Moderator: Moderafo's
tante-tortel schreef:Heb ik ergens gezegd dat ik jou veroordeel? Of iemand anders?
Wijs het me aan.
tante-tortel schreef:Het is ook enorm moeilijk om de wil van de Here te doen!
Dat blijkt maar weer uit de reacties; Ik, Ik , Ik wil,
LauraC schreef:k Vond dat antwoord ook erg confronterend omdat het zich een beetje let lezen als: het doel van het huwelijk is kinderen. Nou, dan is ons huwelijk dus redelijk doelloos
MissF schreef:En nee, ik vind het huwelijksformulier niet voldoende, omdat ik ook andere huwelijksformulieren ken waar dat niet zo in staat. Dus is het niet opeens perse Bijbels, dat hele formulier.
Love2 schreef:MissF schreef:En nee, ik vind het huwelijksformulier niet voldoende, omdat ik ook andere huwelijksformulieren ken waar dat niet zo in staat. Dus is het niet opeens perse Bijbels, dat hele formulier.
Als ik even zo tussendoor vragen mag... waar kan ik andere huwelijksformulieren vinden buiten de oude om en de nieuwe die nu wordt gebruikt in de ger. vrijg. kerk?
MissF schreef:Tja, als tante tortel mij een tekst (in de contex aub) kan geven waarom ik niet zelf mag 'beslissen' (okeee, ik weet het, ik krijg ze, ik neem ze niet. Het enige dat ik kan doen is periodieke onthouding of een pilletjes slikken of een ander middeltje zeg maar) om kinderen te krijgen.
Ik vind Maria een zwak voorbeeld. Maria hield misschien wel erg veel van kinderen, weetjijveel. Misschien had zij een supersterke kinderwens.
En nee, ik vind het huwelijksformulier niet voldoende, omdat ik ook andere huwelijksformulieren ken waar dat niet zo in staat. Dus is het niet opeens perse Bijbels, dat hele formulier.
Ik vind het prima hoor, als je je mening op de bijbel baseerd, maar ik vind het wat krom om te zeggen dat het in de bijbel staat, en je kunt het nergens aanwijzen. Maar als het wel zo is, prima!
(al blijft de discussie dan wel: we leven oin 2007, niet in 1 jaar v. Chr.)
emmertje schreef:Het aantal keer dat ik, na een jaar getrouwd te zijn, de vraag krijg of ik 'nog niet' zwanger ben, neemt met de week toe (bwvs) Daar had ik dus echt nooit op gerekend en ik kan er moeilijk aan wennen, want dat vind ik echt een rare vraag.
Debor@ schreef:Ik was een keer bij mijn broer in de kerk, die toen 'al' twee jaar getrouwd was, en ja hoor, zo'n ouwe kletsbep: wordt je nou al tante? Nee, maar ze zijn al wel druk aan het oefenen hoor mevrouw! Dametje in kwestie werd rood en zweeg verder. Vind het een van de onbeleefdste vragen die je kunt stellen aan iemand.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten