belangrijkste in een relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 apr 2007 15:36

Als ik iets echt niet leuk van hem vindt, dan kijk ik hem niet aan, maar fluister ik wel 'klojo' ofzo. Dat zegt dan al genoeg.
Hij gaat meestal niet op mijn stommiteiten in. Hij antwoord dan gewoon niet.
En dan later praten we het meestal wel uit ;) Maar vaak is dat ook al genoeg :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 16 apr 2007 17:27

meschianza schreef:Zaterdag was ik op bezoek bij mn opa en oma. Mn opa heeft zn doodvonnis gekregen in de vorm van bloedkanker. Er zat meer familie en iedereen sprak met elkaar. Een een paar keer zag ik mijn opa en oma elkaar aankijken, heel lang. Met een blik van verdriet, berusting, blijdschap en heel veel liefde. Zonder woorden communiceerden ze met elkaar. Ik weet al lang dat zij heel veel van elkaar houden na al die jaren nog steeds. DAt ze dat duidelijk laten merken aan elkaar. En dat ze vooral samen de liefde delen voor God hun Vader. Niet alleen tijdens gesprekken maar in heel hun levenswijze getuigen ze daarvan.

Ik zie nog steeds die blik in hun ogen voor me en denk er steeds aan. Ik realiseerde me dat zo'n relatie de enige relatie is die ik zou willen. Samen Gods plan zoeken en Zijn weg volgen al valt dat niet altijd mee. Elkaar zo respecteren en leven als geliefden. En elkaar pas loslaten wanneer de dood komt in het geloof dat het maar tijdelijk is. Zo'n relatie en anders liever niet.

Er wordt een beetje overheen gekletst nu, maar dit is wel een hele mooie en nuttige bijdrage denk ik. Wat erg voor je opa trouwens. Maar mooi dat ze samen op God mogen vertrouwen!
En ja, zo'n relatie en anders liever niet? Daar heb je denk ik ook een verkeringstijd voor. Zoiets moet groeien. En zoiets groeit ook een leven lang door natuurlijk. Maar je merkt het best wel gauw of iets kan groeien of niet. Als iemand mij vorig jaar had verteld dat ik op dit moment een relatie zou hebben zoals nu, dan had ik toch wel hard gelachen denk ik ;) :oops:
pobody's nerfect

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 16 apr 2007 17:31

Ja, God is denk ik het allerbelangrijkst in een ralatie. Wanneer je ook gaat trouwen ga je niet alleen een verbintenis aan met je partner maar ook met God. Je laat Hem toe in jullie leven.

Wanneer je God toelaat in je relatie denk ik dat Hij je kan helpen met elkaar te praten, elkaar te vertrouwen, elkaar te helpen en alle andere dingen die ook belangrijk zijn in een relatie.

@Jo'tje: Sterkte joh de komende periode!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 apr 2007 12:59

Praten is erg belangrijk in een relatie, word hier genoemd.

Maar wat als je partner albsoluut geen prater is? Praten meer als "gezeur" ziet, waar meestal meer gezeur en gejank uitkomt. Dus waarom dan praten?

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 17 apr 2007 13:04

Omdat je anders jezelf niet meer kan uiten, dan moet je partner maar leren praten. Zwijgen is sowieso geen oplossing.

André

Berichtdoor André » 17 apr 2007 13:05

*Annet* schreef:Praten is erg belangrijk in een relatie, word hier genoemd.

Maar wat als je partner albsoluut geen prater is? Praten meer als "gezeur" ziet, waar meestal meer gezeur en gejank uitkomt. Dus waarom dan praten?
Als het over een onderwerp gaat dat hij boeiend vind, dan kan hij toch ook praten?
En dan is het toch ook geen gezeur?
Of zeg ik nu iets raars?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 apr 2007 13:20

Het gaat hier niet om over koetjes en kalfjes praten maar juist over de dingen die iemand bezig houden, de belangrijkere dingen in het leven.

Dat leek mij eigenlijk wel duidelijk. Iedereen kan toch wel dom ouwehoeren?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 apr 2007 14:22

Nee niet iedereen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 17 apr 2007 15:31

Inderdaad, ik kijk altijd vol respect naar mensen die eindeloos kunnen leuteren over niks in het bijzonder. Vraag me altijd af hoe ze dat toch doen. :D
Maar als het gaat over de dingen die je bezig houden, lijkt het me wel van belang dat je daarover leert praten, als je dat niet kunt of wilt. Anders weet je nooit echt wat je aan elkaar hebt in een relatie. Zoals Andre zegt, als het over een onderwerp gaat dat hem bezighoudt, kan-ie dat moeilijk 'gezeur' vinden. Of het moet alleen een houding zijn.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 apr 2007 16:09

Ik heb zo'n man, die niet van over gevoelens en dingen die je bezig houden praten houdt. En ik ben de vrouwelijke vorm daarvan. En toch hebben we onszelf ongeveer gedwongen het te doen (ik door mijn opleiding, hij door mij ;) ). OMdat onze relatie anders spaak loopt. Praten is gewoon nodig, of je het kunt of niet, je kunt het altijd leren als je het wilt. En als je beseft dat het echt nodig is in een relatie, dan WIL je dat hopelijk ook leren.
Maar het kost soms idd keiveel moeite.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 17 apr 2007 16:13

Inderdaad, ik kijk altijd vol respect naar mensen die eindeloos kunnen leuteren over niks in het bijzonder. Vraag me altijd af hoe ze dat toch doen. :D

Idd. :)
Ik vrees dat ik ook op zoek moet naar een kerel die de oren van m'n kop kletst. 8) Zelf ben ik niet zo spraakzaam als het om diepere zaken gaat.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 apr 2007 16:23

Het is ook wel is lekker om is neit over diepgaandere dinge te kletsen. Gewoon ff relaxen samen, lekker onderuit zakken. Daarbij is een stilte ook niet erg.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 apr 2007 16:45

Hmmm praten ben ik gelukkig heel goed in, soms een beetje te goed ;) Ik ben blij dat Borkdude ook altijd vertelt wat hem bezig houdt. Dat hoeft niet zo uitgebreid, maar wel dat je een beetje weet hoe de ander zich voelt. En dan voorkom je ook dat irritaties zich gaan ophopen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 apr 2007 17:22

*Annet* schreef:Het gaat hier niet om over koetjes en kalfjes praten maar juist over de dingen die iemand bezig houden, de belangrijkere dingen in het leven.

Dat leek mij eigenlijk wel duidelijk. Iedereen kan toch wel dom ouwehoeren?

Ik niet hoor. 8) Maar mijn pogingen om op omstandige wijze wat diepere vragen aan de orde te doen komen in een gesprek worden niet in elke omgeving gelijk gewaardeerd. :P Met name niet door mensen die zelf een hele avond oppervlakkig aan het leuteren zijn en vervolgens een weinigje gefilosofeer als slapper gel*l durven betitelen dan hun eigen relaas over nieuwe bankstellen en stompzinnige voorvallen.

En ik denk eigenlijk dat wanneer je in iemand als persoon geïnteresseerd bent je zijn of haar verhalen over zichzelf en bijbehorende gevoelens niet snel als gezeur zult betitelen.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 17 apr 2007 18:07

@Jo'tje: Sterkte joh de komende periode!

Dat is voor Meschianza bedoeld denk ik ;)

Verder klets ik ook teveel. Soms dan. Als ik erg vol van dingen zit of juist moe ben en ff van me af moet kletsen, dan denk ik achteraf vaak: hou je mond nou es!
Magoed, ik kan ook wel over zaken praten die wel serieus of persoonlijk zijn. Met de juiste mensen. En zolang dat niet ontbreekt, is 't wel best. Als ik teveel klets zeggen mensen het maar gewoon :)
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”