TV de deur uit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

sela

Berichtdoor sela » 09 apr 2007 21:26

Marnix schreef:Reclames zijn over het algemeen niet "onguur" hoor. Heel af en toe zit er eens een bij waarvan ik denk: Goed, dat kan echt niet.

alles is reclame om ons heen. zelfs het kerkblad her en der.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 10 apr 2007 08:44

dorine88 schreef:Maar wat mede-forummers zeggen: Je moet er bewust mee omgaan en als er reclame komt, zap dan even naar een andere zender

Dat moet je juist niet doen!! Want dan weet je dus niet wat je te zien krijgt! :roll:

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 10 apr 2007 09:15

rosalie83 schreef:
dorine88 schreef:Maar wat mede-forummers zeggen: Je moet er bewust mee omgaan en als er reclame komt, zap dan even naar een andere zender

Dat moet je juist niet doen!! Want dan weet je dus niet wat je te zien krijgt! :roll:

Nou ja, een zender waarvan je weet wat er op is ofzo ;)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 10 apr 2007 09:45

rosalie83 schreef:

Ehm ja, maar als dat je niet bevalt zap je toch weer weg?
pobody's nerfect

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 10 apr 2007 09:50

Jo'tje schreef:
rosalie83 schreef:

Ehm ja, maar als dat je niet bevalt zap je toch weer weg?

Tsja, dat is dus wat ik erg fout vind. Op het moment dat je iets ziet, ben je al te laat. Dan heb je het al gezien!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 10 apr 2007 09:54

Dat is met reclame toch net zo?

Ik vind het een beetje overbeïnvloedbaar klinken eerlijk gezegd.
Als er reclame komt kun je ook wegzappen. Als je de tv net aanzet en hij staat per ongeluk nog op een ander net kun je ook iets zien wat je niet wilde. Dan zap je toch ook weg?
Stel dat je heel erg anti-onderweg naar morgen bent, dan lig je er toch hopelijk niet van wakker dat je daar per ongeluk 2 seconden langs zapt?
Als dat wel zo is dan kun je inderdaad beter dat ding de deur uit doen en alleen nog maar via internet kijken.
Maarja, dan krijg je ook weer reclame vooraf...en die kun je niet skippen.
pobody's nerfect

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 10 apr 2007 09:59

Jo'tje schreef:Dat is met reclame toch net zo?

Ik vind het een beetje overbeïnvloedbaar klinken eerlijk gezegd.
Als er reclame komt kun je ook wegzappen. Als je de tv net aanzet en hij staat per ongeluk nog op een ander net kun je ook iets zien wat je niet wilde. Dan zap je toch ook weg?
Stel dat je heel erg anti-onderweg naar morgen bent, dan lig je er toch hopelijk niet van wakker dat je daar per ongeluk 2 seconden langs zapt?
Als dat wel zo is dan kun je inderdaad beter dat ding de deur uit doen en alleen nog maar via internet kijken.
Maarja, dan krijg je ook weer reclame vooraf...en die kun je niet skippen.

Ik heb met reclame zelden dat ik denk: dit vind ik echt niet kunnen of zo. En als ik zap en ik zie dan een gedeelte van één of andere politieserie, dan baal ik, want dat wil ik niet zien! (hiermee zeg ik niet dat anderen dit niet mogen kijken, maar het is gewoon wat ik zelf niet wil zien) En als er in die serie dan net iemand neergeknald wordt (ik noem maar wat) dan is het al te laat, dan heb ik het gezien. Dat heeft niets met overbeinvloedbaar te maken, maar gewoon dat ik daar niet van hou om dat te zien!

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 10 apr 2007 10:08

Het is net hoe iemand er persoonlijk mee omgaat, de één vind het niet erg om 2 sec iets ergs te zien en de ander wel... Maar Rosalie, als je dan hebt gezien dat iemand bijvoorbeeld wordt neergeschoten, zit dat beeld dan een tijd in je hoofd? Want dat kan ik wel begrijpen. (mijn broertje had voor de lol een insect in een cd hoesje gedaan, ik heb de hele nacht niet geslapen omdat ik zo ben geschrokken :oops: )

Je kunt als er bijv reclame is even naar het casema informatiekanaal zappen ;) daar is gewone muziek en verder niks boeiends op te zien.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 10 apr 2007 10:12

dorine88 schreef:Het is net hoe iemand er persoonlijk mee omgaat, de één vind het niet erg om 2 sec iets ergs te zien en de ander wel... Maar Rosalie, als je dan hebt gezien dat iemand bijvoorbeeld wordt neergeschoten, zit dat beeld dan een tijd in je hoofd?

Nou, ik kan zelf inderdaad erg slecht tegen moorden en doden, is echt persoonlijk denk ik, ik blijf daar mee zitten.

dorine88 schreef:Je kunt als er bijv reclame is even naar het casema informatiekanaal zappen ;) daar is gewone muziek en verder niks boeiends op te zien.

Kan. Maar ik vind het geen probleem om reclame te zien/horen. Daarnaast gebruik de commercial breaks vaak om drinken en lekkers te pakken, naar het toilet te gaan of de was vanuit de machine in de droger te doen.

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 10 apr 2007 10:15

dorine88 schreef:Je kunt als er bijv reclame is even naar het casema informatiekanaal zappen ;) daar is gewone muziek en verder niks boeiends op te zien.

Kan. Maar ik vind het geen probleem om reclame te zien/horen. Daarnaast gebruik de commercial breaks vaak om drinken en lekkers te pakken, naar het toilet te gaan of de was vanuit de machine in de droger te doen.[/quote]

Soms komen in reclames ook stukjes die je leiver niet wilt zien zoals voorstukjes voor films en series. In dat geval kun je naar dat casema kanaal zappen :)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 10 apr 2007 10:15

teletekst opzetten, ook een leuke optie ;)
pobody's nerfect

wopke20
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wopke20 » 14 apr 2007 19:26

Jo'tje schreef:teletekst opzetten, ook een leuke optie ;)

Dat kan idd ja, maar helaas is op sommige zenders op teletekst ook genoeg troep te vinden.

In dat geval is het maar het beste om de tv de deur uit te doen. Zonde van alle goede, leuke programma's.

Maar laten we ook ajb niet van elke mug een olifant maken anders is bovenstaande idd het beste.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 apr 2007 20:11

Ik heb een TV omdat er programma's zijn die ik wil zien omdat ik ze leuk vind. Dat lijkt me reden genoeg om zo'n kast in huis te (willen) hebben.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 14 apr 2007 21:49

Optimatus schreef:Ik heb een TV omdat er programma's zijn die ik wil zien omdat ik ze leuk vind. Dat lijkt me reden genoeg om zo'n kast in huis te (willen) hebben.

Me2. Gewoon voor de ontspanning. Maar jah, sommige zenders kun je er gewoon beter niet op hebben. En die zet je dan gewoon niet in de programmering. Simpel toch? Dan zorg je er ook voor dat je niet teveel troep te zien krijgt... :)

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 17 apr 2007 17:23

Optimatus schreef:Ik heb een TV omdat er programma's zijn die ik wil zien omdat ik ze leuk vind. Dat lijkt me reden genoeg om zo'n kast in huis te (willen) hebben.

Het lijkt me vooral lastig om dan enkel de programma's die je leuk vindt te bekijken, en het aantal programma's wat je leuk vindt niet te verdubbelen ;)

Terug naar “Archief”