belangrijkste in een relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 23 mar 2007 11:19

Verschillende mensen noemen liefde, maar wat is dat eigenlijk??

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 mar 2007 11:23

Liefde is een samenvatting van verliefheid, vertrouwen, praten, knuffelen, je geborgen voelen, het samen fijn hebben, dingen delen, etc etc!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 mar 2007 11:24

Acire schreef:Verschillende mensen noemen liefde, maar wat is dat eigenlijk??

Idd :)

Ik vind het zooooo breed. UHm....respect, vertrouwen, er voor de ander zijn, acceptatie, alles voor de ander over hebben...pff, ik vind het gewoon moeilijk :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 23 mar 2007 11:40

Wat liefde is? Gek genoeg is dat voor elke persoon verschillend.

Ik kan je het boekje De vijf talen van de liefde van Gary Chapman aanbevelen.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 23 mar 2007 12:03

Acire schreef:Verschillende mensen noemen liefde, maar wat is dat eigenlijk??

Dat valt niet te zeggen. <= Ik vind dat wel een mooi - hoewel ook vrij abstract, maar dat is onvermijdelijk - verhaaltje erover. :)

when two lovers love
they love the two of them
they love the one of them
in the space between.

-- Yates

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 mar 2007 18:50

Over respect gesproken trouwens; Geen ruzie maken in het bijzijn van visite oid. Ik vind het echt respectloos als stellen elkaar afkraken terwijl de huiskamer vol zit. Een meningsverschil, allah, maar vecht het dan uit als je samen bent. Goed, ik heb geen relatie, maar God behoede me daarvoor, mocht ik die krijgen.

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 23 mar 2007 19:46

Smurffie schreef:Over respect gesproken trouwens; Geen ruzie maken in het bijzijn van visite oid. Ik vind het echt respectloos als stellen elkaar afkraken terwijl de huiskamer vol zit. Een meningsverschil, allah, maar vecht het dan uit als je samen bent. Goed, ik heb geen relatie, maar God behoede me daarvoor, mocht ik die krijgen.

Ben het helemaal met je eens, niets is beledigend als dat. En hoe vaak komt dat nog niet voor.
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

André

Berichtdoor André » 23 mar 2007 20:01

Smurffie schreef:Over respect gesproken trouwens; Geen ruzie maken in het bijzijn van visite oid. Ik vind het echt respectloos als stellen elkaar afkraken terwijl de huiskamer vol zit. Een meningsverschil, allah, maar vecht het dan uit als je samen bent.
Sommigen doen het ook in een winkel, ik vond dat altijd wel lachen (als verkoper) maar het is natuurlijk redelijk triest.

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 23 mar 2007 20:01

Othello schreef:Wat liefde is? Gek genoeg is dat voor elke persoon verschillend.

ik beveel dat boekje ook aan! is heel goed geschreven en je hebt er in de praktijk een hele hoop aan!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 mar 2007 21:22

Smurffie schreef:Over respect gesproken trouwens; Geen ruzie maken in het bijzijn van visite oid. Ik vind het echt respectloos als stellen elkaar afkraken terwijl de huiskamer vol zit. Een meningsverschil, allah, maar vecht het dan uit als je samen bent. Goed, ik heb geen relatie, maar God behoede me daarvoor, mocht ik die krijgen.

Dat is ook iets waar ik me altijd voor probeer te behoeden. Vond het zelf namelijk ook altijd erg als mijn ouders dat bijvoorbeeld deden als we bij anderen waren.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 mar 2007 16:41

Inderdaad, ik heb me ook altijd verbaasd over mensen die dat doen. Als je al een hekel aan de ander hebt, dan zou ik zelf nog niet eens publiekelijk zo'n imago willen hebben.

Maarja, wij hebben zonder andere mensen erbij eigenlijk ook niet echt ruzie, dus dat zal wel niet zo snel gebeuren. :)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mar 2007 18:51

Othello schreef:Wat liefde is? Gek genoeg is dat voor elke persoon verschillend.

Hm, is het niet zo dat liefde universeel (en dus niet voor iedereen verschillend) is, maar iedere persoon het gewoon anders uit?

Wbt het praten ben ik het overigens ook met je eens, als je niet communiceert kun je net zogoed geen relatie hebben - alhoewel je natuurlijk niet altijd verbaal hoeft te communiceren. Wat ik me wel afvraag is of het altijd zin heeft om alles te zeggen. Als je bijvoorbeeld verliefd wordt op een ander maar weet dat dat vanzelf overgaat en je uiteindelijk op basis van je diepe relatie toch voor je eigen partner zult kiezen vraag ik me af wie ermee geholpen is als dat uitgesproken wordt.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 mar 2007 21:29

Gerdien B. schreef:

Dat is ook iets waar ik me altijd voor probeer te behoeden. Vond het zelf namelijk ook altijd erg als mijn ouders dat bijvoorbeeld deden als we bij anderen waren.

Iemand uit mijn nabije omgeving kraakt graag zijn vrouw af, maakt niet uit of ze er wel of niet bij is. Dat vind ik pas erg. Of laatst met een verjaardag waar ze niet bij was zit hij tegen zijn moeder en zus alle negatieve kanten van haar te belichten. Van de week had ik hem aan de telefoon klaagt hij over de weinige intimiteit. Nou ja, wat kan ik daar verder mee?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 mar 2007 21:36

*Annet* schreef:
Gerdien B. schreef:

Iemand uit mijn nabije omgeving kraakt graag zijn vrouw af, maakt niet uit of ze er wel of niet bij is. Dat vind ik pas erg. Of laatst met een verjaardag waar ze niet bij was zit hij tegen zijn moeder en zus alle negatieve kanten van haar te belichten. Van de week had ik hem aan de telefoon klaagt hij over de weinige intimiteit. Nou ja, wat kan ik daar verder mee?

Afschuwelijk is dat. Ik vind het niet gek dat de intimiteit dan weg zakt. Dat krijg je denk ik vanzelf als 1 van de 2 de ander steeds zo negatief neer zet
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 26 mar 2007 16:17

Aragorn schreef:

Hm, is het niet zo dat liefde universeel (en dus niet voor iedereen verschillend) is, maar iedere persoon het gewoon anders uit?

In dat boek boek wordt ook niet beweerd dat alles wat er in staat bij iedereen voor komt. Als je der in verdiept en (ook) in je relatie. Dan kom je er vanzelf er achter dat er redelijk wat punten zijn die zeker bij je van toepassing zijn. Net als dat een man anders is dan een vrouw. Maar dat wil idd nog niet zeggen dat elke man/vrouw het zelfde is. Daarom is het wel goed te weten welke verschillen je tegen kan komen zodat je er op voor berijd kan zijn en elkaar beter kan begrijpen...
Mijn aanrader (en die van mijn vriendin) voor dat boek hebben jullie.

Wat ik het belangrijkste vindt in een relatie... verschild ook per relatie al kan het wel samen vatten wat belangrijk is in elke relatie. Aangezien mijn vriendin asperge heeft is het in mijn relatie voor mijn vriendin het belangrijkst dat ik goed kan luisteren, relativeren, haar gedachte gangen kan volgen en haar goed kan adviseren met de dingen die zij moeilijk vindt en er niet uit kan komen. Omdat ze anders snel depri wordt. Dat bevorderd onze relatie niet echt.

Dingen echt helemaal genaraliseren kan niet. maar het wil niet zeggen dat er nergens een rode draad in zit.
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Terug naar “Archief”