IchtusDeogloria schreef:Optimatus schreef:Het aantal vermeldingen waar dan ook is mijns inziens nogal irrelevant.
Jij beweerde dat afkeuring van homosex Oud Testamentisch was. Vervolgens laat ik dan zien dat dat zeker niet zo is... Het Oude en Nieuwe Testament zeggen beiden: 'Geen homosex, het is viespeukerij!!!(een gruwel in de ogen van God!!)
Dat staat er niet.
IchtusDeogloria schreef:Optimatus schreef:IchtusDeogloria schreef:Optimatus schreef: Een historische voetnoot: de moslimgemeenschap aldaar heeft als enige geloofsgemeenschap de storm durven trotseren en veel mensen het leven gered, zonder acht te slaan op afkomst of religie.
Dit heet selectieve berichtgeving.
Hoeveel Christenen waren er die mensen gered hebben? Hoeveel moslims waren er die meegeslacht hebben?
Jongeman... Inzake dit onderwerp durf ik stilaan een zekere kennis tentoon te spreiden als het gaat om deze materie. Ik kan je, indien je geïnteresseerd bent in dit deel van Afrika, een aantal uiterst objectieve, goed leesbare boeken aanraden.
Ouweknakker...... Geef je objectieve bronnen.
Nederlandstalig:
* Jean Hatzfeld: Het seizoen van de machetes
* Colette Braeckman: De wortels van het geweld - Rwanda, Burundi, Congo-Zaïre
Engelstalig:
* Philip Gourevitch: We Wish to Inform You That Tomorrow We Will Be Killed With Our Families - Stories from Rwanda
* Linda Melvern: Conspiracy to Murder: The Rwanda Genocide and the International Community
* Romeo A. Dallaire en Brent Beardsley: Shake Hands with the Devil - The Failure of Humanity in Rwanda
*Martin Meredith: The State of Africa - A History of Fifty Years of Independence (hoofdstuk "The Graves Are Not Yet Full)
Deels bij mij leenbaar, deels reeds uitgeleend aan geïnteresseerden.
IchtusDeogloria schreef:Optimatus schreef:IchtusDeogloria schreef:Optimatus schreef:Met die selectieve berichtgeving valt het zekerlijk mee. Er zijn substantieel meer moslims geweest die mensen destijds hebben gered dan christenen - terwijl de christenen veruit in de meerderheid zijn in dat land. Het ergste is nog dat geen enkel kerkgenootschap de moeite heeft genomen om zich te verontschuldigen en de wandaden op het konto van inviduele geestelijken hebben geschoven - terwijl de rechtzinnige bisschop van Kigali zich liet laven door het régime génocidaire.
Dit is niet meer terzake aangezien we dit genocideverhaal mogen schrappen. Weet je nog? Mijn stelling blijft staan. Dat er meer moorden zijn gepleegd in de naam van God door de islam dan vanuit het Christelijk geloof. Maar.... nogmaals laten we elkaar niet met moordcijfers om de oren slaan.
Met een recent voorbeeld toon ik aan dat je uit je vissenekje kletst. Het genocideverhaal is niet schrapbaar, zoals ik eerder al aangaf. De Osmanen doodden in naam van het Ottomaanse Rijk, de Abahutu dooden in naam van God, die de Abatutsi verworpen zou hebben. Dat is een levens- of doodgroot verschil en jouw gillend gebrek aan kennis inzake deze door de christelijke Belgen aangewakkerde volkerenmoord is dermate zichtbaar dat ik me afvraag of dergelijke voorbeelden niet te hoog gegrepen zijn voor een guppie die net uit de winterslaap ontwaakt is. Dit mag misschien wat uit de hoogte of elitair klinken, zo is het ook bedoeld.
En ik probeer je de hele tijd duidelijk te maken dat het hier een rassenstrijd betreft. Hier lees:
http://www.cmo.nl/cc/cc-2/cc-21.htmlhttp://www.janpronk.nl/index18.html
Pronk heeft het land niet begrepen. In de Landenreeks van het Koninklijk Instituut voor de Tropen is dat wel duidelijk geworden.
Even een citaat uit je eerste link (op zich een boeiende, moet ik zeggen):
In 1994 vond in Rwanda een genocide plaats: Hutu's vermoordden honderdduizenden Tutsi's. De Tutsi's kwamen in opstand en namen de macht over.
De eerste zin klopt, maar van een opstand was geen sprake. Er was een invasie vanuit Oeganda aan de gang, die werd uitgevoerd met medeweten van Oeganda en met toestemming van Oeganda (om eindelijk eens een miljoen ontheemden te lozen), maar van een opstand in eigen land was geenszins sprake.
De moslims in dat land hebben hun geloof boven hun sociale kaste laten prevaleren en daardoor met gevaar voor eigen leven veel mensen weten te sparen voor een beestachtige moord.
IchtusDeogloria schreef:Optimatus schreef:IchtusDeogloria schreef:Optimatus schreef:]
IchtusDeogloria schreef:Optimatus schreef:IchtusDeogloria schreef:Bij de mafia mag je de organisatie ook niet verlaten op straffe des doods.
Ach, als sommige mensen zich vrijmaken van de dwangbuis van een streng christelijke familie worden zo ook als paria behandelt of zelfs dood verklaard door hun familieleden. In Ouderkerk aan den IJssel kijken gezinsleden elkaar niet meer aan sinds sommigen HHK zijn geworden en anderen PKN werden. Is dat christelijk?
1)Iemand kijkt je niet meer aan, behandelt je als paria of verklaart je dood.
2)Iemand kijkt je niet meer aan, behandelt je als paria, verklaart je dood en is erop uit om je leven te benemen.
Wat kies jij??
Ik kies voor de PKN en de OKKN. Ook geloofsverandering wordt niet door alle moslims met de dood bestraft. Dit is in de Arabische wereld helaas vaak wel het geval, maar in de Afrikaanse en Oost-Aziatische geloofsbeleving niet aan de orde.
Ook in Europa, Australië, Canada, Nieuw-Zeeland en elders. Maar zeker ook in Afrika en Azië. Je vergeet dat dit een mafiareligie is!
Ik ben dan misschien niet Neerlands grootste Afrikakenner, maar ik durf te veronderstellen dat ik me net iets meer in de Afrikaanse wijze van Islam verdiept heb dan jij, temeer omdat ik mensen uit die richting ken die een uitvoerige en duidelijke uitleg hebben gegeven. Mensen die ineen dergelijke culturele en religieuze gemeenschap leven, zullen wellicht niet in staat zijn heel objectief te vertellen hoe zij geloven, maar kunnen mij wel vertellen hoe zij hun geloof beschouwen en ik, als voormalig buitenstaander, beschik, en daar kom ik gewoon voor uit, over het intellect om daar een gefundeerde mening op te bouwen. Jij hebt die kennis niet en niet gehinderd door enige vorm van kennis inzake de Afrikaanse wijze van het belijden van de islam schreeuw jij je parolen op dit forum zonder dat er enige vorm van fundering wordt getoond.
Wat jij wil.....
Ik zou inderdaad willen dat je eens minder zou gillen.
IchtusDeogloria schreef:Van jonge katten heb ik geen verstand.
Je hebt van meer dingen geen verstand, zoveel is duidelijk.
IchtusDeogloria schreef:De god waar jij in gelooft, is niet de levende God maar een eigen gefabriceerde god.
Ik denk niet dat jij in staat bent te bepalen waar ik in geloof.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.