kinderen-huwelijk-verantwoordelijkheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 18 apr 2007 11:30

Beetje off topique-smile ik ben zelf ook ouder, maar heb ook ouders. :wink:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 18 apr 2007 11:32

tante-tortel schreef:Heb ik ergens gezegd dat ik jou veroordeel? Of iemand anders?
Wijs het me aan.

Ja, je hebt mij en de anderen die hier gereageerd hebben aangesproken:

tante-tortel schreef:Het is ook enorm moeilijk om de wil van de Here te doen!
Dat blijkt maar weer uit de reacties; Ik, Ik , Ik wil,

etc.

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 18 apr 2007 12:07

LauraC schreef:k Vond dat antwoord ook erg confronterend omdat het zich een beetje let lezen als: het doel van het huwelijk is kinderen. Nou, dan is ons huwelijk dus redelijk doelloos :?

Je huwelijk is nooit doelloos, 'k weet wat je voelt.
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 apr 2007 16:03

Tja, als tante tortel mij een tekst (in de contex aub) kan geven waarom ik niet zelf mag 'beslissen' (okeee, ik weet het, ik krijg ze, ik neem ze niet. Het enige dat ik kan doen is periodieke onthouding of een pilletjes slikken of een ander middeltje zeg maar) om kinderen te krijgen.
Ik vind Maria een zwak voorbeeld. Maria hield misschien wel erg veel van kinderen, weetjijveel. Misschien had zij een supersterke kinderwens.

En nee, ik vind het huwelijksformulier niet voldoende, omdat ik ook andere huwelijksformulieren ken waar dat niet zo in staat. Dus is het niet opeens perse Bijbels, dat hele formulier.

Ik vind het prima hoor, als je je mening op de bijbel baseerd, maar ik vind het wat krom om te zeggen dat het in de bijbel staat, en je kunt het nergens aanwijzen. Maar als het wel zo is, prima!

(al blijft de discussie dan wel: we leven oin 2007, niet in 1 jaar v. Chr.)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Love2
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Love2 » 19 apr 2007 10:59

MissF schreef:En nee, ik vind het huwelijksformulier niet voldoende, omdat ik ook andere huwelijksformulieren ken waar dat niet zo in staat. Dus is het niet opeens perse Bijbels, dat hele formulier.

Als ik even zo tussendoor vragen mag... waar kan ik andere huwelijksformulieren vinden buiten de oude om en de nieuwe die nu wordt gebruikt in de ger. vrijg. kerk?
Geloof, hoop en liefde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 apr 2007 12:05

Love2 schreef:
MissF schreef:En nee, ik vind het huwelijksformulier niet voldoende, omdat ik ook andere huwelijksformulieren ken waar dat niet zo in staat. Dus is het niet opeens perse Bijbels, dat hele formulier.

Als ik even zo tussendoor vragen mag... waar kan ik andere huwelijksformulieren vinden buiten de oude om en de nieuwe die nu wordt gebruikt in de ger. vrijg. kerk?

Ik heb geen flauw idee waar mijn zus em vandaan had. Moet je anders even aan de dominee vragen die hun trouwde :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 20 apr 2007 12:52

MissF schreef:Tja, als tante tortel mij een tekst (in de contex aub) kan geven waarom ik niet zelf mag 'beslissen' (okeee, ik weet het, ik krijg ze, ik neem ze niet. Het enige dat ik kan doen is periodieke onthouding of een pilletjes slikken of een ander middeltje zeg maar) om kinderen te krijgen.
Ik vind Maria een zwak voorbeeld. Maria hield misschien wel erg veel van kinderen, weetjijveel. Misschien had zij een supersterke kinderwens.

En nee, ik vind het huwelijksformulier niet voldoende, omdat ik ook andere huwelijksformulieren ken waar dat niet zo in staat. Dus is het niet opeens perse Bijbels, dat hele formulier.

Ik vind het prima hoor, als je je mening op de bijbel baseerd, maar ik vind het wat krom om te zeggen dat het in de bijbel staat, en je kunt het nergens aanwijzen. Maar als het wel zo is, prima!

(al blijft de discussie dan wel: we leven oin 2007, niet in 1 jaar v. Chr.)

Ik reageerde op de link die aragorn had geplaatst en daarin staan wel degelijk teksten. Ik gaf aan dat ik het met deze predikant eens ben.
Dus ook zijn teksten. En hij heeft het prachtig onderbouwd!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 mei 2007 19:51

Sprak gisteravond iemand. Door een ziekte die in hun huwelijk openbaar is gekomen blijkt dat ze geen kinderen kunnen krijgen. Ze hadden geen kinderwens zei ze tegen mij.

Er werd toendertijd over gesproken dat het zo erg was dat ze geen kinderen konden krijgen terwijl ze dat zelf niet zo ervaarden.

Word er niet veel te makkelijk vanuit gegaan (in de geref. gezindte?) dat elk stel dat trouwt kinderen wil?

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 12 mei 2007 20:04

Ik denk dat daar erg makkelijk vanuit wordt gegaan ja. Want wanneer niet-gelovige getrouwde stellen geen kind willen verbazen minder mensen zich daarover denk ik.

Omdat als een soort norm wordt gezien dat je tourwt en kinderen krijgt, wordt een stel dat geen kinderwens heeft denk ik raar aangekeken.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 13 mei 2007 08:54

Precies. Dan ben je echt vreemd en egoistisch (dat vind ik niet, maar dat wordt gezegd).

emmertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor emmertje » 13 mei 2007 15:19

Het aantal keer dat ik, na een jaar getrouwd te zijn, de vraag krijg of ik 'nog niet' zwanger ben, neemt met de week toe (bwvs) Daar had ik dus echt nooit op gerekend en ik kan er moeilijk aan wennen, want dat vind ik echt een rare vraag.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 mei 2007 18:00

emmertje schreef:Het aantal keer dat ik, na een jaar getrouwd te zijn, de vraag krijg of ik 'nog niet' zwanger ben, neemt met de week toe (bwvs) Daar had ik dus echt nooit op gerekend en ik kan er moeilijk aan wennen, want dat vind ik echt een rare vraag.

En hoe reageer je dan? Ik vind het een hele onbeleefde vraag. Op zich wil ik best open praten over kinderwens enzo, maar dan het liefste met iemand van mijn eigen leeftijd die in dezelfde situatie zit zeg maar.

emmertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor emmertje » 13 mei 2007 18:10

Ik grijns beleefd en ik schud m'n hoofd, maarja, stel je voor dat ik op een goeie dag (over heel erg veel jaar) wel zwanger zou zijn... dan ga ik het voorlopig ook nog wel effe een paar weken voor mezelf (en man) houden.. dus dan sta ik daar mooi te liegen (wat ik niet kan)

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 13 mei 2007 18:34

Ik was een keer bij mijn broer in de kerk, die toen 'al' twee jaar getrouwd was, en ja hoor, zo'n ouwe kletsbep: wordt je nou al tante? Nee, maar ze zijn al wel druk aan het oefenen hoor mevrouw! Dametje in kwestie werd rood en zweeg verder. Vind het een van de onbeleefdste vragen die je kunt stellen aan iemand.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 13 mei 2007 18:39

Debor@ schreef:Ik was een keer bij mijn broer in de kerk, die toen 'al' twee jaar getrouwd was, en ja hoor, zo'n ouwe kletsbep: wordt je nou al tante? Nee, maar ze zijn al wel druk aan het oefenen hoor mevrouw! Dametje in kwestie werd rood en zweeg verder. Vind het een van de onbeleefdste vragen die je kunt stellen aan iemand.

Ha, een goed antwoord. :)

Terug naar “Archief”