar dat baat niks! Nu wacht ik geduldig en doe alles wat ik zelf goed en geoorloofd vind. Dat is mijn mening, en valt niet aan te torsen...

Ik ben zelf ook van de GG, skoezie. Nogmaals: jij bent (net als vele joden in de tijd van Jezus' omwandelingen op aarde) een volgeling van Christus, maar zegt zelf geen vruchten te dragen. Dat maakt je oordeel alleen maar zwaarder volgens Gods Woord.

Ik begrijp uit jouw opmerking, die me erg verdriet doet, dat het Gods schuld is dat je niet bekeerd bent?

Waarom wilde je Gods aandacht? En had je recht op Gods aandacht? Wat was je motivatie?

We moeten als iemand die geen recht heeft aan de voeten van de Heere Jezus komen en dat vergt zelfverloochening en niet achteroverleunen. Zoekt de Heere Skoezie! Van harte aanbevolen!

Mhg,
Pim.

Terug naar “Archief”