Moderator: Moderafo's
Machiavelli schreef:Wordt er een zo eenzijdig beeld geschetst? Volgens mij valt dat nog wel mee.Optimatus schreef:Maar die pluriformiteit wordt nogal eens verdrongen door een zeer eenzijdige beeldvorming en dat is waar ik nu al een hele tijd tegen probeer te ageren.
zahra schreef:In de Koran staat verder wel duidelijk wat bedekt moet worden, de vrouw moet met een hijab/arabisch woord voor omslagdoek/hoofddoek, haar boezem bedekken, verder moet alles bedekt zijn..dus geen blote benen..
Machiavelli schreef:Och, niemand beweert dat alle moslims terroristen zijn, helaas zijn de terroristen waar wij het meeste van te vrezen wel bijna allemaal moslims.Optimatus schreef:Juist. Maar dezer dagen is het vooral
moslim = terrorist
wat de klok slaat. Dat stoort me.
Riska schreef:Nee, dat valt niet mee. Het is echt een heel eenzijdig beeld.
Er is een groep radicale moslims, - of die zich moslim noemen - die terroristische aanslagen pleegt. Maar het grote gros van de moslimbewoners in Nederland staat daar verre van af.
Er zit een grote angst in voor de islam.
Maar laten we even heel vlakbij bv. in de geschiedenis kijken. Dan zijn christenen - of zij die zich zo noemen - geen haar beter. Ik denk aan het geweld in Ierland, wat nu eindelijk een beetje tot rust lijkt te komen. Daar was je je leven niet veilig, omdat je 'toevallig' tot de andere groep behoorde.
Optimatus schreef:Sabra schreef:Bovendien nemen andere moslims hier te weinig afstand van. Hierdoor wordt de gedachte versterkt dat men het er wel mee eens is.
Het zou belachelijk zijn als bij elke aanslag weer moet worden gezegd: "Wij zijn het daar niet mee eens."
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten