Berichtdoor Love2 » 17 apr 2007 15:35
Als ik nog even mag reageren op het onderwerp over het krijgen van kinderen...
Ik vind het heel mooi hoe het nieuwe huwelijksformulier het omschrijft:
Daarnaast wilde Here door het huwelijk bouwen aan volgende
generaties met het oog op de komst van zijn koninkrijk. In het
paradijs zei Hij tegen man en vrouw: Weest vruchtbaar, wordt
talrijk en vervult de aarde. Ook nu worden echtgenoten geroe-
pen tot het ouderschap, wanneer de Here de mogelijkheden
daarvoor geeft. Als zij kinderen van God krijgen, ontvangen ze
een kostbaar geschenk. Zij zullen als vader en moeder het beeld
van God vertonen in de zorg en liefde voor hun kinderen.
Wij hopen over ongeveer 5 maanden te trouwen. Wij hebben beiden een kinderwens, alleen voelen we beiden wel dat het beter is om een paar jaartjes te wachten na het trouwen. We zijn beiden erg jong, 19 & 23 jaar, kunnen straks net aan rondkomen maar voor de toekomst wel uitzicht op beter werk. Wat voor ons belangrijk is is dat we even tijd nodig hebben om te wennen aan het getrouwde leven, het financieel allemaal even iets beter voor elkaar moeten hebben, er nog verder naar toe moeten groeien (het krijgen van kinderen en de verantwoordelijkheid die ze met zich meebrengen). We zijn beiden niet erg uit op carriere of reizen of wat dan ook, maar mij inziens vind ik het niet altijd verstandig en ook bijbels om gelijk na het trouwen kinderen te krijgen. Net zoals niet iedereen 5-8 kinderen hoeft te krijgen. Ik weet van mezelf dat ik dat niet aankan, God geeft ons toch ook de opdracht dat we daarin verstandig met elkaar omgaan?!
En wat betreft een eerdere reactie hier over het consumeren waar ook voorbeelden werden genoemd van broodjes... dat vind ik gewoon niet terecht. Als je bijv. 2 kinderen hebt en je kunt het goed aan, financieel is 't ook allemaal mogelijk en je wilt graag nog 'n 3e, is dit dan verkeerd? Ik vind het juist goed en verstandig om gewoon ('k zou bijna zeggen per kind) te kijken wat voor jullie haalbaar is. Mijn zwager en schoonzusje hebben bijvoorbeeld een zoontje met PDDNOS/ADHD. Zij kan absoluut geen 3e meer aan. Moeten we dan klakkeloos met ons zelf omgaan, zo van God geeft ons wel kracht naar kruis of dat God je wel zal bijstaan? Je mag God ook niet verzoeken en Hij geeft heel duidelijk aan dat we verantwoordelijk moeten omgaan met onszelf.
Geloof, hoop en liefde