Pastafarian schreef:zahra schreef:Pastafarian schreef:Flappie schreef:Ow dus we moeten maar lekker langs elkaar heen leven. Nee, goede oplossing hoor

Oplossing waarvoor? Dat probeer ik dus te zeggen: ik zie het probleem niet. De vrouwen in burka's zijn voor het overgrote deel van een oudere generatie, de turkse/marokkaanse meisjes die nu in nederland opgroeien zullen heus niet allemaal burka's gaan dragen. Waarom zou je de mensen die nu nog vasthouden aan de cultuur waar ze aan gewend zijn dit afnemen als ze er niemand mee tot last zijn? Als sommige mensen klompen dragen ga ik toch ook niet zeiken dat ik dit vervelend vind omdat het geluid zo irritant is?
hmmm dat zeg je helemaal fout..juist de oude generatie Turken en Marokkanen is absoluut geen burqa gewend..dat doen juist de jonge meiden die in Nederland opgroeien
Ik ken zelfs 2 Nederlandse bekeerde meiden die hun gezicht wel eens bedekken met een Niqaab gezichssluier..en daarbij een lang gewaad dragen..ook een Marokkaanse vriendin van mij die hier is geboren..draagt een ghimaar..dat is een hele lange hoofddoek die tot over de billen komt of tot de enkels....nou haar moeder draagt zoiets niet hoor..
in Marokko zelf bv zie je dus echt geen burqa's ..zelfs hoofddoeken zie je niet veel meer in bepaalde plaatsen..in Nederland zijn veel moslims veel intensiever met hun geloof bezig
Dit moet ik dan maar van je aannemen, ik kom zelf niet zo vaak in Marokko

Het lijkt me iig niks om je druk om te maken, op het moment dat je je in het nauw gedreven voelt val je terug op oude zekerheden, en dat is precies wat er nu in Nederland bij de moslims gebeurt. In de huidige multiculturele samenleving lijkt het me bovendien belangrijk dat we deze dingen leren accepteren, net zoals we van hen verwachten dat ze zich aan ons aanpassen...
in bepaalde plekken in Marokko zie je gewoon vrouwen met korte rokken of veel te strakke kleding..met geblondeerde haren enz..daar heb je ook vele naam moslims..mensen die eigenlijk niks meer aan hun godsdienst doen..net zoals je hier bv mensen hebt die vanouds Christelijk zijn..maar er niks meer aan doen......in Turkije zie je dat nog veel meer
Daar zijn sommige moslim dames al zover dat ze vinden dat ze best topless aan het strand kunnen
Juist de moslims die hier leven, doen meer aan hun godsdienst(maar dat is niet altijd zo)
kijk maar zo'n 10 jaar geleden..zag je de Marokkaanse of Turkse meiden van de 2de generatie niet veel met hoofddoek of jongens met baard lopen..nu zie je dat echt veel meer..veel meiden kiezen nu wel voor een hoofddoek..en je ziet ook steeds meer jonges van in de 20 met een baard..en deze zijn soms zelfs van de 3de generatie..soms zelfs draagt hun moeder en oudere zussen geen hoofddoek..maar gaan hun het wel doen