Islamisering van de samenleving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 21 mar 2007 19:55

IchtusDeogloria schreef:2) De enige echte religie is het Christelijk geloof.

En wat maakt een religie tot echt of onecht dan?

IchtusDeogloria
Mineur
Mineur

Berichtdoor IchtusDeogloria » 21 mar 2007 20:05

MrSokkie schreef:

De echte religie leert dit:

-De drie-eenheid.
-Het zondig zijn van de mens(de erfzonde).
-Dat alléén het geloof, in het kruisoffer van de Here Jezus en in Zijn opstanding, red van zonden en zalig maakt.
-De zedelijke wet in de bijbel waar elke christen zich naar moet richten(met vallen en opstaan).
Ik vermag alle dingen door Christus, Die mij kracht geeft.(Filippenzen 4:13)

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 21 mar 2007 20:17

IchtusDeogloria schreef:
MrSokkie schreef:

-De drie-eenheid.
-Dat alléén het geloof, in het kruisoffer van de Here Jezus en in Zijn opstanding, red van zonden en zalig maakt.
-De zedelijke wet in de bijbel waar elke christen zich naar moet richten(met vallen en opstaan).

Nee, de christelijke religie leert dat. Dat maakt een religie nog niet echt of onecht. Anders krijg je De Christelijke religie is waar, omdat hij waar is. Weer een drogredenering van heb ik me jou daar.

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 21 mar 2007 20:26

Optimatus schreef:
Dat is waar. In het christelijke Europa werden zes miljoen joden industrieel afgemaakt, terwijl ze het in het achterlijke Rwanda met knuppels en kapmessen deden (overigens wel met een hoger aantal lijken per dag, maar dat zal wel aan de afstanden liggen).

Ik vind dat nogal een cynisch voorbeeld. Met minder ontwikkeld bedoel ik bijvoorbeeld het percentage analfabeten en mate van scholing van de beroepsbevolking.

Optimatus schreef:Dat lijkt mij tijdsgebonden. Ten tijde van de kruistochten en de Spaanse veroveraars van Zuid-Amerika waren de christenen buitengewoon actief in het plegen van geweld, terwijl de islam zich liever met wetenschap bezighield.

Ik zal niet ontkennen dat de westerste wetenschap veel te danken heeft aan islamitische geleerden, echter durven beweren dat tijdens christelijke oorlogen de islam zich richtte op het bedrijven van wetenschap is natuurlijk buiten alle proporties.

De islam heeft veel gebied in zeer korte tijd weten te veroveren, en daarbij werden gruwelijke praktijken ook niet geschuwd.

Optimatus schreef:Wist je dat jij je cijfers te danken hebt aan de islam? En de sterrenkunde is ook via de islamitische geleerden overgeleverd. Het feit dat jij een magnetron hebt - mede middels ruimtevaart, die weer op sterrenkunde is gebaseerd - heb je te danken aan de islam.

Ik dank daarvoor niet de islam, maar de individuele wetenschapper.

Optimatus schreef:
Toen Van Gogh werd omgelegd, heb ik heel wat islamitische demonstranten tegen geweld in naam van Allah gezien. Zelfs het toch niet al te Amerikagezinde Iran heeft zich nadrukkelijk gedistantieerd van de aanslagen op 11 september.

Noch het ene voorbeeld noch het andere kan ik mij herinneren.

Optimatus schreef:Wederzijds respect.

En dat is niet aanwezig.
Laatst gewijzigd door Caligula op 21 mar 2007 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 21 mar 2007 20:35

MrSokkie schreef:
Nee, de christelijke religie leert dat. Dat maakt een religie nog niet echt of onecht. Anders krijg je De Christelijke religie is waar, omdat hij waar is. Weer een drogredenering van heb ik me jou daar.

Ik heb jou in een aantal van je bijdrages impliciet horen zeggen dat je atheïst bent. Dat christelijke argumenten voor jou dan ook geen enkele meerwaarde hebben is niet meer dan logisch, maar het wil niet zeggen dat er per definitie sprake is van een cirkelredenatie.

Als christen geloof je in bepaalde waarden, zoals door Ichtus is samengevat in een drietal punten. Indien je als christen deze drie punten niet serieus neemt, dan moet je je afvragen in hoeverre jij geestelijk gebonden bent aan deze kernpunten van het christelijk geloof.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 21 mar 2007 20:55

Caligula schreef:Ik heb jou in een aantal van je bijdrages impliciet horen zeggen dat je atheïst bent.

Atheist? Tja, technisch gezien misschien nog wel omdat God in het Boeddhisme geen rol speelt.

Als christen geloof je in bepaalde waarden, zoals door Ichtus is samengevat in een drietal punten. Indien je als christen deze drie punten niet serieus neemt, dan moet je je afvragen in hoeverre jij geestelijk gebonden bent aan deze kernpunten van het christelijk geloof.

Het gaat er mij meer om dat de inzet van alle mensen die hun eigen geloof, of het nou Islam, humanisme, of iets anders is, serieus en met overtuiging belijden en via dat geloof betere mensen proberen te worden op zeer neerbuigende wijze wordt weggewuifd als irrelevant nadat uiteraard van die geloven een valse karikatuur is gemaakt.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 mar 2007 21:45

Já man, rèspéct! c|:)

IchtusDeogloria
Mineur
Mineur

Berichtdoor IchtusDeogloria » 21 mar 2007 23:11

MrSokkie schreef:
IchtusDeogloria schreef:
MrSokkie schreef:

-De drie-eenheid.

Jij stelde mij een vraag. Ik geef jou het antwoord. En dan noem jij dat een drogredenering.
En dat is jou goed recht.

MrSokkie schreef:Mohammed heeft zelfs eens jonge jongens die zich wilden bekeren teruggestuurd naar hun familie omdat hij wist dat de vaders van die jongens het niet eens waren met de bekering van de zonen. Hoe is dat dwang?

Ik heb jou tot twee keer toe gevraagd om dit fabeltje te staven met bewijzen. Wat is je bron?
Of is dit uit de dikke MrSokkie duim gezogen.
Zo van.. ik roep maar wat!

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 21 mar 2007 23:34

Ichtus, ooit een Q'uran gelezen?

IchtusDeogloria
Mineur
Mineur

Berichtdoor IchtusDeogloria » 22 mar 2007 00:03

Aragorn schreef:
IchtusDeogloria schreef:
Aragorn schreef:Er is opzich weinig mis met een uitgesproken mening, maar dat legioen argumenten heb ik nog niet kunnen ontdekken. Hooguit een hoop bizarre generaliseringen op basis van dubieuze persoonlijke ervaringen en wat absurde toekomstscenario's.

Buiten alle uitgesproken argumenten heeft nog niemand inhoudelijk gereageerd op onderstaande links. Jij ook niet. Hier lees:

http://www.trouw.nl/deverdieping/religi ... geNumber=2

http://www.trouw.nl/deverdieping/religi ... geNumber=2

http://www.luxetlibertas.com/artikel01032007a.html

Dat is natuurlijk een slechte zaak en inderdaad bepaald geen positieve reclame voor de Islam. Echter, het feit dat er binnen de Islam dergelijke intolerante idioten rondlopen geeft jou nog niet het recht om een vergelijkbare houding aan te nemen en ze allemaal over één kam te scheren.

Nergens kun jij lezen in mijn bijdrages, dat ik alle islamieten als levende bommen of moordenaars zie. Dus scheer ik ze niet allemaal over één kam.
Als je goed opgelet had Aragorn, dan had je kunnen waarnemen dat ik niet de islamiet afkeur maar de islam.
Goed waarnemen is schijnbaar een selectief probleem.

Een islamiet is een gevangene van de satan. Een slachtoffer dus... De islam is van de duivel. Een boeddhist, hindoeïst, moslim, jood, atheïst enzvts. zijn geketend door de duivel.
Verstrikt in het leugenweb van Baäl.

Dit houdt in dat de volgelingen van de islam gemakkelijk aan te zetten zijn tot allerlei schurkendaden in de naam van God. De bijbel cq. het Christelijk geloof is veel duidelijker in het afwijzen van geweld. Het oude testament heet niet voor niets oude testament.
Ik heb al een aantal keren aangetoond dat de islam een stap terug in is in, jawel... het oude testament. Met alle gevolgen vandien.

Moge de Almachtige God en Vader van onze Here Jezus Christus de ogen openen, van zowel atheïsten als moslims als andersdenkenden, opdat zij allen de hardnekkige knieën gaan buigen voor Zijne Majesteit!

Alle eer en glorie aan de Here Jezus Christus!

IchtusDeogloria
Mineur
Mineur

Berichtdoor IchtusDeogloria » 22 mar 2007 00:07

Machiavelli schreef:Ichtus, ooit een Q'uran gelezen?

Waar staat in de Koran dat Mohammed twee jongens terugstuurt omdat de vaders niet willen dat ze Mohammed gaan volgen? Want ik neem aan dat je daarop doelt.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 22 mar 2007 01:23

IchtusDeogloria schreef:
Collateral schreef:Wel mag ik bij tijd en wijle graag even naar hem wijzen inderdaad. Sommige calvinisten hebben nogal eens iets op anderen aan te merken, en dan vind ik het leuk om te laten zien dat hun grote reformator zelf ook behoorlijk van God los was.

Op Calvijn valt weinig tot helemaal niks negatiefs op te merken. Het geval Servet heb ik uitgebreid trachten te verklaren. We worden het niet eens.

Ik heb het idee dat dat te wijten is aan een vooronderstelling van jouw kant, namelijk 'Calvijn=christen=goed, Mohammed=moslim=slecht'.

Collateral schreef:Zo ook in deze discussie; (een deel van) wat jij Mohammed verwijt is namelijk ook op Calvijn van toepassing.

Je beschuldigingen aan het adres van Mohammed kan ik nu wel heel makkelijk pareren met je eigen woorden:

Ik vind het goedkoop om, nog wel iets meer dan vijf eeuwen later, vanuit een gemakkelijke leunstoel met een dikke patserige vinger, naar Mohammed te wijzen.

Dit is appels met olifanten vergelijken.
Of...weerloze lammetjes met hongerige hyena's vergelijken.
Nog een keer....
Mohammed beweerde rechtstreekse openbaringen van God te krijgen.
Calvijn niet...
Mohammed is de grondlegger van een nieuwe pseudoreligie.
Calvijn niet...
Mohammed grondvestte zijn pseudoreligie met geweld, intimidatie, moord en doodslag.
Calvijn niet...

Dat is een nogal gekleurde opsomming, en bovendien irrelevant. De vergelijking ligt in het feit dat beiden (relatief) onschuldig bloed aan hun handen hebben. Mohammed zal ook vast andere onderbroeken gedragen hebben dan Calvijn, maar dat maakt de vergelijking niet minder treffend.

Aangezien de volgelingen van deze Mafiaprofeet, als ze zijn voetstappen drukken, levensgevaarlijk zijn, is mijn leunstoel niet gemakkelijk. Een mensenleven is niet goedkoop!

God geeft en neemt, zonder betaalmiddel. En je zou groot gelijk hebben als je zou zeggen dat sommige volgingen van Mohammed levensgevaarlijk zijn. Een relatief klein deel is gevaarlijk, maar er zijn ook een hoop vredelievende moslims.

Het gevaar zit hem volgens mij ook niet in de religie, maar in de mensen. En de mensen die de islam aanhangen komen over het algemeen uit een beschaving die - gezien vanuit het paradigma van de westerse beschaving - op een aantal belangrijke punten onderontwikkeld is. Toen wij westerlingen nog niet zo ver ontwikkeld waren als nu (let wel: 'ontwikkeld' is relatief) hebben we ons bij vlagen net zo gedragen als de moslimfundamentalisten nu, in grote mate onder invloed van het christendom. Denk aan kruistochten, oorlogen en andere bezigheden.

Collateral schreef:Nou, wat betreft de kwestie 'islamisering van de samenleving' krijg je voorlopig nul op het rekest met je geklaag. Gezien Mattheüs 17:20-21 betekent dat volgens mij eerder dat er nog iets schort aan je geloof dan dat je God en je medemens moet blijven vermoeien met je geklaag. Misschien moet je toch maar eens beginnen met denken.

De Goddelijke molenstenen malen langzaam maar gestaag. Het gaat niet in het tempo dat wij willen. Niet alles wat wij bidden wordt verhoord.

"Niets zal u onmogelijk zijn," zei Jezus.

IchtusDeogloria
Mineur
Mineur

Berichtdoor IchtusDeogloria » 22 mar 2007 01:28

Yael schreef:
IchtusDeogloria schreef:Familievete's uitvechten met moordvergunning is een oudtestamentisch korangebod.

Uh Oud Testamentisch Qoraangebod?? :roll: Wat mag dat precies inhouden?

De koran is een stap terug in het Oude Testament...dus vandaar.

Zo eerst weer sinaasappeltje(het blijken marrokaanse sinaasappelen te zijn) eten, en daarna danken, bidden en lekker slapen.

Gods zegen toegewenst aan allen!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 mar 2007 02:42

IchtusDeogloria schreef:
Riska schreef:
IchtusDeogloria schreef:Zo nu sinaasappeltje(ik meen uit Israël, dus koosjer) eten, danken, bidden en dan lekker slapen.
Moeten wij iedere dag weten dat je een sinaasappeltje neemt en dan gaat danken en bidden? Vooral dat laatste... daar hoef je toch niet mee te koop lopen? Of ga je van de veronderstelling uit dat jij de enige bent?

Ik schaam mij niet voor mijn geloof. Nog sterker, ik schreeuw het graag van de daken!

Dat schreeuwen gaat je in elk geval goed af, dat staat vast.

IchtusDeogloria schreef:
Optimatus schreef:Eerst houdt ons guppie een hele tirade tegen moslims die ostentatief staan te bidden om vervolgens ons allemaal nog even in te prenten dat hij gaat bidden. Vannacht lag er weer een poes op mijn afgodenmatje. Is het nu een poezelig afgodenmatje geworden?

Of een harig?

Waar lees je dat ik ostentatief sta te bidden?

Herhaling (soms heb ik het idee dat ik bij de NS moet gaan werken als stationsomroeper):

IchtusDeogloria schreef:
Optimatus schreef:Eerst houdt ons guppie een hele tirade tegen moslims die ostentatief staan te bidden om vervolgens ons allemaal nog even in te prenten dat hij gaat bidden. Vannacht lag er weer een poes op mijn afgodenmatje. Is het nu een poezelig afgodenmatje geworden?

Of een harig?

Waar lees je dat ik ostentatief sta te bidden?

Ik begrijp dat als je vissen te lang boven water haalt, hun leesvermogen aangetast wordt. Ik heb het citaat even vet weergegeven. Ik hoop dat je in staat bent je eigen vraag zelf te beantwoorden.

IchtusDeogloria schreef:Ik respecteer moslimburen ook, maar niet hun geloof.

Dan respecteer je de keuze van je buren dus niet en daarmee ook je buren als zodanig niet. Dat is net zoiets als dat ik mijn buren respecteer, maar omdat ik een bloedhekel aan rood haar heb, niet hun haarkleur.

IchtusDeogloria schreef:Ik vind het goedkoop om, gezien de tijdgeest en de dieper liggende achtergronden, Calvijn schijnheilig te noemen.
Ik vind het goedkoop om, vijf eeuwen later, vanuit een gemakkelijke leunstoel met een dikke patserige vinger, naar Calvijn te wijzen.

Ik vind het goedkoop om, gezien de tijdgeest en de dieper liggende achtergronden, Mohammed gewelddadig te noemen.
Ik vind het goedkoop om, vijftien eeuwen later, vanuit een gemakkelijke leunstoel met een dikke patserige vinger, naar Mohammed te wijzen.

IchtusDeogloria schreef:Dit valt nog te bezien. Want jou visie geeft een vrijbrief voor een eigen gefantaseerde godsdienst.

In Nederland geldt vrijheid van godsdienst, dus als Colleteral er een bepaald denkbeeld op na houdt, dan is dat zijn goed recht.

IchtusDeogloria schreef:Ik denk niet,

Dat is mij ook al opgevallen.

IchtusDeogloria schreef:ik heb bevindelijk ervaren dat mijn God en Vader mijn bedelaarshand genadiglijk wilde vullen.

En breng deze ervaring nu eens uitvoerig en detailrijk onder woorden. Wellicht leren wij er ook nog iets van.

IchtusDeogloria schreef:De heidenen maken de politie belachelijk door over de radio mensen op te roepen om de flitsers door te bellen. Ze staan te flitsen om snelheidsovertreders te betrappen. De politie is er voor onze veiligheid. Respect voor de overheid dus.

Zolang de politie wel uit z'n bed komt om een overtreding van tien kilometer per uur aan te pakken, maar intussen niets doet aan overlast van hangjongeren of andere irritante criminaliteit waar de burger veel last van heeft, valt er weinig respect te verwachten voor de politie.

Verder heb ik ook enig respect voor mijn geldbuidel. Ik geef mijn geld liever uit aan boeiende zaken dan aan een verkeersboete, dus die bellers mag ik wel.

MrSokkie schreef:
IchtusDeogloria schreef:
Zonder het goed te praten.... Hoeveel slachtoffers? Hoe vaak vindt dit plaats?

Dit klinkt toch behoorlijk als goedpraten anders. ZO van: het is wel erg, maar wat de moslims doen is nog veel erger. Hoppa, weer een drogreden.

Wat betreft slachtoffers in Afrika, daar zal Opti wel een paar getallen voor hebben..

En die heb ik inderdaad (bron: Wikipedia, Engelstalig):
The U.S. government estimates that up to 12,000 people have been killed in the violence, with many more dying from disease and malnutrition as a direct result of the conflict. Nearly two million civilians have been forced to flee their homes, living in internally displaced person (IDP) camps and within the safety of larger settlements, sleeping on street corners and in other public spaces.

Verder, van dezelfde site, een klein overzichtje van wat de door de christenen van het LRA ontvoerde kinderen is aangedaan:

Witnessed a killing 78%
Tied or locked up 68%
Received a severe beating 63%
Forced to steal or destroy property 58%
Forced to abuse dead bodies 23%
Forced to attack a stranger 22%
Forced to kill a stranger 20%
Forced to kill an opposing soldier in battle 15%
Forced to attack a family member or friend 14%
Forced to kill a family member or friend 8%

Het volledige artikel is te vinden op http://en.wikipedia.org/wiki/Lord's_Resistance_Army

Zelf ken ik iemand uit die contreien en diens verhalen ondersteunen deze cijfers.

Nog een voorbeeld van christelijk geweld: de genocide in Rwanda, 1994.
In drie maanden tijd werd bijna een miljoen aan mensenlevens "geoogst". De diverse kerken (waaronder zeer rechtzinnige kerken) keken toe en diverse geestelijken nodigden eerst de opgejaagde mensen uit te schuilen in de kerken, alwaar zij daarna in koelen bloede werden afgemaakt met kapmessen, stokken, knuppels en andere inventieve wapens.

Een citaat van een geestelijke: "God heeft jullie verworpen."

Een historische voetnoot: de moslimgemeenschap aldaar heeft als enige geloofsgemeenschap de storm durven trotseren en veel mensen het leven gered, zonder acht te slaan op afkomst of religie.

IchtusDeogloria schreef:Moslims plegen op veel grotere schaal en verhoudingsgewijs veeeel vaker en heftigere misdaden.

Moet ik nu echt gaan uitzoeken hoeveel slachtoffers de o zo christelijke veroveraars van Zuid-Amerika hebben gemaakt?

Verder vind ik het afmaken van één miljoen mensen in twaalf weken tijd toch net even heftiger dan het sectarisch geweld van een aantal halvemaanzieken. Sterker nog, de gebeurtenissen van '94 staan te boek als de grootste genocide in een korte periode - Auschwitz heeft de productie van omgerekend 333.000 mensen per maand niet gehaald; waarmee ik onder geen beding Auschwitz wil vergoeilijken - nooit! (is overigens ook een christelijk volk, dat Duitse volk).

IchtusDeogloria schreef:Bij de mafia mag je de organisatie ook niet verlaten op straffe des doods.

Ach, als sommige mensen zich vrijmaken van de dwangbuis van een streng christelijke familie worden zo ook als paria behandelt of zelfs dood verklaard door hun familieleden.[/quote]

In Ouderkerk aan den IJssel kijken gezinsleden elkaar niet meer aan sinds sommigen HHK zijn geworden en anderen PKN werden. Is dat christelijk?

IchtusDeogloria schreef:
Riska schreef:Je nickname is een biijzondere - dat heeft verstrekkende consequenties - ook in wat en vooral hoe je dingen zegt...

Dat ben ik mij pijnlijk bewust.

Volgens mij doet het nog niet genoeg pijn, je kraamt nog steeds drogredenen uit die zelfs mijn jongste kat uit haar slaap houden.

IchtusDeogloria schreef:
Optimatus schreef:Volgens mij ben ik al heel lang christelijk.

In jouw geval is het inderdaad verstandig om een slag om de arm te houden!

Ik kan je vertellen dat ik jouw wijze van geloven en vooral de wijze van uitdragen daarvan niet de mijne was, is en zal worden. Mij is geleerd: "Oordeelt niet opdat gij niet veroordeeld wordt", maar ik krijg stellig de indruk dat ik deze Schriftzin anders in de praktijk breng dan jij.

Machiavelli schreef:
IchtusDeogloria schreef:In jouw geval is het inderdaad verstandig om een slag om de arm te houden!
Volgens mij ben jij niet degene die daar over moet oordelen, en ik vind ik het ook buitengewoon aanmatigend dat jij meent dat wel te moeten den. Zijn woord zou genoeg moeten zijn.

Met dank aan Machiavelli.

Onze Refowebse Visstick schreef:Als je van aangezicht tot aangezicht ten overstaan van een kudde overtuigde Calvinisten loopt te brallen dat Calvijn een mafioze mensenpyromaan was, dan heeft dit minimale consequenties.

Als je van aangezicht tot aangezicht ten overstaan van een kudde overtuigde Islamieten loopt te brallen dat Mohammed een mafioze pedofiel was, dan heeft je laatste seconde geslagen.

Dat zegt meer iets over die beide kuddes dan over het geloof dat zij uitdragen.

IchtusDeogloria schreef:De Goddelijke molenstenen malen langzaam maar gestaag. Het gaat niet in het tempo dat wij willen. Niet alles wat wij bidden wordt verhoord. Ik tracht Hem blijvend aan te lopen met bidden en smekingen en dankzeggingen.

Een soort mantra's dus... Verder blaat je keurig degenen na die jou blijkbaar gevormd hebben. Tijd voor een hervorming wellicht?

IchtusDeogloria schreef:Er valt op deze wereld, voor mij, iets te winnen/verliezen van tijdelijke waarde.
Er valt op deze wereld, voor mij, weinig tot niets te winnen/verliezen van eeuwigheidswaarde.

Gezien de stampij die je produceert, is jouw voorkeur voor het tijdelijke zonneklaar. Over de eeuwigheidswaarde hoor ik je namelijk niet.

Caligula schreef:
Optimatus schreef:Dat is waar. In het christelijke Europa werden zes miljoen joden industrieel afgemaakt, terwijl ze het in het achterlijke Rwanda met knuppels en kapmessen deden (overigens wel met een hoger aantal lijken per dag, maar dat zal wel aan de afstanden liggen).

Ik vind dat nogal een cynisch voorbeeld. Met minder ontwikkeld bedoel ik bijvoorbeeld het percentage analfabeten en mate van scholing van de beroepsbevolking.

Het percentage analfabeten in Rwanda was in 1994 substantieel groter dan in Europa ten tijde van de Tweede Wereldoorlog. Wellicht waren er in 1994 meer effectieve wapenen gebruikt als het analfabetisme niet zo schrikbarend hoog zou zijn geweest. Verder stonden de uitvoerende kampbeulen (zeg maar de mannen op de werkvloer) in WO2 ook niet bekend om hun hoge intelligentie en opleidingsniveau.

Caligula schreef:
Optimatus schreef:Dat lijkt mij tijdsgebonden. Ten tijde van de kruistochten en de Spaanse veroveraars van Zuid-Amerika waren de christenen buitengewoon actief in het plegen van geweld, terwijl de islam zich liever met wetenschap bezighield.

Ik zal niet ontkennen dat de westerste wetenschap veel te danken heeft aan islamitische geleerden, echter durven beweren dat tijdens christelijke oorlogen de islam zich richtte op het bedrijven van wetenschap is natuurlijk buiten alle proporties.

De islam heeft veel gebied in zeer korte tijd weten te veroveren, en daarbij werden gruwelijke praktijken ook niet geschuwd.

Lezen schijnt toch moeilijk te zijn. Vandaar dat ook voor jou de essentie vet weergegeven is. Volgens mij heeft de islam geen gebied verovert, maar waren het legers van Arabieren die er een groot rijk van maakten.

Caligula schreef:
Optimatus schreef:Wist je dat jij je cijfers te danken hebt aan de islam? En de sterrenkunde is ook via de islamitische geleerden overgeleverd. Het feit dat jij een magnetron hebt - mede middels ruimtevaart, die weer op sterrenkunde is gebaseerd - heb je te danken aan de islam.

Ik dank daarvoor niet de islam, maar de individuele wetenschapper.

Nee, nou wordt hij helemaal mooi. Als er uitwerpselen aan de knikker zijn, dus als er moslims aanslagen plegen, dan is het de islam die deze ellende veroorzaakt en is de islam griezelig, eng, gemeen, bedreigend, afschuwelijk, duivels en huiveringwekkend, maar als, mede dankzij islamitische wetenschappers, kennis wordt vespreid en vergroot, zijn het de individuele wetenschappers. Een zeldzaam voorbeeld van willekeur en parasitair profijt.

Caligula schreef:
Optimatus schreef:Toen Van Gogh werd omgelegd, heb ik heel wat islamitische demonstranten tegen geweld in naam van Allah gezien. Zelfs het toch niet al te Amerikagezinde Iran heeft zich nadrukkelijk gedistantieerd van de aanslagen op 11 september.

Noch het ene voorbeeld noch het andere kan ik mij herinneren.

Dat doet niet terzake, feit is dat het gebeurd is - ga maar eens op zoek naar informatie hierover.

Caligula schreef:
Optimatus schreef:Wederzijds respect.

En dat is niet aanwezig.

Nee, dat blijkt. Ik heb van moslims meer respect voor mijn geloof (bij hen thuis kan ik gewoon even bidden voor het eten en zij gaan met mij gewoon mee naar de kerk als ze bij mij zijn) dan dat ik hier op dit forum voor zowel mijn meer vrijzinnige geloof èn voor de islam ben tegengekomen.
Laatst gewijzigd door Optimatus op 22 mar 2007 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 22 mar 2007 09:24

IchtusDeogloria schreef:
MrSokkie schreef:Mohammed heeft zelfs eens jonge jongens die zich wilden bekeren teruggestuurd naar hun familie omdat hij wist dat de vaders van die jongens het niet eens waren met de bekering van de zonen. Hoe is dat dwang?

Ik heb jou tot twee keer toe gevraagd om dit fabeltje te staven met bewijzen. Wat is je bron?
Of is dit uit de dikke MrSokkie duim gezogen.
Zo van.. ik roep maar wat!

Hee, je mag me van veel beschuldigen, maar zomaar wat roepen... dat niet. Ik heb niks gezegd omdat ik vermoed dat er een standaardreactie komt van "ja maar die bron is onbetrouwbaar etc etc." Als je het echt wilt weten komt deze anecdote uit het boek "Mohammed" van Karen Armstrong.

Maar zeg, misschien een tip: ik las in de krant dat de Nationale Alliantie zaterdag hier in Roosendaal komt demonsteren tegen de vestiging van een nieuwe moskee. Misschien leuk voor je om daar tussen te lopen. Kun je tenminste je onvrede ook publiekelijk uiten tussen gelijkgestemden.

Terug naar “Archief”