De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 05 apr 2007 12:18

Aragorn schreef:Vrouwen die zeggen dat hun moeder hun beste vriendin is zijn eng. 8)

Is ook zo c|:)
Je moeder is je moeder hoor ;) Ik praat ook niet met haar over zulke dingen. Ben blij dat ze dat andersom ook niet doet!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 apr 2007 12:19

tante-tortel schreef:
Aragorn schreef:Vrouwen die zeggen dat hun moeder hun beste vriendin is zijn eng. 8)

Wat is daar eng aan? Waarom vind je dat eng?

Omdat dat riekt naar een beperkte individuele ontwikkeling van de bewuste dochter en bovendien de potentiele dreiging van overmatige schoonmoederbemoeienis met zich meebrengt. :P

Maar eigenlijk is het wel aardig offtopic ondertussen. :wink:

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 05 apr 2007 12:23

Kijk dit is wat ik lees:
Een zwangerschap is te voorkómen door:
te voorkomen dat er een eisprong plaatsvindt (pil, prikpil);
te voorkomen dat de zaadcellen een eicel kunnen bevruchten (condoom, sterilisatie);
te voorkomen dat een innesteling plaatsvindt (spiraaltje, morning-afterpil).
De anticonceptiepil (kortweg 'de pil') en de prikpil zorgen ervoor dat er geen eisprong plaatsvindt. Een condoom of een pessarium zorgt ervoor dat de zaadcellen niet de baarmoeder of eileiders kunnen bereiken.

Sterilisatie is een operatie waarna (bij de vrouw) de zaadcellen geen eicel meer kunnen bevruchten of (bij de man) het zaad geen zaadcellen meer bevat. Een sterilisatie is een definitieve ingreep.

Een spiraaltje en de morning-afterpil maken het baarmoederslijmvlies ongeschikt voor de innesteling van een bevruchte eicel.

En dat is ook wat ik altijd heb gehoord zowel om mij heen als van deskundigen....dan kun je dus gaan twisten over de waarheid!

Maar als je de pil dus slikt als medicatie...wat is er dan op tegen? Nu zagen we namelijk door op het feit of het wel of niet abortief is blablabla..
Ben je er dan nog steeds op tegen?

Enne....misschien verschillen we gewoon van mening :mrgreen: !!

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 05 apr 2007 12:25

plaats ik mijn reactie....zitten we weer in topic...en dat zonder dat ik heb gemerkt dat we off topic waren....

't kan raar lopen :P

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 05 apr 2007 12:30

*Annet* schreef:Dit is wel weer heel anders als ik altijd begrepen heb van de pil.

Heb ff gegoogled:

Hoe werkt de pil?
Anticonceptie is breed geaccepteerd onder de Nederlandse bevolking. De anticonceptiepil is een zeer betrouwbaar voorbehoedsmiddel. Bij juist gebruik voorkomt de pil in 99,9% van de gevallen zwangerschap. Daarnaast kan de pil om andere redenen worden gebruikt: een onregelmatige en pijnlijke menstruatie kan ermee worden voorkomen, en bij moderne pillen ook puistjes.

Bij (correct) pilgebruik treden de volgende effecten op:
- Remming van de groei van een eicel, waardoor er geen eisprong kan plaatsvinden
- Het slijmvlies van de baarmoedermond wordt dik, stug en daardoor nagenoeg ondoordringbaar voor sperma
- Het slijmvlies van de baarmoederwand verandert, waardoor er vrijwel nooit een eventueel bevruchte eicel kan innestelen

Door deze drieledige werking ontstaat zeer betrouwbare anticonceptie. De anticonceptiepil wordt 21 of 22 dagen per maand geslikt. Daarna volgt een pauzeperiode. Tijdens deze pauzeperiode zal er een onttrekkingsbloeding of menstruatie optreden. Na 6 of 7 dagen, dit hangt af van de soort pil, begint u met een nieuwe strip van 21 of 22 tabletten.

http://www.anti-conceptiepil.nl/informatie.php

Je moet wel het goede opzoeken. En dat was al door annet gedaan vandaar dat ik het nog even terug haal.

Als je het enkel slikt om een overmatige mensturatie of pijn bij de menstruatie, of om onregelmatige menstruatie dan zou je ook gewoon de cyclocur kunnen nemen. Die zorgt daar namelijk ook voor.
Maar de vraag was toch hoe mensen over de pil denken?
En een pil die mogelijk abortief kan werken lijkt mij toch echt niet passen binnen een Christelijk huwelijk.

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 05 apr 2007 12:38

for sure.....we verschillen van mening!!!

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 05 apr 2007 12:39

trouwens net alsof ik het niet goed opzoek en mijn oren verstopt zitten of mijn hersens woorden anders omzetten en me een andere waarheid voorspiegelen!

Enne ik slik hem niet voor menstruatie problemen alhoewel niet voor overmatig of niet regelmatig....maar zonder pil zou er voor mij geen hoop meer zijn! Dus past die pil wel zeker in een christelijk huwelijk!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 05 apr 2007 12:46

Je kunt van mening verschillen, maar dat kan alleen als de waarheid niet helemaal zeker is. De werking van de pil daar is geen twijfel over.
En je kunt van mening verschillen maar het kan niet in strijd zijn met Gods woord.
Het is niet mijn mening dat de pil abortief kan werken, en het is gewoon een feit.
Dan kunnen we dus allen van mening verschillen over de vraag of abortus geoorloofd is of niet.

En ik verschil zeker niet van mening met die vrouwen/meisjes die de pil willen gebruiken als medicijn.
Soms kan het gewoon niet anders. Alleen gaf ik aan dat je dan ook de cyclocur zou kunnen proberen.
Dat is trouwens een betere methode voor getrouwde stellen waar een zwangerschap uitblijft doordat de vrouw erg onregelmatig is.
door de cyclocur wordt er een eisprong bevordert op vaste tijden en weet men dus ook wanneer de vruchtbare dagen zijn.
Maar dat is pas echt off-topic.......

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 05 apr 2007 12:54

@ tante tortel --> ik vind het alleen wat bijzonder dat je zegt dat als die pil dus een abortieve werking heeft het dan niet past in een christelijk huwelijk. Maar ik ben christen mijn man ook dus heb ik een christelijk huwelijk en ik slik de pil dus past de pil in een christelijk huwelijk :lol:

ben trouwens wel benieuwd hoe je aan al die info komt...over die cy nog wat...

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 05 apr 2007 13:10

-petje af- schreef:@ tante tortel --> ik vind het alleen wat bijzonder dat je zegt dat als die pil dus een abortieve werking heeft het dan niet past in een christelijk huwelijk. Maar ik ben christen mijn man ook dus heb ik een christelijk huwelijk en ik slik de pil dus past de pil in een christelijk huwelijk :lol:

ben trouwens wel benieuwd hoe je aan al die info komt...over die cy nog wat...
Dus omdat jij vind dat je een christelijk huwelijk hebt en de pil slikt, kan de pil in een christelijk huwelijk?

Dus als ik christelijk ben, en ik moord, past dat dus bij een christen?

Ik geloof niet dat ik hier logica zie...

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 05 apr 2007 13:14

ik bedoel meer dat ik het nogal ongenuanceerd vind dat de pil niet in een christelijk huwelijk kan. Want dat zou betekenen dat ik dus geen christelijk huwelijk heb?!
En ik wilde er meer mee zeggen dat wij wel écht overtuigende christenen zijn...dus niet alleen het naampje dragen...k wil het niet te persoonlijk maken, maar voelde me een beetje aangesproken door tante tortel...

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 05 apr 2007 13:59

Er is niets mis met de pil slikken als medicatie voor een te heftige menstruatie of acné. Maar het is een feit dat de pil abortief kan werken.

Als je de pil dus gebruikt als medicatie, én je hebt gemeenschap, dan kan de pil abortief werken.

Als jij niet wil dat er een kans bestaat dat jij een bevruchte eicel (waar dus een kindje uit kan groeien) laat sterven, dan moet je óf niet de pil slikken, óf geen gemeenschap hebben, óf ook een condoom gebruiken.

Imho is het, wanneer je de pil slikt en gemeenschap hebt, onzin om tegen de Morning After pil te zijn. Oke, bij de Morning-After pil is de kans behoorlijk groot dat de bevruchte eicel gedood wordt, maar bij de gewone pil is die kans er ook.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 05 apr 2007 14:06

Je mag je gerust aangesproken voelen.
Misschien wist je deze dingen niet van de Pil en kun je er op deze manier nog eens extra over nadenken.

Ik heb niet gezegd dat je geen Christelijk huwelijk hebt.
Alleen dat het niet past binnen een Christelijk huwelijk.

Ik heb al eerder gezegd dat ik denk dat er veel Christenen de pil slikken zonder te weten wat nu precies de werking is.
En daardoor (ongewild) iets slikken wat ze eigenlijk niet zouden kunnen verantwoorden tegenover God.

Hoe ik al die dingen weet?
Goed laten voorlichten, veel lezen, eigen ervaring, werk in de kraamverzorging o.a.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 05 apr 2007 14:08

tante-tortel schreef:Ik heb niet gezegd dat je geen Christelijk huwelijk hebt.
Alleen dat het niet past binnen een Christelijk huwelijk.

En daarmee zeg je dus eigenlijk dat je geen christelijk huwelijk hebt als je de pil slikt :?

Ik zou maar een beetje oppassen met wat je zegt.

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 05 apr 2007 14:10

Ja, dat is inderdaad een beetje kort door de bocht.

:roll:

Terug naar “Archief”