Islamisering van de samenleving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 23 mar 2007 12:38

Riska schreef:
MrSokkie schreef:Gelukkig ken ik er daar ook een paar van, dus mijn beeld van christenen in het algmeen wordt niet direct ernstig aangetast door Ichtus, maar denk je eens in dat mensen die er echt niks van weten, op zoek naar informatie hier terechtkomen en zijn woorden lezen....

Dan krijgen ze (weer?) het beeld van iets waar ze maar beter heel ver vandaan kunnen blijven. Terwijl het geloof zo'n dragende kracht in je leven kan zijn.

tja, dat geloof ik ook en heb het ervaren in mezelf en anderen. Maar sommige christenen willen per sé laten lijken alsof xenofobie, intolerantie en oogkleppen er verplicht bij horen.

IchtusDeogloria
Mineur
Mineur

Berichtdoor IchtusDeogloria » 23 mar 2007 15:35

Floefloe schreef:... waarbij Ichtus volledig voorbij gaat aan de achtergonden van criminelen, maar dat terzijde. Criminaliteit en Islamisering aan elkaar koppelen is volgens mij niet te verdedigen, maar als Ichtus dat zou kunnen ...

Waar leg ik een verband tussen criminaliteit en islamisering??
Ik vermag alle dingen door Christus, Die mij kracht geeft.(Filippenzen 4:13)

Collateral

Berichtdoor Collateral » 23 mar 2007 15:49

Gaan we stommetje spelen? Wilde je zeggen dat je geen verband ziet tussen islamisering en criminaliteit?

IchtusDeogloria
Mineur
Mineur

Berichtdoor IchtusDeogloria » 23 mar 2007 15:50

Collateral schreef:Wist je dat Hitler (officieel) christen was?

‘Mijn gevoel als christen wijst me op mijn Heer en Heiland als een vechter. Het wijst me op de man die ooit in eenzaamheid, omringd door maar enkele volgelingen, de ware aard van deze joden doorzag en mensen opriep om tegen hen te strijden en die – Gods waarheid!- niet het grootst was als lijder, maar als vechter. Als christen en als mens heb ik met een grenzeloze liefde de passage gelezen waarin hij ons vertelt hoe de Heer zich tenslotte in al zijn macht verhief en de gesel greep om het addergebroed uit de tempel te verdrijven. Wat een indrukwekkende strijd heeft hij gevoerd tegen het joodse vergif! Nu, na tweeduizend jaar, versta ik met de diepste emotie vollediger dan ooit tevoren dat het hierom was dat hij aan het kruis zijn leven moest laten. Als christen heb ik de plicht me niet te laten bedriegen, maar de plicht om een vechter te zijn voor waarheid en gerechtigheid. En als mens heb ik de plicht om erop toe te zien dat de menselijke samenleving niet op dezelfde rampzalige manier instort als de beschaving van de antieke wereld tweeduizend jaar geleden; een beschaving die door dit zelfde joodse volk naar zijn ondergang is geleid.’ -- Adolf Hitler

En je hebt verder gelijk hoor. Er waren tijdens de oorlog ook een hoop vredelievende Duitsers.

Hoe durf jij jezelf nog als Christen te manifesteren door deze satan zo neer te zetten alsof het een Christen was?
Ik heb een aantal postings van jou gelezen in andere topics. Dom ben je niet...
Waarom haal je door dit bericht, zonder talloze tegenberichten, te plaatsen, de Christennaam door het slijk. Adolf Hitler was een listige slang! Bezeten! Schizofreen...
Verder urineer je bovenop de vele verhalen van moedige duitse Christelijke slachtoffers die in concentratiekampen omgekomen zijn.
Walgelijk!
Ooit gehoord van de Tischreden?
Hitler haatte het Christelijk geloof met een diepe haat.
Bijna alle verzet tegen het naziregime, passief of actief, kwam uit Christelijke hoek.
Ooit gehoord van Dietrich Bonhoeffer?
Hoe kan ik nu serieus op jou blijven reageren?

Collateral

Berichtdoor Collateral » 23 mar 2007 16:32

IchtusDeogloria schreef:

�Mijn gevoel als christen wijst me op mijn Heer en Heiland als een vechter. Het wijst me op de man die ooit in eenzaamheid, omringd door maar enkele volgelingen, de ware aard van deze joden doorzag en mensen opriep om tegen hen te strijden en die � Gods waarheid!- niet het grootst was als lijder, maar als vechter. Als christen en als mens heb ik met een grenzeloze liefde de passage gelezen waarin hij ons vertelt hoe de Heer zich tenslotte in al zijn macht verhief en de gesel greep om het addergebroed uit de tempel te verdrijven. Wat een indrukwekkende strijd heeft hij gevoerd tegen het joodse vergif! Nu, na tweeduizend jaar, versta ik met de diepste emotie vollediger dan ooit tevoren dat het hierom was dat hij aan het kruis zijn leven moest laten. Als christen heb ik de plicht me niet te laten bedriegen, maar de plicht om een vechter te zijn voor waarheid en gerechtigheid. En als mens heb ik de plicht om erop toe te zien dat de menselijke samenleving niet op dezelfde rampzalige manier instort als de beschaving van de antieke wereld tweeduizend jaar geleden; een beschaving die door dit zelfde joodse volk naar zijn ondergang is geleid.� -- Adolf Hitler

En je hebt verder gelijk hoor. Er waren tijdens de oorlog ook een hoop vredelievende Duitsers.

Hoe durf jij jezelf nog als Christen te manifesteren door deze satan zo neer te zetten alsof het een Christen was?

Hohoho. Je verliest een paar nuances uit het oog. Ik vroeg: 'Wist je dat Hitler (officieel) christen was?' En daarna liet ik een uitspraak van hem lezen waarin hij vertelt over zijn christen-zijn en zijn beleving daarvan. Volgens de gangbare definitie van 'christen' ('belijder van de christelijke godsdienst', aldus de Van Dale) was Hitler dus redelijkerwijs christen te noemen. Hij is Rooms-Katholiek opgevoed en dat officieel ook altijd gebleven. Let wel: 'christen' met een kleine 'c'. (Ik neem aan dat je met 'Christen' iets hogers bedoelt dan 'christen'.)

Waarom haal je door dit bericht, zonder talloze tegenberichten, te plaatsen, de Christennaam door het slijk.

Ik haal niets door het slijk, ik geef alleen wat feiten weer. Wat ik in feite wilde zeggen is dat de religie geen ellende veroorzaakt in de eerste plaats, maar de mens die hem belijdt. Er zijn zat vredelievende moslims en christenen, maar in naam van beide godsdiensten zijn ook gruwelijke dingen gebeurd. En in beide gevallen is het 'goed te praten' op basis van de godsdienst in kwestie, als je maar oogkleppen op hebt.

Verder urineer je bovenop de vele verhalen van moedige duitse Christelijke slachtoffers die in concentratiekampen omgekomen zijn.
Walgelijk!

Ik urineer nooit op verhalen. Daarbij heb ik het idee dat je een beetje doorslaat. Als ik zou beweren dat David een man naar Gods hart was, urineer ik dan ook op het verhaal van Uria? Een dergelijke bewering gaat nog wel even iets verder - iemand een man naar Gods hart noemen gaat wat verder dan iemand een christen noemen. Nu was David dan weer een veel betere man dan Hitler, maar het lijkt me wel duidelijk dat christenen andere christenen vaker leed hebben berokkend in het verleden, en dat dat toe te geven absoluut geen klap in het gezicht van de slachtoffers hoeft te betekenen.

Niet van gehoord, ik ben benieuwd. Voorlopig schetst deze website een heel ander beeld dan wat jij suggereert.

Bijna alle verzet tegen het naziregime, passief of actief, kwam uit Christelijke hoek.

Vind je het gek, het grootste deel van Nederland was in die tijd ook nog (officieel!) christelijk. Van Bonhoeffer heb ik gehoord ja, een man om respect voor te hebben. Heb jij trouwens weleens gehoord van ds. G.H. Kersten?

Goed lezen, goed lezen, goed lezen en altijd onder ogen blijven zien dat het slechts mensen zijn die hier posten, dat zij het verkeerd zouden kunnen begrijpen en dat jij hen verkeerd zou kunnen begrijpen.

IchtusDeogloria
Mineur
Mineur

Berichtdoor IchtusDeogloria » 23 mar 2007 16:35

Riska schreef:Mijn kinderen durfden vroeger niet door een bepaalde poort (toegang tot de achterkant van ons huis, vanwege hangjongeren.
Puur nederlandse hangjongeren dus...
Dat is twee...

En kregen je kinderen dan ook een rochel tegen zich aangespogen, of werden ze extreem geïntimideerd?Dat is een....
Riska schreef:De nederlandse samenleving heeft alles wat te maken had met Turkse en Marokkaanse immigratie jaren en jaren verwaarloosd. Gek dat er rare dingen gebeuren? Nog altijd komt discriminatie voor, niet op grond van geloof, maar op grond van naam. Ik ken iemand die een masteropleiding heeft, maar domweg niet aan de bak kwam. Helaas: verkeerde naam.
Gelukkig is diegene aan de bak gekomen, nu de economie aantrekt en een wethouder zich ertegenaan ging bemoeien.
Dat is drie...

Weet hij zeker dat dit op grond van zijn naam was? Gebeurt dit altijd? Zijn er misschien ook zat bedrijven te noemen die wel Turken of Marrokanen in dienst hebben?Dat is twee....
Riska schreef:Er is net een grote rel geweest over doorverwijzing naar scholen. Kinderen met een citotoets die recht gaf op toelating tot HAVO/VWO werden desalniettemin naar het VMBO verwezen, want 'de thuisbasis zou wel eens niet kunnen stimuleren". Moet je met puur nederlandse ouders proberen, ook al is daar wellicht verborgen problematiek. Ze zouden het niet pikken. Hoezo, jongeren die toekomst hebben als ze uit een niet-europees land komen? Discriminatie vanaf het begin dus...
Dat is vier...
Nee....! Een goede kennis van mij is niet-Christen. Zij is geabbonneerd op de NRC-Next.
In dit dagblad stond twee keer een artikel over het Citotoetsverhaal. De ene keer jou versie. De andere keer werd het toegelicht door leerkrachten waarom het advies lager uitviel. Hun ervaring was dat, ondanks goede Citotoets resultaten, het niet verstandig was om bijvoorbeeld Marrokanen dan dito schooltraject te laten volgen. Geen discriminatie dus....Dat is drie....
Riska schreef:En een aantal marokkaanse jongeren is niet een gehele samenleving van marokkanen. Integendeel, in grote steden als Amsterdam en Utrecht bv. worden "marokkaanse vaders' ingeschakeld, en prompt is de ordeverstoring aanzienlijk minder.
Wat jij, IDG, doet, is incidenten betrekken op hele bevolkingsgroepen.
Doe je dat ook als het om puur nederlandse jongeren gaat?
Dat is vijf.
Op dit moment staan, in Nederland, marrokanen als probleemjongeren, met stip bovenaan de lijst, genoteerd. Ze zijn een pain in the neck. Dat is vier...
Riska schreef:En ten leste: ontkerkelijking wil bepaald niet zeggen dat men ongelovig is geworden. Integendeel, alles wijst erop dat de mens weer steeds religieuzer wordt.

Ja.. New age zeker. Boeddhisme zeker.
Alleen het geloof in de gekruisigde en opgestane Here Jezus Christus, red van zonden en maakt zalig!
Riska schreef:Dat de kerken leeglopen heeft veelal te maken met het instituut en vastgeroeste gewoonten, die achterhaald zijn en tegenwoordig niet meer aanspreken. Dat heeft niets te maken met het Woord dat gebracht wordt.

Dat de kerken leeglopen heeft te maken met de verwoestende stroom van bijbelkritiek. Met de overstelpende welvaart. Met ik wil zelf bepalen wat ik doe. Met de televisie. Met het daarmee gepaard gaande egoïsme, individualisme. Enzvts....
Riska schreef:Kreten uitslaan, zoals jij voortdurend doet zal alleen tot gevolg hebben dat mensen die niet geloven denken: daar heb je die halve gare gelovigen weer...
Dat moeten ze dan zelf maar weten.
Riska schreef:Veel en veel effectiever is om in je naaste omgeving uit te stralen dat de kracht die je draagt in het leven je geloof is in de Opgestane Heer. Niet met woorden - "ik ga sinaasappeltje eten, bidden en..." maar gewoon door daden, door heel je leven... en dat op een zeer bescheiden manier...

He kijk nu. We zijn het eens. Ha há.... Mooi toch!!
Woord en daad!!

IchtusDeogloria
Mineur
Mineur

Berichtdoor IchtusDeogloria » 23 mar 2007 16:49

Collateral schreef:
IchtusDeogloria schreef:

�Mijn gevoel als christen wijst me op mijn Heer en Heiland als een vechter. Het wijst me op de man die ooit in eenzaamheid, omringd door maar enkele volgelingen, de ware aard van deze joden doorzag en mensen opriep om tegen hen te strijden en die � Gods waarheid!- niet het grootst was als lijder, maar als vechter. Als christen en als mens heb ik met een grenzeloze liefde de passage gelezen waarin hij ons vertelt hoe de Heer zich tenslotte in al zijn macht verhief en de gesel greep om het addergebroed uit de tempel te verdrijven. Wat een indrukwekkende strijd heeft hij gevoerd tegen het joodse vergif! Nu, na tweeduizend jaar, versta ik met de diepste emotie vollediger dan ooit tevoren dat het hierom was dat hij aan het kruis zijn leven moest laten. Als christen heb ik de plicht me niet te laten bedriegen, maar de plicht om een vechter te zijn voor waarheid en gerechtigheid. En als mens heb ik de plicht om erop toe te zien dat de menselijke samenleving niet op dezelfde rampzalige manier instort als de beschaving van de antieke wereld tweeduizend jaar geleden; een beschaving die door dit zelfde joodse volk naar zijn ondergang is geleid.� -- Adolf Hitler

Hohoho. Je verliest een paar nuances uit het oog. Ik vroeg: 'Wist je dat Hitler (officieel) christen was?' En daarna liet ik een uitspraak van hem lezen waarin hij vertelt over zijn christen-zijn en zijn beleving daarvan. Volgens de gangbare definitie van 'christen' ('belijder van de christelijke godsdienst', aldus de Van Dale) was Hitler dus redelijkerwijs christen te noemen. Hij is Rooms-Katholiek opgevoed en dat officieel ook altijd gebleven. Let wel: 'christen' met een kleine 'c'. (Ik neem aan dat je met 'Christen' iets hogers bedoelt dan 'christen'.)

Waarom haal je door dit bericht, zonder talloze tegenberichten, te plaatsen, de Christennaam door het slijk.

Ik haal niets door het slijk, ik geef alleen wat feiten weer. Wat ik in feite wilde zeggen is dat de religie geen ellende veroorzaakt in de eerste plaats, maar de mens die hem belijdt. Er zijn zat vredelievende moslims en christenen, maar in naam van beide godsdiensten zijn ook gruwelijke dingen gebeurd. En in beide gevallen is het 'goed te praten' op basis van de godsdienst in kwestie, als je maar oogkleppen op hebt.

Walgelijk!

Ik urineer nooit op verhalen. Daarbij heb ik het idee dat je een beetje doorslaat. Als ik zou beweren dat David een man naar Gods hart was, urineer ik dan ook op het verhaal van Uria? Een dergelijke bewering gaat nog wel even iets verder - iemand een man naar Gods hart noemen gaat wat verder dan iemand een christen noemen. Nu was David dan weer een veel betere man dan Hitler, maar het lijkt me wel duidelijk dat christenen andere christenen vaker leed hebben berokkend in het verleden, en dat dat toe te geven absoluut geen klap in het gezicht van de slachtoffers hoeft te betekenen.

Niet van gehoord, ik ben benieuwd. Voorlopig schetst deze website een heel ander beeld dan wat jij suggereert.

Vind je het gek, het grootste deel van Nederland was in die tijd ook nog (officieel!) christelijk. Van Bonhoeffer heb ik gehoord ja, een man om respect voor te hebben. Heb jij trouwens weleens gehoord van ds. G.H. Kersten?

Goed lezen, goed lezen, goed lezen en altijd onder ogen blijven zien dat het slechts mensen zijn die hier posten, dat zij het verkeerd zouden kunnen begrijpen en dat jij hen verkeerd zou kunnen begrijpen.

Zeg eerst eerlijk: Ik ben een atheïst of een boeddhist of iets anders, maar ga niet kraaien dat je een christen bent.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 23 mar 2007 16:51

IchtusDeogloria schreef:Op dit moment staan, in Nederland, marrokanen als probleemjongeren, met stip bovenaan de lijst, genoteerd. Ze zijn een pain in the neck.

Je vergeet de Antillianen, afkomstig uit een deel van het christelijke Koninkrijk der Nederlanden.

Bijna 11% van de Antilliaanse jongeren tussen 12 en 24 jaar is in 2000 wel eens verdacht geweest, tegenover ruim 8% van de Marokkaanse jongeren en bijna 2% van de in Nederland geboren jongeren.
(Cijfers: Integratiemonitor 2002, Ministerie van Justitie)

Collateral

Berichtdoor Collateral » 23 mar 2007 16:56

IchtusDeogloria schreef:Zeg eerst eerlijk: Ik ben een atheïst of een boeddhist of iets anders, maar ga niet kraaien dat je een christen bent.

Ik ben heel benieuwd waar jij mij hebt horen kraaien dat ik een christen ben, maar laat ik duidelijk zijn: ik ben geen christen. Ergens voel ik me wel christen, maar dat is omdat ik wel geloof in Christus als 'kracht' en omdat ik christelijk ben opgevoed. Maar als ik mezelf op die manier 'christen' noem, noem ik me tegelijkertijd ook atheïst en boeddhist. Dus, voor jou en voor de duidelijkheid: je hoeft niet te denken dat ik christen ben.

IchtusDeogloria
Mineur
Mineur

Berichtdoor IchtusDeogloria » 23 mar 2007 16:56

Collateral schreef:
IchtusDeogloria schreef:Op dit moment staan, in Nederland, marrokanen als probleemjongeren, met stip bovenaan de lijst, genoteerd. Ze zijn een pain in the neck.

Je vergeet de Antillianen, afkomstig uit een deel van het christelijke Koninkrijk der Nederlanden.

Bijna 11% van de Antilliaanse jongeren tussen 12 en 24 jaar is in 2000 wel eens verdacht geweest, tegenover ruim 8% van de Marokkaanse jongeren en bijna 2% van de in Nederland geboren jongeren.

Ik heb het nagekeken en je hebt gelijk. Blijft staan dat ze met de Antillianen en Surinamers een pain in the neck zijn.

Waar koppel ik criminaliteit aan islam trouwens??

IchtusDeogloria
Mineur
Mineur

Berichtdoor IchtusDeogloria » 23 mar 2007 16:58

Collateral schreef:
IchtusDeogloria schreef:Zeg eerst eerlijk: Ik ben een atheïst of een boeddhist of iets anders, maar ga niet kraaien dat je een christen bent.

Ik ben heel benieuwd waar jij mij hebt horen kraaien dat ik een christen ben, maar laat ik duidelijk zijn: ik ben geen christen. Ergens voel ik me wel christen, maar dat is omdat ik wel geloof in Christus als 'kracht' en omdat ik christelijk ben opgevoed. Maar als ik mezelf op die manier 'christen' noem, noem ik me tegelijkertijd ook atheïst en boeddhist. Dus, voor jou en voor de duidelijkheid: je hoeft niet te denken dat ik christen ben.

Okay...Duidelijk

Collateral

Berichtdoor Collateral » 23 mar 2007 16:59

IchtusDeogloria schreef:
Collateral schreef:

Ik heb het nagekeken en je hebt gelijk. Blijft staan dat ze met de Antillianen en Surinamers een pain in the neck zijn.

Wat jij wilt. 8) Ik heb momenteel pijn in mijn schouders, maar dat komt doordat de kou erin zit.

Waar koppel ik criminaliteit aan islam trouwens??

Geen idee! Was het niet Floefloe die dat beweerde? :clown:

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 23 mar 2007 17:07

IchtusDeogloria schreef:Weet hij zeker dat dit op grond van zijn naam was? Gebeurt dit altijd? Zijn er misschien ook zat bedrijven te noemen die wel Turken of Marrokanen in dienst hebben?

Schoonmaakbedrijven zeker? Er was niet voor niets korte tijd geleden sprake om solliciteren maar anoniem te doen. Het is helaas een schandelijk feit dat je bij sommige bedrijven nu eenmaal niet binnenkomt als je Abdul Al'Hazred heet. (bonuspunt voor wie de verwijzing kent)

Hun ervaring was dat, ondanks goede Citotoets resultaten, het niet verstandig was om bijvoorbeeld Marrokanen dan dito schooltraject te laten volgen. Geen discriminatie dus....Dat is drie....

En hoe is dat geen discriminatie? Als je wil dat mensen integreren zul je ze ook net als de rest gewoon onderwijs moeten bieden. Niet gek eigenlijk, al die hangjongere. Als je mij op een VMBO had neergezet was ik waarschijnlijk ook wel wat rebels geworden.

[quote-Op dit moment staan, in Nederland, marrokanen als probleemjongeren, met stip bovenaan de lijst, genoteerd. Ze zijn een pain in the neck. Dat is vier...[/quote]

Ik dacht dat het Antilianen waren, maar goed, dat maakt niks uit. Geef die mensen een normale baan waar een beetje toekomst in zit en je zult er waarschijnlijk geen last meer van hebben. (maarja, daar hebben ze weer een diploma voor nodig, en dat krijgen ze niet omdat ze zich kapotvervelen op het VMBO en afhaken).

Ja.. New age zeker. Boeddhisme zeker.
Alleen het geloof in de gekruisigde en opgestane Here Jezus Christus, red van zonden en maakt zalig!

Wat heeft New Age nu weer met Boeddhsime te maken?

Dat de kerken leeglopen heeft te maken met de verwoestende stroom van bijbelkritiek. Met de overstelpende welvaart. Met ik wil zelf bepalen wat ik doe. Met de televisie. Met het daarmee gepaard gaande egoïsme, individualisme. Enzvts....

Ah, mogen we nu ook al geen kritiek meer hebben op de Bijbel. Geen vrijheid van gedachten meer? Toch die christo-fascistoide refo-heilstaat dan maar?

IchtusDeogloria
Mineur
Mineur

Berichtdoor IchtusDeogloria » 23 mar 2007 17:26

Collateral schreef:
IchtusDeogloria schreef:

Hohohoho...Wie verliest hier nuances uit het oog? Het is gladde alenpraat om te insinueren dat Hitler Christen was. Met grote of met kleine c, dat maakt bij deze demon niet uit.
Hitler was een listige kronkelende sissende slang. Met een diepe Christenhaat.
Hij kon het Christelijke geloof niet zonder gevolgen uitroeien. Hij had alle man en macht nodig in zijn ontketende Blitzkrieg.

Collateral schreef:Ik haal niets door het slijk, ik geef alleen wat feiten weer. Wat ik in feite wilde zeggen is dat de religie geen ellende veroorzaakt in de eerste plaats, maar de mens die hem belijdt. Er zijn zat vredelievende moslims en christenen, maar in naam van beide godsdiensten zijn ook gruwelijke dingen gebeurd. En in beide gevallen is het 'goed te praten' op basis van de godsdienst in kwestie, als je maar oogkleppen op hebt.

Je haalt wel door het slijk, door de manier waarop je Hitler naar voren haalt. En dan ook nog een zwaar anti-Christelijke web-site als verdediging voor je actie aanhalen.
Heb je zo'n hekel aan je eigen Christelijke wortels?
Collateral schreef:
IchtusDeogloria schreef:]Verder urineer je bovenop de vele verhalen van moedige duitse Christelijke slachtoffers die in concentratiekampen omgekomen zijn.
Walgelijk!

David was een man van Gods hart. Wat is dit nu weer? Je redenatie is zo krom als ik weet niet wat. Maar ja. Wat jij wil....
Nogmaals... Hitler was een hater van Christenen met een diepe hatelijke haat! Dus geen christen die andere christenen leed berokkende..
Collateral schreef:
IchtusDeogloria schreef:]Bijna alle verzet tegen het naziregime, passief of actief, kwam uit Christelijke hoek.

We zijn al offtopic. Laten we niet nog verder offtopic gaan.
Collateral schreef:
IchtusDeogloria schreef:Hoe kan ik nu serieus op jou blijven reageren?

De web-site die je aanhaalt belooft weinig goeds!

Riska

Berichtdoor Riska » 23 mar 2007 17:48

IchtusDeogloria schreef:Riska schreef:
Mijn kinderen durfden vroeger niet door een bepaalde poort (toegang tot de achterkant van ons huis, vanwege hangjongeren.
Puur nederlandse hangjongeren dus...
Dat is twee...

En kregen je kinderen dan ook een rochel tegen zich aangespogen, of werden ze extreem geïntimideerd?Dat is een....

Nee, veel erger - mijn dochter is tot twee keer toe met een gebroken pols thuis gekomen... om maar niet te herhalen waarvoor ze uitgemaakt werd.

IchtusDeogloria schreef:Weet hij zeker dat dit op grond van zijn naam was? Gebeurt dit altijd? Zijn er misschien ook zat bedrijven te noemen die wel Turken of Marrokanen in dienst hebben?Dat is twee....
Het is een 'zij' en ja, dat is heel duidelijk geworden uit de hulp die ze uiteindelijk van een wethouder kreeg. In Nijmegen - er is al naar verwezen - is zelfs geopperd om naamloos te laten solliciteren.

IchtusDeogloria schreef:Nee....! Een goede kennis van mij is niet-Christen. Zij is geabbonneerd op de NRC-Next.
In dit dagblad stond twee keer een artikel over het Citotoetsverhaal. De ene keer jou versie. De andere keer werd het toegelicht door leerkrachten waarom het advies lager uitviel. Hun ervaring was dat, ondanks goede Citotoets resultaten, het niet verstandig was om bijvoorbeeld Marrokanen dan dito schooltraject te laten volgen. Geen discriminatie dus....Dat is drie....

Ik lees Trouw en daar stond dat ook in. Het is, volgens de (zwarte) basisschool waar ik als vrijwilligster werk, wel degelijk discriminatie. Deze school verwijst altijd naar HAVO/VWO als de Citotoets dat uitwijst. De Scholengemeenschap hier heeft de school hoog staan, want ook Turkse en Marokkaanse kinderen pakken veelal de uitdaging met beide handen aan en ontplooien zich uitstekend, terwijl als ze naar het VMBO verwezen worden met die hoge toetsscore, ze nog al eens ontmoedigd raken en vaak ontsporen.

Ja, in de grote steden. Maar ik blijf erbij dat we de hand in eigen boezem moeten steken, want we hebben ze schandalig in de kou laten staan en daar waar actie wordt ondernomen, komen veel jongeren toch uiteindelijk redelijk goed terecht.

Ichtus Deogloria schreef:Ja.. New age zeker. Boeddhisme zeker.
Alleen het geloof in de gekruisigde en opgestane Here Jezus Christus, red van zonden en maakt zalig! (.....) Dat de kerken leeglopen heeft te maken met de verwoestende stroom van bijbelkritiek. Met de overstelpende welvaart. Met ik wil zelf bepalen wat ik doe. Met de televisie. Met het daarmee gepaard gaande egoïsme, individualisme. Enzvts....

Ik koppel deze twee maar even bij elkaar. Ik heb het beslist niet over Boeddhisme en New Age. Ik heb het over mensen die zoekend zijn, naar het geloof in Christus. Wij maakten dat vorige week in onze kerk mee, bij een project van Youth for Christ, kwamen mensen die niets met een kerk te maken hadden, op zoek naar bezinning - en voorwaar, Youth for Christ getuigt niet van Boeddha of weet ik veel van wat, maar van Jezus Christus, de Opgestane Heer.
Over de leegloop der kerken ben je erg generaliserend. Ten eerste is er geen sprake van verwoestende bijbelkritiek - de kritische benadering heeft enkel en alleen te maken met hoe de bijbel is ontstaan, dat er verschillende bronnen zijn, waaruit geput is. Zoals de twee scheppingsverhalen in Genesis, die twee bronnen hebben - waardoor het ene ook iets anders is dan het andere.
Zonder het Woord van God los te laten zou het de kerken sieren, als ze wat opener zouden staan voor wat er nu in de samenleving speelt. Laat ik het daarbij maar laten.

IchtusDeogloria schreef:Riska schreef:
Kreten uitslaan, zoals jij voortdurend doet zal alleen tot gevolg hebben dat mensen die niet geloven denken: daar heb je die halve gare gelovigen weer...
Dat moeten ze dan zelf maar weten.
Riska schreef:
Veel en veel effectiever is om in je naaste omgeving uit te stralen dat de kracht die je draagt in het leven je geloof is in de Opgestane Heer. Niet met woorden - "ik ga sinaasappeltje eten, bidden en..." maar gewoon door daden, door heel je leven... en dat op een zeer bescheiden manier...

He kijk nu. We zijn het eens. Ha há.... Mooi toch!!
Woord en daad!!

Nou, niet dus. Als wij alleen maar lopen schreeuwen, zoals ik het ervaar wat jij hier doet, is dat een buitengewoon negatieve 'reclame' voor het christendom. Als je die woorden weglaat - wat ik bedoelde - dan zouden we het eens zijn. Iemand op dit forum heeft als onderschrift (naar ik meen van Franciscus van Assisi, maar pin me er niet op vast): "Verkondig het evangelie, desnoods met woorden".
Dat is precies wat ik bedoel.

Terug naar “Archief”