kinderen-huwelijk-verantwoordelijkheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 26 sep 2006 20:11

Katlheen schreef:Ach ja, voor de wetenschap was een paar miljard jaar geleden een celletje of twee al genoeg om het leven te noemen, en zowaar evolutie...!!! Maar als een kind in de buik van een moeder groeit, mag het tot 6 maanden na het samenkomen van een zaadje en een eitje (is toch ook leven, niet?) worden weg gehaald. Ik stel in dat geval voor om een rigoreuze lijn in te voeren, post abortus tot het 6e levensjaar. Blijkt het een ongelooflijk #*$*%kind te zijn, moeilijk opvoedbaar, stoornissen, en alles wat mijn eigen plezierige leventje (zoals beschreven in de Viva) in de weg staat, alsnog aborteren graag. Even een paar "wetenschappers" zien te strikken die zeggen dat het leven pas na het zevende jaar begint. En als de wetenschap het zegt, dan zal het wel zo zijn. Lijkt me geweldig.
Wat een ontzettend gebrek aan begrip zeg. :|

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 26 sep 2006 20:12

Maar als bijv. je opa graag wil blijven leven maar jij ben hem meer dan zat?! Is i.p. hetzelfde als een ongeboren baby. Je beslis dan over zijn/haar leven.

Ehm, ik was absoluut niet serieus :wink:

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 26 sep 2006 20:13

Smurffie schreef:
Maar als bijv. je opa graag wil blijven leven maar jij ben hem meer dan zat?! Is i.p. hetzelfde als een ongeboren baby. Je beslis dan over zijn/haar leven.

Ehm, ik was absoluut niet serieus :wink:

Ik ook niet... 8)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 26 sep 2006 20:32

Gelukkig, ik kreeg bijna fatale hartkloppingen 8)

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 26 sep 2006 20:33

Smurffie schreef:Gelukkig, ik kreeg bijna fatale hartkloppingen 8)

We houden het er maar op dat we gewoon even flauw moesten doen in deze ernstige discussie, vind je niet?!? :roll:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 26 sep 2006 20:34

Precies :)

Woensdag
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Woensdag » 26 sep 2006 21:02

Hey... Kom net binnen bij dit onderwerp...

Ik wilde graag getrouwd zijn eer we aan kinderen zouden beginnen. Mijn man zag dat niet zo zitten omdat de beloften hem tegen de borst sloegen.
Hij zei; 'waarom trouwen en elkaar beloftes doen terwijl zo weinig deze nakomen?' Daar zat best wel wat in ja...
Maar ik had geen zin in een 'vriend' voor mijn kinderen want zo voelt dat bij mij. En bovendien was mijn kinderwens niet zo groot als de zijne. Dus hebben we een 'compromie' gesloten.

Trouwen geeft voor mij wat meer het gevoel van vastigheid, een stevige basis hebben. En in mijn ogen kun je dat niet hebben zonder dat 'papiertje'... Want laten we eerlijk zijn, het is gewoon een contract....
Maar al met al zijn we nu bijna (het kindje is onderweg, nog een paar maandjes) een echte familie met 1 achternaam... En daar was het voor mij om te doen. Ik heb nu een vader voor ONS kind.

Die betekenis heeft voor mij het huwelijk. Op welke basis ook. Bij ons is er niets veranderd. Alleen mijn achternaam. We zijn namelijk met huwelijkse voorwaarden getrouwd. En dat was mijn idee nou weer...
Te veel christenen spreken over Christus maar te weinig tonen hem...

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 26 sep 2006 21:05

He, even verfrissing in de topic!
Gefeli met je zwangerschap Woensdag!

Woensdag
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Woensdag » 27 sep 2006 10:17

marma schreef:He, even verfrissing in de topic!
Gefeli met je zwangerschap Woensdag!

Tanx!! :D
Te veel christenen spreken over Christus maar te weinig tonen hem...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 27 sep 2006 10:25

Jo! gefeli! :wink:

ikkie89
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ikkie89 » 11 jan 2007 21:06

Maar al met al zijn we nu bijna (het kindje is onderweg, nog een paar maandjes) een echte familie met 1 achternaam

en.. hoe is de familie nu?? al met z'n drietjes? :wink:
Wees eerst een individu voordat je een duo wordt

Love2
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Love2 » 17 apr 2007 15:35

Als ik nog even mag reageren op het onderwerp over het krijgen van kinderen...
Ik vind het heel mooi hoe het nieuwe huwelijksformulier het omschrijft:

Daarnaast wilde Here door het huwelijk bouwen aan volgende
generaties met het oog op de komst van zijn koninkrijk. In het
paradijs zei Hij tegen man en vrouw: Weest vruchtbaar, wordt
talrijk en vervult de aarde. Ook nu worden echtgenoten geroe-
pen tot het ouderschap, wanneer de Here de mogelijkheden

daarvoor geeft. Als zij kinderen van God krijgen, ontvangen ze
een kostbaar geschenk. Zij zullen als vader en moeder het beeld
van God vertonen in de zorg en liefde voor hun kinderen.

Wij hopen over ongeveer 5 maanden te trouwen. Wij hebben beiden een kinderwens, alleen voelen we beiden wel dat het beter is om een paar jaartjes te wachten na het trouwen. We zijn beiden erg jong, 19 & 23 jaar, kunnen straks net aan rondkomen maar voor de toekomst wel uitzicht op beter werk. Wat voor ons belangrijk is is dat we even tijd nodig hebben om te wennen aan het getrouwde leven, het financieel allemaal even iets beter voor elkaar moeten hebben, er nog verder naar toe moeten groeien (het krijgen van kinderen en de verantwoordelijkheid die ze met zich meebrengen). We zijn beiden niet erg uit op carriere of reizen of wat dan ook, maar mij inziens vind ik het niet altijd verstandig en ook bijbels om gelijk na het trouwen kinderen te krijgen. Net zoals niet iedereen 5-8 kinderen hoeft te krijgen. Ik weet van mezelf dat ik dat niet aankan, God geeft ons toch ook de opdracht dat we daarin verstandig met elkaar omgaan?!
En wat betreft een eerdere reactie hier over het consumeren waar ook voorbeelden werden genoemd van broodjes... dat vind ik gewoon niet terecht. Als je bijv. 2 kinderen hebt en je kunt het goed aan, financieel is 't ook allemaal mogelijk en je wilt graag nog 'n 3e, is dit dan verkeerd? Ik vind het juist goed en verstandig om gewoon ('k zou bijna zeggen per kind) te kijken wat voor jullie haalbaar is. Mijn zwager en schoonzusje hebben bijvoorbeeld een zoontje met PDDNOS/ADHD. Zij kan absoluut geen 3e meer aan. Moeten we dan klakkeloos met ons zelf omgaan, zo van God geeft ons wel kracht naar kruis of dat God je wel zal bijstaan? Je mag God ook niet verzoeken en Hij geeft heel duidelijk aan dat we verantwoordelijk moeten omgaan met onszelf.
Geloof, hoop en liefde

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 17 apr 2007 15:42

Love2 schreef:Als ik nog even mag reageren op het onderwerp over het krijgen van kinderen...
Ik vind het heel mooi hoe het nieuwe huwelijksformulier het omschrijft:

Daarnaast wilde Here door het huwelijk bouwen aan volgende
generaties met het oog op de komst van zijn koninkrijk. In het
paradijs zei Hij tegen man en vrouw: Weest vruchtbaar, wordt
talrijk en vervult de aarde. Ook nu worden echtgenoten geroe-
pen tot het ouderschap, wanneer de Here de mogelijkheden

daarvoor geeft. Als zij kinderen van God krijgen, ontvangen ze
een kostbaar geschenk. Zij zullen als vader en moeder het beeld
van God vertonen in de zorg en liefde voor hun kinderen.

Wij hopen over ongeveer 5 maanden te trouwen. Wij hebben beiden een kinderwens, alleen voelen we beiden wel dat het beter is om een paar jaartjes te wachten na het trouwen. We zijn beiden erg jong, 19 & 23 jaar, kunnen straks net aan rondkomen maar voor de toekomst wel uitzicht op beter werk. Wat voor ons belangrijk is is dat we even tijd nodig hebben om te wennen aan het getrouwde leven, het financieel allemaal even iets beter voor elkaar moeten hebben, er nog verder naar toe moeten groeien (het krijgen van kinderen en de verantwoordelijkheid die ze met zich meebrengen). We zijn beiden niet erg uit op carriere of reizen of wat dan ook, maar mij inziens vind ik het niet altijd verstandig en ook bijbels om gelijk na het trouwen kinderen te krijgen. Net zoals niet iedereen 5-8 kinderen hoeft te krijgen. Ik weet van mezelf dat ik dat niet aankan, God geeft ons toch ook de opdracht dat we daarin verstandig met elkaar omgaan?!
En wat betreft een eerdere reactie hier over het consumeren waar ook voorbeelden werden genoemd van broodjes... dat vind ik gewoon niet terecht. Als je bijv. 2 kinderen hebt en je kunt het goed aan, financieel is 't ook allemaal mogelijk en je wilt graag nog 'n 3e, is dit dan verkeerd? Ik vind het juist goed en verstandig om gewoon ('k zou bijna zeggen per kind) te kijken wat voor jullie haalbaar is. Mijn zwager en schoonzusje hebben bijvoorbeeld een zoontje met PDDNOS/ADHD. Zij kan absoluut geen 3e meer aan. Moeten we dan klakkeloos met ons zelf omgaan, zo van God geeft ons wel kracht naar kruis of dat God je wel zal bijstaan? Je mag God ook niet verzoeken en Hij geeft heel duidelijk aan dat we verantwoordelijk moeten omgaan met onszelf.

Tja moeilijk dit, heb er zo gauw ook geen antwoord op.
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 apr 2007 16:47

Hebben jullie die vraag gelezen in de vragenrubriek van 16 april, van een meisje dat 2 jaar getrouwd is en nog geen kinderwens heeft. Die krijgt er van langs van die dominee, niet normaal zeg. Ik vraag me af wat jullie erover denken.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 apr 2007 16:55

Nou, idd.. :shock: Alsof zij er iets aan kan doen dat ze geen kinderwens heeft en alsof dat het belangrijkste aan je huwelijk is. Leuk is dat ook, als je geen kinderen kunt krijgen.

Terug naar “Archief”