Kaw schreef:Zo heeft mijn (fantastische) ex-godsdienstleraar zelfmoord gepleegt. Ik weiger de gedachte dat die man naar de hel zou zijn gegaan. Gelukkig is dit een zaak van God.
gelukkig wel jah!!! want wat oordelen wij mensen snel....
Moderator: Moderafo's
Kaw schreef:Skoezie schreef:Weet je wat ik me af zit te vragen, hoe kom je in zo'n situatie dat je voor de trein wil springen of iets anders om je van het leven te beroven, ik denk niet dat dat na 1 of 2 dagen al komt, het moet toch wel heel erg zijn om zulke dingen te willen of niet?
De belangrijkste vraag is eigenlijk hoe je er weer uit komt. Hoe je er in komt. Ik werd ongeloofelijk veel gepest, genergeerd, niet serieus genomen had geen geloof in God, werd niet begrepen en had geen echt vrienden. Ook heeft de dood van mijn beste vriendin hier aan bijgedragen. Op een gegeven moment kom je op een bepaalde manier in aanrakening met het fenoneem zelfmoord. Je gaat er serieus over denken maar handelt dan toch meestal te inpulsief.
Groetjes Skoezie
Voor mij herkenbaar, helaas. Het idee van zelfmoord was nog niet zo concreet. Ik had meer het gevoel van ik wil hier weg!
Voor de rest het zelfde. Gepest, onbegrip, eenzaamheid, verlies van geloof, enz.
maar ik zou echt iedereen adviseren: PRAAT EROVER....
Skoezie schreef:ikben niet bekeerd dus ben ik geen Christen (onze redenatie : gergem). Ook in overtuiging niet echt op dit gebied denk ik : IK WEET HET NIET MEER.
Groetjes Skoezie
Evelien schreef:maar ik zou echt iedereen adviseren: PRAAT EROVER....
Makkelijk gezegd dan gedaan.........![]()
Ten eerste moet je iemand in vertrouwen kunnen nemen waar je het tegen kunt vertellen
Ten tweede je moet er aan toe zijn om er over te praten
Ten derde die persoon waar je het tegen wilt vertellen (duz over wil praten) moet een zwijgplicht hebben en open staan en niet laten merken dat hij/zij het onzin vindt.
Ten vierde het zou fijn zijn als die persoon zich gedeeltelijk kan inleven hoe iemand in elkaar zit.
janneke schreef:Er zal ook in dat werkvlak wel een tekort zijn Evelien...En ik ben bang dat ze dan " de ergste gevallen" (klinkt erg rot, maar zo bedoel ik het niet) eerst laten gaan...Ik weet namelijk van familie dat ze zo terecht kon...(na de gebruikelijke wahttijd van een week of 7 geloof ik met kennismaking ed erbij)Maar dat was ook wel een heel ander geval...
Skoezie schreef:Volgens de gergem Pim; ben ik geen christen. Er zijn twee soorten mensen: heidenenen en christenen. Wat ik er voor doe, ik heb ongeveer twee jaar lang geprobeerd met een stormram de aandacht te krijgen van God, maar dat baat niks! Nu wacht ik geduldig en doe alles wat ik zelf goed en geoorloofd vind. Dat is mijn mening, en valt niet aan te torsen...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten