Islamisering van de samenleving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 apr 2007 21:00

Machiavelli schreef:
Smurffie schreef:Soort van naam-moslims zijn dat.
Ah, net zoals oud-katholieken naam christenen zijn?

Ik ben een naam-christen.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 14 apr 2007 21:02

Smurffie schreef:Ik ben een naam-christen.
Dat vind ik helemaal niet interessant. Wel interessant vind ik het gemak waarmee jij en Opti menen te kunnen bepalen wie wel een goede moslim is en wie niet.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 apr 2007 21:05

Machiavelli schreef:

Pardon?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 apr 2007 21:11

Machiavelli schreef:

ik verkeer sinds een jaar ook af en toe ondert de oud katholieke christenen en zij dragen in de paar keer dat ik ze gezien en gesproken heb veel meer van het christendom uit dan jij hier doet. Hoop dat je irl het wel meer doet
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 apr 2007 21:12

Machiavelli schreef:
Smurffie schreef:Ik ben een naam-christen.
Dat vind ik helemaal niet interessant. Wel interessant vind ik het gemak waarmee jij en Opti menen te kunnen bepalen wie wel een goede moslim is en wie niet.

Vanwege mijn opvoeding ben ik christen. Denk je dat die moslim-terorristen zijn opgevoed met het idee dat ze later vliegtuigen moeten opblazen?

Dat bedoel ik.

En nu ga ik film kijken :wink:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 apr 2007 21:15

Een film over een zekere horeca-instelling?

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 14 apr 2007 22:41

Optimatus schreef:Pardon?
Ah, nu ben je zeker beledigt omdat ik zomaar ga bepalen wie wel een goed christen is en niet?
Toch doe ik hetzelfde als jij doet met moslims; namelijk bepalen wie wel goed moslim is en niet, terwijl jij daar helemaal niet over kunt oordelen, evenmin als ik kan oordelen over het christeijk-zijn van oud-katholieken.

Aan het geloof van oud-katholieken twijfel ik overigens niet hoor.
Gerdien B. schreef:Ik verkeer sinds een jaar ook af en toe ondert de oud katholieke christenen en zij dragen in de paar keer dat ik ze gezien en gesproken heb veel meer van het christendom uit dan jij hier doet. Hoop dat je irl het wel meer doet
Begrijpend en in context lezen is ook zo lastig. :)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 apr 2007 22:41

zahra schreef:
Aragorn schreef:In Amerika is de paranoia ondertussen ook dermate dat je met een arabisch uiterlijk bij iedere vlucht wel een paar uur vertraging wegens absurde ondervragingen kan incalculeren.

Ik heb ook een Arabisch uiterlijk..tenminste ik word altijd maar voor Marokkaanse aangezien..daarom zei ik ben ook gedeeltelijk Marokkaans,maar dat bedoelde ik niet letterlijk..ben gewoon een kaaskopje :mrgreen:
maar af en toe voel ik me wel zo, omdat er dikwijls een Marokkaan in het Marokkaans mij de weg gaat vragen ofzo..best lachen

ja in Amerika heb je toch mensen die op de zwarte lijst staan ofzo..het schijnen er een heleboel te zijn..zelfs Cat Stevens/Yousef Islam staat erop, alleen maar omdat hij vroeger een bekende zanger was, en nu bekeerd is tot de Islam, en vooral Islamitische liederen zingt

Inderdaad, en als je er eenmaal op staat kom je er met geen mogelijkheid meer vanaf. Ook al woont je familie al 10 generaties in de VS, ben je conservatief christen of atheïst en heb je nooit een vliegcursus gevolgd.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 apr 2007 22:43

Machiavelli schreef:
Ah, nu ben je zeker beledigt omdat ik zomaar ga bepalen wie wel een goed christen is en niet?
Toch doe ik hetzelfde als jij doet met moslims; namelijk bepalen wie wel goed moslim is en niet, terwijl jij daar helemaal niet over kunt oordelen, evenmin als ik kan oordelen over het christeijk-zijn van oud-katholieken.

Hier moet ik Mach wel gelijk in geven. Voor mij is iedereen die zich moslim noemt moslim, andere maatstaven zijn per definitie subjectief en een kwestie van smaak. Wel heb ik voor sommige groepen moslims meer sympathie dan voor anderen, maar dat lijkt me evident.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 14 apr 2007 22:46

Aragorn schreef:Hier moet ik Mach wel gelijk in geven.
:8>

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 apr 2007 22:50

Machiavelli schreef:

Inzake moslims en terrorisme ventileer ik de mening van mij bekende moslims die terrorisme van harte verwerpen (ook als dat in naam van de islam wordt gepleegd).

En nee, ik ben niet beledigd, dat "pardon" was een verzoek om meer uitleg.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 apr 2007 22:53

Optimatus schreef:Inzake moslims en terrorisme ventileer ik de mening van mij bekende moslims die terrorisme van harte verwerpen (ook als dat in naam van de islam wordt gepleegd).

Toch kun je die paar moslims die jij kent niet veralgemeniseren om zo utispraken over de hele islam te doen. Dat kan bij fundi's tenslotte ook niet.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 14 apr 2007 22:55

Optimatus schreef:Inzake moslims en terrorisme ventileer ik de mening van mij bekende moslims die terrorisme van harte verwerpen (ook als dat in naam van de islam wordt gepleegd).

En nee, ik ben niet beledigd, dat "pardon" was een verzoek om meer uitleg.
Maar je beseft toch ook wel dat de mening van die paar moslims die jij kent niet per se representatief voor het geheel van alle moslims? En zelfs als dat zo zou zijn, dan nog is het mogelijk dat zij een verkeerde variant van de Islam aanhangen. En dat de 'ware' Islam terrorisme wel toelaat en terroristen eigenlijk vreselijke goede moslims zijn.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 apr 2007 22:56

Dat zou heel wel kunnen, alleen heb ik de indruk dat het niet zo is. Op zich zegt dat vrij weinig, dat geef ik grif toe.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 apr 2007 23:02

Ach, wat is goede/juiste islam en wat valse/foute? Zo'n oordeel berust ook alleen maar op je eigen referentiekaders..

Een religie is dat wat haar aanhangers ervan maken en in het geval van de islam is dat dus een pluriform geheel met daarbinnen zowel haatzaaiende terroristen als vredelievende figuren die hun medemens proberen te helpen (zo herinner ik me bijvoorbeeld ook een ND-artikel over een moslim-psychiater uit Syrië oid die getraumatiseerde christelijke kinderen wiens ouders door aanslagen e.d. omgekwamen waren hielp).

Terug naar “Archief”