Moderator: Moderafo's
@tlantis schreef:Even een aantal vragen voor de mensen met een relatie:
Welke plaats geven jullie het geloof in jullie relatie?
Doen jullie samen bijbelstudies?
Bidden jullie samen?
Praten jullie over je geloofsleven? (bekering, tegenslagen, dankbaarheid, enz...)
Belijden jullie elkaar jullie zonden?
Iemand nog tips over hoe je God een plaats kan geven in je relatie?
Ik ben benieuwd...
Mariamagdalena schreef:Wij bidden samen en met de kinderen en wij zingen samen gospelliedjes, omdat we een gospelband hebben waar we ook regelmatig mee optreden. Toen de kinderen klein waren las ik ze voor het slapen gaan voor uit de kinderbijbel. Maar ik ben fanatieker dan mijn man, ik bid denk ik meer...........
Mariamagdalena schreef:Nee, psalmen daar houden wij niet zo van en liederen van Johannes de Heer ook niet. Wel opwekkingsliederen en oude Amerikaanse gospels, daar hebben we er 80 van in ons repertoir
Cool! Maar elke dag? Deel je dan je hele geloofsleven of doe je ook nog aan persoonlijke bijbelstudie\gebed? En zo ja, wat is dan de verhouding tussen de beleving van je geloofsleven met je vriend en persoonlijk?Ikke21 schreef:Mijn vriend en ik praten heel veel over het geloof, we lezen iedere avond uit de bijbel en ons dagboek, daarna bidden we samen.
Sabra schreef:Voor haar was dit belangrijker dan voor mij moet ik zeggen, maar het was wel goed zo.
Mariamagdalena schreef:Maar ik ben fanatieker dan mijn man, ik bid denk ik meer...........
Dat lijkt me nog al moeilijk. Ik weet niet precies wat je eigen overtuiging is, maar heb je niet het gevoel dat jullie iets heel essentieels in het leven niet kan delen?Inspector Morse schreef:Het geloof is vooral een aangelegenheid van mijzelf. Mijn vrouw gelooft in een God, iets hogers maar is niet gedoopt noch aangesloten bij een kerkgenootschap.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten