Aragorn schreef:Ach, voor een waar gelovige zou dit toch geen enkele opzienbarendheid moeten zijn?
Aragorn schreef:Smurffie schreef:Wat is 'waar gelovig'![]()
In dit geval: de bijbel voor 100% serieus nemen. Maarja, dat doen de meeste mensen die zich christen noemen niet.
Inderdaad; met name de volgende teksten zijn - in het kader van genezingen en wonderen - nogal eh... onderbelicht:
* Marcus 11:23: 'Want voorwaar zeg Ik u, dat, zo wie tot dezen berg zal zeggen: Word opgeheven en in de zee geworpen; en niet zal twijfelen in zijn hart, maar zal geloven, dat hetgeen hij zegt, geschieden zal, het zal hem geworden, zo wat hij zegt.'
* Marcus 16:16-18: 'Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden. En degenen, die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: in Mijn Naam zullen zij duivelen uitwerpen; met nieuwe tongen zullen zij spreken. Slangen zullen zij opnemen; en al is het, dat zij iets dodelijks zullen drinken, dat zal hun niet schaden; op kranken zullen zij de handen leggen, en zij zullen gezond worden.' Concreet: 'volgen' deze 'tekenen' je niet, dan heb je geen geloof en zul je verdoemd worden.

* Mattheüs 17:19,20: 'Toen kwamen de discipelen tot Jezus alleen, en zeiden: Waarom hebben wij hem niet kunnen uitwerpen? En Jezus zeide tot hen: Om uws ongeloofs wil; want voorwaar zeg Ik u: Zo gij een geloof hadt als een mosterdzaad, gij zoudt tot dezen berg zeggen: Ga heen van hier derwaarts, en hij zal heengaan; en niets zal u onmogelijk zijn.'
Mede daarom vind ik dit een hoopvol bericht, hoewel ik Othello's 'scepticisme' deel.