TV de deur uit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 19 mar 2007 08:30

rosalie83 schreef:Op zich snap ik jouw verhaal wel, dat als je heel veel hebt gezien je je realiseert dat er veel niet echt zinvol is. Maar wat ik dan mis in jouw verhaal (en in dit soort verhalen van anderen) is dat er ook zinvolle programma's zijn! Als je een tv hebt hoef je dat zinloze niet te kijken! Er zijn veel actualiteitenprogramma's die absoluut wat toevoegen en zo kan ik nog wel veel meer bedenken. Ben jij het daar dan niet mee eens? Vind jij dat de tv alleen maar zinloos is?

Je maakt een terechte opmerking. Natuurlijk zijn niet alle tv programma's zinloos en er zijn ook programma's waar ik zeker naar kijk of zou kunnen kijken. Het is wel zo dat de hoeveelheid pulp op tv in mijn beleving zo rond de 90% ligt. Via de kabel kan ik zo'n 30 of meer tv-zenders bekijken en dan nog heb ik het gevoel dat ik moet zoeken om iets leuks, zinvols enz. te kunnen bekijken. Wel een verschil met vroeger, toen je met 2 netten al toe kon. Qua kwantiteit is de tv erop vooruitgegaan, qua kwaliteit niet.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 01 apr 2007 13:30

Riska schreef:
GG-er schreef:En dan heb ik nog steeds geen echte reactie gehad over hoe om te gaan als mensen uit liefde zaken verbieden ter bescherming.
Zeker als het gaat om mensen die daar de taak toe hebben.
En als die mensen fouten maken, dan brandt je ze toch niet af? Dan kun je toch wel die liefde, die welliswaar uit de bocht vliegt, welwillender tegemoet treden? Niet zo aangebrandt doen

Ik zal het zo beantwoorden: een kerkenraad heeft niets te verbieden, heeft hooguit een advies te geven, iets wel of niet te doen[...].
Helaas zijn er ook Kerkenraden die WEL dingen verbieden en daar ook stellig op staan, bijv. het de deur uit doen van de TV, Radio of er op staan dat een gezin Kliksafe neemt. Ik snap hun mening wel, maar ik vind het niet meer of minder Christelijk als je Kliksafe of bijv. Casema of KPN heb. Oké, Kliksafe is een Christelijke provider, maar zelfs Kliksafe is te kraken of te hacken of te omzeilen.
Zelf heb ik Casema, met een spamfilter en beveiliging etc, maar die ga ik niet omzeilen, hacken of kraken omdat mijn principe is DAT ik geen sex e.d. kijk!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Riska

Berichtdoor Riska » 01 apr 2007 13:57

kwebbel schreef:
Riska schreef:
GG-er schreef:En dan heb ik nog steeds geen echte reactie gehad over hoe om te gaan als mensen uit liefde zaken verbieden ter bescherming.
Zeker als het gaat om mensen die daar de taak toe hebben.
En als die mensen fouten maken, dan brandt je ze toch niet af? Dan kun je toch wel die liefde, die welliswaar uit de bocht vliegt, welwillender tegemoet treden? Niet zo aangebrandt doen

Ik zal het zo beantwoorden: een kerkenraad heeft niets te verbieden, heeft hooguit een advies te geven, iets wel of niet te doen[...].
Helaas zijn er ook Kerkenraden die WEL dingen verbieden en daar ook stellig op staan, bijv. het de deur uit doen van de TV, Radio of er op staan dat een gezin Kliksafe neemt. Ik snap hun mening wel, maar ik vind het niet meer of minder Christelijk als je Kliksafe of bijv. Casema of KPN heb. Oké, Kliksafe is een Christelijke provider, maar zelfs Kliksafe is te kraken of te hacken of te omzeilen.
Zelf heb ik Casema, met een spamfilter en beveiliging etc, maar die ga ik niet omzeilen, hacken of kraken omdat mijn principe is DAT ik geen sex e.d. kijk!!

Waarmee je in feite zegt wat ik bedoel: als christen kijk je bepaalde zaken gewoon niet... of dat nu op tv is of op internet. Ieder mens heeft een eigen verantwoordelijkheid. Een kerkenraad zou eventueel kunnen waarschuwen tegen iets, maar niet verbieden. Dat is over een grens heen gaan.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 apr 2007 22:02

Ze kunnen idd beter mensen leren om er goed mee om te gaan ipv het te verbieden. Daar schiet je niets mee op want vroeg of laat komen mensen toch op een ongefilterd internet terecht of krijgen ze te maken met een tv.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 02 apr 2007 23:28

Gerdien B. schreef:Ze kunnen idd beter mensen leren om er goed mee om te gaan ipv het te verbieden. Daar schiet je niets mee op want vroeg of laat komen mensen toch op een ongefilterd internet terecht of krijgen ze te maken met een tv.

Er zijn ook mensen die níét met 'de knop' kunnen omgaan of die geen 'rem' hebben. En dat zijn er meer dan wij denken.
Maar er kan geen onderscheid worden gemaakt: "Nee, bij jullie mag het niet, want jullie kijken alles wat op tv komt; maar jullie buren mogen het wel, want die zetten 'm uit als er wat ranzigs voorbij komt."
Lijkt me vanzelfsprekend dat het dan voor iedereen wordt verboden.

Een kind van drie laat je ook niet met z'n fietsje alleen een drukke weg oversteken, hij kan het allemaal nog niet overzien en je beschermt hem daarmee. Ook sommige volwassenen moeten op een bepaalde manier tegen hun eigen gedrag worden beschermd.

Overigens denk ik dat je ook tegenwoordig nog prima zonder tv en open internet kunt, als je dat maar wilt.
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...

rafaell

Berichtdoor rafaell » 02 apr 2007 23:31

Sommige mensen kunnen niet goed met het gaspedaal van hun auto omgaan, anderen plegen incest. Auto's en kinderen maar direct voor iedereen verbieden?

Riska

Berichtdoor Riska » 03 apr 2007 06:42

Precies, het zijn wél volwassenen met een eigen verantwoordelijkheid.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 03 apr 2007 11:56

Loezje schreef:Er zijn ook mensen die níét met 'de knop' kunnen omgaan of die geen 'rem' hebben. En dat zijn er meer dan wij denken.
Maar er kan geen onderscheid worden gemaakt: "Nee, bij jullie mag het niet, want jullie kijken alles wat op tv komt; maar jullie buren mogen het wel, want die zetten 'm uit als er wat ranzigs voorbij komt."
Lijkt me vanzelfsprekend dat het dan voor iedereen wordt verboden.
Ik mag er dus vanuit gaan dat, mocht ik niet met alcohol om kunnen gaan of met de McDonalds, dat jij alcohol en McDonalds gaat verbieden in de gemeente?
Dat, als ik het RD vind leiden tot verkeerde zaken, jij het RD verbied in de gemeente?

@Rafaell: Kinderen verbieden is eigenlijk niet zo'n verkeerd idee. 8)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 apr 2007 12:24

Loezje schreef:Overigens denk ik dat je ook tegenwoordig nog prima zonder tv en open internet kunt, als je dat maar wilt.

TV is inderdaad totaal niet nodig, maar internet is denk ik onmisbaar bij veel banen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 apr 2007 14:07

rafaell schreef:Sommige mensen kunnen niet goed met het gaspedaal van hun auto omgaan, anderen plegen incest. Auto's en kinderen maar direct voor iedereen verbieden?

Nee, een limiet aan snelheid stellen (is allang gedaan)
en incest verbieden (is ook allang gedaan)

Dus...die vergelijking gaat niet echt op.

Ik denk dat vanuit Bijbels opzicht altijd geldt dat je je niet in moet laten met dingen die voor jou voor een verslaving zorgen.
En verslaving bedoel ik dan dat boven God stellen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 03 apr 2007 14:12

Nee, een limiet aan snelheid stellen (is allang gedaan)
en incest verbieden (is ook allang gedaan)

Dus...die vergelijking gaat niet echt op.

Die vergelijking gaat dus duidelijk wél op.
Er is een limiet aan de snelheid gesteld. Of mensen zich daar aan houden is een tweede. Net zoals met tv, daar kun je ook aangeven waar je voor uit moet kijken, wat evt. een grens is. Of mensen zich daar aan houden is een tweede...

En incest is natuurlijk wel verboden, maar dat zegt ook nog niet dat het nooit gebeurt. Er bestaat zoiets moois als gemeenschap tussen een man en een vrouw en er bestaat nog zoiets toffers dat daar kinderen uit kunnen komen. Of mensen daar vervolgens weer goed mee omgaan, is een ander verhaal ;)
pobody's nerfect

rafaell

Berichtdoor rafaell » 03 apr 2007 14:44

De overtreding is verboden, niet het object. Dat onderscheid moet je maken MissF

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 03 apr 2007 16:28

rafaell schreef:De overtreding is verboden, niet het object. Dat onderscheid moet je maken MissF

Ghehe, ja dat bedoelde ik dus ook ;)
pobody's nerfect

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 04 apr 2007 19:55

rafaell schreef:Sommige mensen kunnen niet goed met het gaspedaal van hun auto omgaan, anderen plegen incest. Auto's en kinderen maar direct voor iedereen verbieden?

Een auto gaat niet uit zichzelf harder rijden (tenzij-ie een zelden voorkomende storing in de motor/brandstoftoevoer) heeft en een kind komt niet bij je om te vragen incest te gaan plegen... Dit is tegenstelling tot een tv die je alleen maar aan hoeft te zetten om het ene na het andere minder verheffende programma voorbij te zien flitsen.

Op het tv'kastje' zelf heb ik niets tegen; wel op sommige programma's. Op auto's heb ik ook niets tegen; wel op het soms onverantwoorde rijgedrag van mijn medeweggebruikers. En ik heb ook niets tegen op de snelheidslimieten die hier zijn gesteld; en ook niet op de boetes die volgen op een overtreding.

En als je zonder een auto kunt... waarom zou je er dan één aanschaffen? En wat is er zo noodzakelijk aan tv wat een aanschaf nuttig maakt? Zelf kijk ik af en toe tv, maar ik heb nog nooit het gevoel gehad "dát had ik nu niet willen missen!".

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 04 apr 2007 20:01

Machiavelli schreef:Ik mag er dus vanuit gaan dat, mocht ik niet met alcohol om kunnen gaan of met de McDonalds, dat jij alcohol en McDonalds gaat verbieden in de gemeente?
Dat, als ik het RD vind leiden tot verkeerde zaken, jij het RD verbied in de gemeente?

Zou niet verkeerd zijn, verbod op alcohol en McD :wink: ´k Heb van beide zaken nog weinig fraaie gevolgen gezien :mrgreen:
En mocht het RD aanzetten tot 'verkeerde handelingen', dan kan het zeker geen kwaad deze krant de deur uit te doen :wink:

Terug naar “Archief”