Islamisering van de samenleving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Pastafarian
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Pastafarian » 13 apr 2007 12:38

Flappie schreef:Ow dus we moeten maar lekker langs elkaar heen leven. Nee, goede oplossing hoor :)

Oplossing waarvoor? Dat probeer ik dus te zeggen: ik zie het probleem niet. De vrouwen in burka's zijn voor het overgrote deel van een oudere generatie, de turkse/marokkaanse meisjes die nu in nederland opgroeien zullen heus niet allemaal burka's gaan dragen. Waarom zou je de mensen die nu nog vasthouden aan de cultuur waar ze aan gewend zijn dit afnemen als ze er niemand mee tot last zijn? Als sommige mensen klompen dragen ga ik toch ook niet zeiken dat ik dit vervelend vind omdat het geluid zo irritant is?
"The Bible is like a person, and if you torture it long enough, you can get it to say almost anything you’d like it to say"
--Rev. Dr. Francis H. Wade

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 13 apr 2007 12:52

Pastafarian schreef:
Flappie schreef:Ow dus we moeten maar lekker langs elkaar heen leven. Nee, goede oplossing hoor :)

Oplossing waarvoor? Dat probeer ik dus te zeggen: ik zie het probleem niet. De vrouwen in burka's zijn voor het overgrote deel van een oudere generatie, de turkse/marokkaanse meisjes die nu in nederland opgroeien zullen heus niet allemaal burka's gaan dragen. Waarom zou je de mensen die nu nog vasthouden aan de cultuur waar ze aan gewend zijn dit afnemen als ze er niemand mee tot last zijn? Als sommige mensen klompen dragen ga ik toch ook niet zeiken dat ik dit vervelend vind omdat het geluid zo irritant is?

hmmm dat zeg je helemaal fout..juist de oude generatie Turken en Marokkanen is absoluut geen burqa gewend..dat doen juist de jonge meiden die in Nederland opgroeien

er zijn zelfs Nederlandse bekeerde meiden die hun gezicht wel eens bedekken met een Niqaab gezichssluier..en daarbij een lang gewaad dragen..ook een Marokkaanse vriendin van mij die hier is geboren..draagt een ghimaar..dat is een hele lange hoofddoek die tot over de billen komt of tot de enkels....nou haar moeder draagt zoiets niet hoor..

in Marokko zelf bv zie je dus echt geen burqa's ..zelfs hoofddoeken zie je niet veel meer in bepaalde plaatsen..in Nederland zijn veel moslims veel intensiever met hun geloof bezig
Laatst gewijzigd door zahra op 13 apr 2007 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 13 apr 2007 12:55

Caligula schreef:
MrSokkie schreef:
en toch blijven er ook mensen zeuren over hoofddoekjes

Met een hoofddoekje heb ik geen moeite. Ik heb wel moeite met gezichtsbedekkende kledij. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat meer vrouwen dat zijn gaan dragen.

eigenlijk horen Christelijke vrouwen er ook 1 te dragen

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 13 apr 2007 12:58

Caligula schreef:
zahra schreef:Ik was eerder gewoon Christelijk (GerGem)

zahra schreef:..ben zelf ook gedeeltelijk Marokkaans 8)

zahra schreef:achja..ben zelf ook refo geweest met rokje en al

Volgens mij verkeer jij minimaal in een identiteitscrisis.

nou nee hoor :D

tja ik ben een apart geval ja..maar ben toch echt in een Ger.Gem kerk gedoopt en heb een refo opvoeding gehad..en heb op Het van Lodenstijn college gezeten :mrgreen:

maar goed meer vertel ik er niet over mijzelf..want wil niet dat andere straks mij herkennen
Laatst gewijzigd door zahra op 14 apr 2007 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 13 apr 2007 13:06

leclerc schreef:In Utrecht, waar ik met grote regelmaat in de wijken kome uit Ella's top 40 ziet men nauwelijks een burka of een nigab.
En als ik het zo nu en dan tegenkom dan stoort mij dat allerminst. Wat mij wel stoort is dat heel vaak de man en de jongetjes die rond de tent heen lopen geen pukkel uitvoeren terwijl mevrouw dan met 2 zware boodschappentassen sjouwt.

Deze uitingsvorm van een bepaalde cultuur zou eerder gebannen moeten worden uit het straatbeeld, dan het dragen van een overdaad aan textiel.

oh zie jij dat... :roll: vreemd ik zie dat nou nooit

Nee een burqa en niqaab zie je niet veel..maar een qimaar zie je tegenwoordig juist best veel..en vooral gedragen door jonge vrouwen..ook zie je nu ook meer jonge mannen met baard, ik deze tijd besteden juist veel jonge moslims veel aandacht aan hun geloof..meer nog dan vroeger..en dat komt denk ik door al die nagatieviteit over de Islaam

juist Nl bekeerde meiden willen vaak alles goed doen..en gaan soms zelfs gezichtsbedekking dragen...ik heb daar wel respect voor hoor..maar goed als je niet begrijpt waarom ze dit doen..dan vind je het alleen maar belachelijk

Pastafarian
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Pastafarian » 13 apr 2007 13:18

zahra schreef:
Pastafarian schreef:

hmmm dat zeg je helemaal fout..juist de oude generatie Turken en Marokkanen is absoluut geen burqa gewend..dat doen juist de jonge meiden die in Nederland opgroeien

Ik ken zelfs 2 Nederlandse bekeerde meiden die hun gezicht wel eens bedekken met een Niqaab gezichssluier..en daarbij een lang gewaad dragen..ook een Marokkaanse vriendin van mij die hier is geboren..draagt een ghimaar..dat is een hele lange hoofddoek die tot over de billen komt of tot de enkels....nou haar moeder draagt zoiets niet hoor..

in Marokko zelf bv zie je dus echt geen burqa's ..zelfs hoofddoeken zie je niet veel meer in bepaalde plaatsen..in Nederland zijn veel moslims veel intensiever met hun geloof bezig

Dit moet ik dan maar van je aannemen, ik kom zelf niet zo vaak in Marokko :)

Het lijkt me iig niks om je druk om te maken, op het moment dat je je in het nauw gedreven voelt val je terug op oude zekerheden, en dat is precies wat er nu in Nederland bij de moslims gebeurt. In de huidige multiculturele samenleving lijkt het me bovendien belangrijk dat we deze dingen leren accepteren, net zoals we van hen verwachten dat ze zich aan ons aanpassen...
"The Bible is like a person, and if you torture it long enough, you can get it to say almost anything you’d like it to say"

--Rev. Dr. Francis H. Wade

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 13 apr 2007 13:51

zahra schreef:
leclerc schreef:In Utrecht, waar ik met grote regelmaat in de wijken kome uit Ella's top 40 ziet men nauwelijks een burka of een nigab.
En als ik het zo nu en dan tegenkom dan stoort mij dat allerminst. Wat mij wel stoort is dat heel vaak de man en de jongetjes die rond de tent heen lopen geen pukkel uitvoeren terwijl mevrouw dan met 2 zware boodschappentassen sjouwt.

Deze uitingsvorm van een bepaalde cultuur zou eerder gebannen moeten worden uit het straatbeeld, dan het dragen van een overdaad aan textiel.

Nee een burqa en niqaab zie je niet veel..maar een qimaar zie je tegenwoordig juist best veel..en vooral gedragen door jonge vrouwen..ook zie je nu ook meer jonge mannen met baard, ik deze tijd besteden juist veel jonge moslims veel aandacht aan hun geloof..meer nog dan vroeger..en dat komt denk ik door al die nagatieviteit over de Islaam

juist Nl bekeerde meiden willen vaak alles goed doen..en gaan soms zelfs gezichtsbedekking dragen...ik heb daar wel respect voor hoor..maar goed als je niet begrijpt waarom ze dit doen..dan vind je het alleen maar belachelijk

Dus jij wilt mij wijsmaken dat met name die marokkaanse jongetjes niet als verwende ettertjes worden opgevoed? (generaliserend)
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 13 apr 2007 13:54

Pastafarian schreef:
zahra schreef:
Pastafarian schreef:

Ik ken zelfs 2 Nederlandse bekeerde meiden die hun gezicht wel eens bedekken met een Niqaab gezichssluier..en daarbij een lang gewaad dragen..ook een Marokkaanse vriendin van mij die hier is geboren..draagt een ghimaar..dat is een hele lange hoofddoek die tot over de billen komt of tot de enkels....nou haar moeder draagt zoiets niet hoor..

Dit moet ik dan maar van je aannemen, ik kom zelf niet zo vaak in Marokko :)

Het lijkt me iig niks om je druk om te maken, op het moment dat je je in het nauw gedreven voelt val je terug op oude zekerheden, en dat is precies wat er nu in Nederland bij de moslims gebeurt. In de huidige multiculturele samenleving lijkt het me bovendien belangrijk dat we deze dingen leren accepteren, net zoals we van hen verwachten dat ze zich aan ons aanpassen...

in bepaalde plekken in Marokko zie je gewoon vrouwen met korte rokken of veel te strakke kleding..met geblondeerde haren enz..daar heb je ook vele naam moslims..mensen die eigenlijk niks meer aan hun godsdienst doen..net zoals je hier bv mensen hebt die vanouds Christelijk zijn..maar er niks meer aan doen......in Turkije zie je dat nog veel meer
Daar zijn sommige moslim dames al zover dat ze vinden dat ze best topless aan het strand kunnen :mrgreen:

Juist de moslims die hier leven, doen meer aan hun godsdienst(maar dat is niet altijd zo)

kijk maar zo'n 10 jaar geleden..zag je de Marokkaanse of Turkse meiden van de 2de generatie niet veel met hoofddoek of jongens met baard lopen..nu zie je dat echt veel meer..veel meiden kiezen nu wel voor een hoofddoek..en je ziet ook steeds meer jonges van in de 20 met een baard..en deze zijn soms zelfs van de 3de generatie..soms zelfs draagt hun moeder en oudere zussen geen hoofddoek..maar gaan hun het wel doen

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 13 apr 2007 13:56

leclerc schreef:
zahra schreef:

Dus jij wilt mij wijsmaken dat met name die marokkaanse jongetjes niet als verwende ettertjes worden opgevoed? (generaliserend)

nee..mag ik jou vragen, hoeveel Marokkanen ken jij eigenlijk persoonlijk, kom jij wel eens bij ze thuis

hoe zie jij dat ze als verwende ettertjes worden opgevoed

als jij deze mensen niet kent...hou dan gewoon je grote waffel dicht

Riska

Berichtdoor Riska » 13 apr 2007 14:56

Het is een reactie.
Hoe harder de nederlanders zeuren of tekeer gaan tegen hoofddoeken, hoe meer je ze ziet bij jonge meiden.
Als er helemaal niet meer over zou worden gesproken, er niemand meer over zou vallen, zou het vanzelf weer wegebben.
Maar alle gezeur erover dwingt ze bijna om zo'n keus te maken.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 13 apr 2007 15:00

@ Zahra,

Je toon is niet heel erg vriendelijk. En ik kom inderdaad niet bij veel marokkanen over de vloer, echter het gedrag in de rij bij de kassa riching hun moeder is voor mij soms tekenend, en daarbij geef ik aan dat ik het wat generaliserend stel.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 13 apr 2007 15:39

leclerc schreef:@ Zahra,

Je toon is niet heel erg vriendelijk. En ik kom inderdaad niet bij veel marokkanen over de vloer, echter het gedrag in de rij bij de kassa riching hun moeder is voor mij soms tekenend, en daarbij geef ik aan dat ik het wat generaliserend stel.

jou toon over de Marokkaanse medemens is ook niet bepaald vriendelijk

nou ik merk dat nooit hoor..als ik een moslim gezin boodschappen zie doen..dat zie ik meestal gewoon de mannen de zware tassen dragen..net zoals bij Nederlanders

volgens mij ben je gewoon helemaal nooit bij Marokkanen over de vloer geweest..of wel

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 apr 2007 18:23

Machiavelli schreef:
Aragorn schreef:Je mag andere culturen best achterlijk vinden, maar het is nogal onzinnig om vanuit je eigen culturele referentiekader een oordeel te geven over een cultuur die nu eenmaal anders in elkaar zit. Dat is hetzelfde als wanneer je zegt dat Chinezen dom zijn omdat de meesten geen fatsoenlijk Nederlands kunnen schrijven.

Een objectief oordeel over een (andere) cultuur geven is per definitie onmogelijk.

Ik beweer niet dat mijn oordeel objectief is, dat pretendeer ik ook helemaal niet.

Waarmee het dus bijzonder weinig inhoud heeft.

Aragorn schreef:Heavy! Zie je daar gewoon echte hoofddoekjes langskomen? Lijkt me erg moeilijk om mee om te gaan.. :shock:

Hihi. Ik kom genoeg in grote steden en spreek genoeg mensen uit grote steden om te weten dat er problemen zijn.

In grote steden zijn er inderdaad problemen. Of dat iets met moslims te maken heeft is vraag twee.

Overigens stond erin de laatste Elsevier ook een stuk over Islamisering; met deze discussie in m'n achterhoofd kon ik het niet laten hem te kopen. Meer mensen die het gelezen hebben?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 apr 2007 19:03

Caligula schreef:
Pastafarian schreef:
Wat is hier erg aan dan? Zolang ze er niemand mee lastig vallen moeten ze het helemaal zelf weten, en voor zover ik weet zijn het vooral volwassen vrouwen van een oudere generatie die deze kleding dragen.

Dat is jouw kennis nogal beperkt, daar steeds meer jonge vrouwen gezichtsbedekkende kledij zijn gaan dragen.

Wat er erg aan is? Het is zeer onprettig als je iemands gezicht niet kunt zien, maar slechts de ogen.

Dat is dan jouw probleem. Omdat jij iets vervelend vindt, moeten anderen hun kledinglijn aanpassen? Wat een onzin. Als ik jouw kleding walgelijk vind, doe je dat toch ook niet?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Riska

Berichtdoor Riska » 13 apr 2007 19:11

Optimatus schreef:
Caligula schreef:
Pastafarian schreef:
Wat is hier erg aan dan? Zolang ze er niemand mee lastig vallen moeten ze het helemaal zelf weten, en voor zover ik weet zijn het vooral volwassen vrouwen van een oudere generatie die deze kleding dragen.

Dat is jouw kennis nogal beperkt, daar steeds meer jonge vrouwen gezichtsbedekkende kledij zijn gaan dragen.

Wat er erg aan is? Het is zeer onprettig als je iemands gezicht niet kunt zien, maar slechts de ogen.

Dat is dan jouw probleem. Omdat jij iets vervelend vindt, moeten anderen hun kledinglijn aanpassen? Wat een onzin. Als ik jouw kleding walgelijk vind, doe je dat toch ook niet?

Nou... dat ben ik niet helemaal met je eens. Als je alleen maar ogen ziet, vind ik dat een onveilig gevoel geven. Ik kan daar niks aan doen. Netzogoed als ik bv. ook een integraalhelm verschrikkelijk vind. Ik vind het fijn als ik het gezicht kan zien. Want op zich doet lichaamstaal ook al heel veel.

Terug naar “Archief”