Moderator: Moderafo's
Riska schreef:Aragorn schreef:Als je serotonine-tekort hebt zijn dit inderdaad dingen die daar wat aan kunnen doen ja.
Toch geef je aan, zoals Cisca dat in feite ook zegt, dat je de situatie niet serieus neemt. Het is niet bv. een kwestie van, ik noem maar wat, afvallen waardoor de kans op diabetes kleiner wordt.
Het toedienen van medicatie is soms gewoon nodig. Daarnaast kan sporten helpen, maar dat is dan een vorm of onderdeel van therapie.
MrSokkie schreef:Maar je kunt natuurlijk niet vanuit die ene situatie generaliseren. Zo van "Hem is het zelf gelukt, dus moet het jou ook lukken." Je hersenen zijn 1 grote chemische en hormonale fabriek en als daar iets in fout loopt, bijvoorbeeld een te laag serotoninegehalte om maar wat te noemen, dan KAN je daar niet eens zelf voor vechten.
Smurffie schreef:Voor de duidelijkheid; Ik heb dit topic gestart omdat mensen, andere mensen al snel adviseren naar een hulpinstantie, psycholoog of whatever te gaan en of dat dit nou altijd nodig is.
Smurffie schreef:Houd emotionele reacties dus binnen.
Smurffie schreef:De mensen die hier reageren bedoelen het helemaal niet rot. Ook Aragorn niet. Stillaan werkt het op mn zenuwen dat mensen zich in een slachtofferrol plaatsen als anderen gewoon een algemene opmerking maken.
Smurffie schreef:Ik vraag mensen voorzichtig te zijn met reageren en sommigen wat minder emotioneel te reageren, zonder dat daar een reden voor is. Nog een keer een dergelijke situatie en ik laat een slotje plaatsen.
Aragorn schreef:Volgens mij heb ik nergens beweerd dat mensen die depressief zijn overdrijven of zich aanstellen.
Aragorn schreef:Wel is er hier kennelijk een aantal mensen dat niet in staat is dingen op de juiste manier te lezen en meent alles op zichzelf te moeten betrekken.
rosalie83 schreef:Aragorn schreef:Volgens mij heb ik nergens beweerd dat mensen die depressief zijn overdrijven of zich aanstellen.
Soms kan iets wel zo overkomen, ookal zeg je het niet met zo veel woorden.
Aragorn schreef:Volgens mij heb ik nergens beweerd dat mensen die depressief zijn overdrijven of zich aanstellen.
Wel is er hier kennelijk een aantal mensen dat niet in staat is dingen op de juiste manier te lezen en meent alles op zichzelf te moeten betrekken.
Aragorn schreef:Ik word er ondertussen een beetje moe van hoe bepaalde mensen in elk denkbaar topic een normaal gesprek onmogelijk maken door hun overgevoelige sentimentele reacties.
Aragorn schreef:Als iemand zich persoonlijk aangevallen voelt hoor ik dat graag, alhoewel ik niet uitsluit dat ik diegene vervolgens doorverwijs naar een psychiater om wat aan z'n betrekkingswaan te laten doen.
Aragorn schreef:En als men meent anderen hiermee een dienst te bewijzen.. ik geloof niet dat die er bijzonder mee geholpen zijn, hoe nobel het ook moge klinken. Op die manier worden mensen die echt problemen hebben namelijk neergezet als een zielig groepje huilies dat niet in staat is het eea te relativeren en zoveel mogelijk naar de mond gepraat moet worden. De (voormalig) depressieve mensen die ik ken hebben daar iig minstens zo'n hekel aan als ikzelf.
Aragorn schreef:Onbegrijpelijk hoe je in staat bent om van een enkele normale opmerking zo'n issue te maken.Dit is precies het soort reacties waar ik hierboven op doelde. Begrijpend lezen en een weinigje relativeervermogen zijn kennelijk teveel gevraagd en eerlijk gezegd heb ik helemaal geen zin om dit oeverloze gezever dat nergens toe leidt verder nog serieus te nemen.
*gaat van de zon genieten*
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten