Islamisering van de samenleving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 08 apr 2007 21:37

Caligula schreef:Juist. Sterker nog, je bent niet eens serieus te nemen indien je je enkel kunt baseren op Karen Armstrong.

Waar heb ik beweerd dat ik me enkel baseer op mevr. Armstrong? Dat maak jij ervan.

Het valt mij trouwens op dat je christendom niet met een hoofdletter schrijft en islam wel.

Guttegut, nou, daar mag jij achter zoeken wat je wilt hoor.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 apr 2007 21:43

Caligula schreef:
Optimatus schreef:Nee? Ik vond je vrij positief over de Atjeh-oorlogen. Als jij dat het bestrijden van de politieke islam noemt, prima, maar het was gewoon een ordinaire veroveringsoorlog.

Verder is de opmerking van Aragorn over kerstening gewoon waar.

Ik ben positief over de Atjeh-oorlog in die zin dat het een succesvol bedwingen van de politieke islam is gebleken.

Ik neem aan dat je weet dat Snouck zelf moslim is geworden?

De Atjeh-oorlog was in geen enkel opzicht een religieuze oorlog, maar een oorlog om het bezit van de Straat van Malacca. Verder zijn er in die oorlog nogal wat daden gepleegd die men thans als oorlogsmisdaden beschouwt. Dat jij positief over een oorlog kan zijn waarin Nederlanders dergelijke misdaden hebben gepleegd, vind ik nogal weerzinwekkend.

Hoe hij het verder wilt noemen is jouw verantwoording, maar als je bijv. het boek van Snouck Hurgronje zou lezen dan zul je zelf vernemen dat het een strijd tegen de politieke islam was.

Zoals gezegd, het was een oorlog om het bezit van een zeestraat. Dankzij een deal met de Britten (recht op oorlog tegen Atjeh tegen inlevering van Neerlands laatste kolonie aan de Goudkust) is die oorlog begonnen. Ken uw historie!

Caligula schreef:Ik zeg niet dat per definitie islamitische motiviatie slecht is, enkel veel moskeeën worden in West-Europa gebouwd met behulp van en/of gefinancierd door Saoudische instellingen. Dit land staat juist bekend om haar zeer conservatieve ideeën.

Ach, in diverse delen van de wereld worden kerken gebouwd, gesteund door diverse conservatieve kerkgenootschappen in Nederland. Waarom hoor ik jou daar niet over?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 09 apr 2007 11:02

Caligula schreef:
Optimatus schreef:Snouck Hourgonje leefde begin 20ste eeuw. Op grond van onderzoek van 100 jaar geleden wens ik geen politiek te bedrijven. En het feit dat jij de Atjeh-oorlogen nog niet afkeurt - koloniale veroveringsoorlogen - geeft aan dat er nog steeds mensen zijn die proberen ons kololoniale verleden te verheerlijken.

Zum Kotzen.

Je kunt de bevindingen van Snouck Hourgonje natuurlijk wel negeren, echter zolang er geen beter materiaal voor handen is, is het natuurlijk dom om zijn werk te negeren.

Wat mij vooral stoort is dat jij denkt te moeten opmerken dat ik het koloniale verleden van Nederland verheerlijk. Op geen enkele wijze doe ik dat. Ik gaf enkel een voorbeeld van het succesvol bestrijden van de politieke islam. Jouw reactie is dus beneden alle peil.

Snouck hourgonje is zelf moslim geworden, hij was de eerste moslim van Nederland, en hij had ook een vrouw daar in Indonesie,...dus zo negatief zou hij echt niet geweest zijn over de Islam..hij was eerder positief......ik las toevallig een stuk over hem in een oude elsevier..maar misschien als je op zijn naam googelt kom je het ook tegen

oja en voor de betrouwbaarste bronnen over de Islam, lees gewoon de Koran zelf een keer helemaal....en dan zul je zien dat er in de Koran minder geweld staat dan in de Bijbel, er staat in de Koran alleen maar geweld voorgeschreven bij het strijden op de weg van Allah(vorm van de Jihaad) en bij bepaalde straffen dat je de doodstraf krijgt,maar ook dan kun je vrijstelling krijgen lees het oude-testament maar eens Deuterenomium en Richteren..want voor horror verhalen daar in staan..maar die versen worden vaak net niet gelezen in de kerk enz.

En is die nou iets om bang voor te zijn..regels voor de Jihad..als ik daar dingen over lees in de Koran..dan vind ik het eerlijke en rechtvaardige regels..het is dus zeker niet zo dat je zomaar de ongelovige mag doden..maarja sommige mensen als Wilders pakken expres alleen de eerste zin van vers 191, terwijl ze zelf ook wel weten dat het zo niet in elkaar zit,maar dat doen ze alleen om de Islam zwart te maken..net zo als die vent van de vvd, die het strafbaar wou stellen dat de Koran verspreid zou worden..dit slaat echt nergens op :roll: dan kun je beter de Bijbel strafbaar stellen(oude-Testament bv)
en is het zo erg dat de Koran waarschuwd voor de hel(wat de man van de vvd ook schokkend vond)..de Bijbel waarschuwd toch ook voor de hel!!!

Al Baqarah (hoofdstuk 2)

190. En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.

191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

192. Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.

193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.

194. De heilige maand voor de heilige maand! Er is (een wet van) vergelding voor alle heilige dingen. Wie daarom agressief tegen u handelt, vergeldt hem naarmate hij tegen u heeft gedaan. En vreest Allah en weet, dat Allah met de godvruchtzgen is.

195. En besteedt uw bezit voor de zaak van Allah en stort u niet met uw eigen handen in het verderf doch doet goed: voorzeker, Allah heeft hen lief, die goed doen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 apr 2007 11:55

Snouck is alleen maar naam-moslim geworden om de Oriëntaalse cultuur beter te kunnen begrijpen en er als antropoloog dmv participerende observatie diep in te kunnen doordringen. Toen men daar achter kwam is hij dan ook rap Medina uitgezet, zo heb ik begrepen.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 09 apr 2007 12:00

Aragorn schreef:Snouck is alleen maar naam-moslim geworden om de Oriëntaalse cultuur beter te kunnen begrijpen en er als antropoloog dmv participerende observatie diep in te kunnen doordringen. Toen men daar achter kwam is hij dan ook rap Medina uitgezet, zo heb ik begrepen.

volgens mij is hij zelf overtuigd moslim geworden las ik in de Elsevier

Maar goed, deze discussie ging over het gevaar van de Islam..als mensen echt willen weten hoe het zit..dan moeten ze gewoon de Koran kopen en hem helemaal lezen..dan kom je erachter dat er in de Bijbel veel meer geweld staat

ik klink nu misschien wel als een moslim,maar ben het niet.
Maar nadat ik de Koran heb gelezen en me heb verdiept in de Islam denk ik er toch sterk aan om wel moslim te worden

Ik was eerder gewoon Christelijk (GerGem)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 apr 2007 12:09

zahra schreef:
Aragorn schreef:Snouck is alleen maar naam-moslim geworden om de Oriëntaalse cultuur beter te kunnen begrijpen en er als antropoloog dmv participerende observatie diep in te kunnen doordringen. Toen men daar achter kwam is hij dan ook rap Medina uitgezet, zo heb ik begrepen.

volgens mij is hij zelf overtuigd moslim geworden las ik in de Elsevier

Hij heeft het idd vrij grondig aangepakt en zich zelfs laten besnijden, maar volgens de recensie van het boek waar Caligula het overhad in de NRC was dat dus vooral uit wetenschappelijke motieven en niet uit vroomheid ofzo. Maargoed, dat is nogal offtopic idd. :)

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 09 apr 2007 16:15

Optimatus schreef:
Ik neem aan dat je weet dat Snouck zelf moslim is geworden?

De Atjeh-oorlog was in geen enkel opzicht een religieuze oorlog, maar een oorlog om het bezit van de Straat van Malacca.

Snouck heeft anders de toenmalige regering geadviseerd in deze kwestie. Toevallig was dat omdat hij een kenner van de islam was.

Verder zijn er in die oorlog nogal wat daden gepleegd die men thans als oorlogsmisdaden beschouwt. Dat jij positief over een oorlog kan zijn waarin Nederlanders dergelijke misdaden hebben gepleegd, vind ik nogal weerzinwekkend.

Dat mag je vinden.

Zoals gezegd, het was een oorlog om het bezit van een zeestraat. Dankzij een deal met de Britten (recht op oorlog tegen Atjeh tegen inlevering van Neerlands laatste kolonie aan de Goudkust) is die oorlog begonnen. Ken uw historie!

Ik denk dat jij nogal ver doorschiet. Daarnaast was het niet enkel een gevecht om een zeestraat, maar om de beheersing van Atjeh, waar een sterke islamitische tegenstand het opnam tegen Nederland.

Caligula schreef:Ach, in diverse delen van de wereld worden kerken gebouwd, gesteund door diverse conservatieve kerkgenootschappen in Nederland. Waarom hoor ik jou daar niet over?

Het enige wat ik jou hier zie doen is het veranderen van subject. Het gaat nu om de financiering van islamitische gebouwen in Nederland.

En waarom je mij niet hoort over die kerken? Omdat ik het totaal niet vergelijkbaar acht.
Dulce et decorum est pro patria mori

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 09 apr 2007 16:16

MrSokkie schreef:
Waar heb ik beweerd dat ik me enkel baseer op mevr. Armstrong? Dat maak jij ervan.

Vooralsnog heb je geen andere bronnen genoemd.
Dulce et decorum est pro patria mori

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 09 apr 2007 18:41

Caligula schreef:
MrSokkie schreef:

neem gewoon als bron de Koran of Hadieth zelf ..dat zijn toch nog altijd de meest betrouwbare bronnen

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 09 apr 2007 19:27

hier een filmpje over hoe de profeet Mohammed was volgens een moslim geleerde.

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... pr=goog-sl

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 10 apr 2007 08:35

Caligula schreef:
MrSokkie schreef:

Als jij verwacht dat ik bij elke post een volledige biografie meelever, dan zou ik daar mijn adem maar niet voor inhouden als ik jou was.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 10 apr 2007 08:38

zahra schreef:neem gewoon als bron de Koran of Hadieth zelf ..dat zijn toch nog altijd de meest betrouwbare bronnen

Mwa, dat weet ik nog zo net niet. Net zoals alle mensen die zelf de Bijbel gaan lezen en dan overtuigd zijn dat ze meteen begrijpen wat er bedoeld wordt, zo is het ook met de Koran. Ik kan de Koran of de Hadith wel lezen, maar daar zal toch een kader omheen moeten, met de historische en sociale omstandigheden. Wat dat betreft ben ik meer geïnteresseerd in de werken van de Sufi's.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 10 apr 2007 12:39

Caligula schreef:Ik denk dat jij nogal ver doorschiet. Daarnaast was het niet enkel een gevecht om een zeestraat, maar om de beheersing van Atjeh, waar een sterke islamitische tegenstand het opnam tegen Nederland.

Nogmaals: ken uw historie! Atjeh was op dat moment een zelfstandig sultanaat dat geen behoefte had aan een Nederlandse bezetting. Dat Atjeh het opnam voor z'n eigen zelfstandigheid en tegen Nederlandse indringers was dan ook meer dan terecht.

Caligula schreef:En waarom je mij niet hoort over die kerken? Omdat ik het totaal niet vergelijkbaar acht.

Of ik nu door intolerante moslims of intolerante gereformeerden de les gelezen word, ik wens geen van beide. Ik heb liever met wereldopen moslsims of gereformeerden te doen dan met extremistische moslims of gereformeerden.

En om even voort te borduren op het topic: waarom tettert iedereen over islamisering terwijl de West-Europese historie stijf staat van het opdringen van de eigen cultuur op "minderwaardigen" buiten Europa?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 10 apr 2007 16:59

Optimatus schreef:En om even voort te borduren op het topic: waarom tettert iedereen over islamisering terwijl de West-Europese historie stijf staat van het opdringen van de eigen cultuur op "minderwaardigen" buiten Europa?
Omdat ik van Islamiserng, al dan niet ingebeeld, meer last heb dan van een verwestering van een achterlijk aziatich land.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 10 apr 2007 19:14

Machiavelli schreef:
Optimatus schreef:En om even voort te borduren op het topic: waarom tettert iedereen over islamisering terwijl de West-Europese historie stijf staat van het opdringen van de eigen cultuur op "minderwaardigen" buiten Europa?
Omdat ik van Islamiserng, al dan niet ingebeeld, meer last heb dan van een verwestering van een achterlijk aziatich land.

hoe durf je achterlijk Aziatisch land te zeggen..zoiets zeggen alleen mensen die zelf achterlijk zijn :x

alsof Europa/westerse wereld normaal is... :roll:

Terug naar “Archief”