IchtusDeogloria schreef:2) De enige echte religie is het Christelijk geloof.
En wat maakt een religie tot echt of onecht dan?
Moderator: Moderafo's
MrSokkie schreef:IchtusDeogloria schreef:2) De enige echte religie is het Christelijk geloof.
IchtusDeogloria schreef:MrSokkie schreef:IchtusDeogloria schreef:2) De enige echte religie is het Christelijk geloof.
De echte religie leert dit:
-De drie-eenheid.
-Het zondig zijn van de mens(de erfzonde).
-Dat alléén het geloof, in het kruisoffer van de Here Jezus en in Zijn opstanding, red van zonden en zalig maakt.
-De zedelijke wet in de bijbel waar elke christen zich naar moet richten(met vallen en opstaan).
Optimatus schreef:
Dat is waar. In het christelijke Europa werden zes miljoen joden industrieel afgemaakt, terwijl ze het in het achterlijke Rwanda met knuppels en kapmessen deden (overigens wel met een hoger aantal lijken per dag, maar dat zal wel aan de afstanden liggen).
Optimatus schreef:Dat lijkt mij tijdsgebonden. Ten tijde van de kruistochten en de Spaanse veroveraars van Zuid-Amerika waren de christenen buitengewoon actief in het plegen van geweld, terwijl de islam zich liever met wetenschap bezighield.
Optimatus schreef:Wist je dat jij je cijfers te danken hebt aan de islam? En de sterrenkunde is ook via de islamitische geleerden overgeleverd. Het feit dat jij een magnetron hebt - mede middels ruimtevaart, die weer op sterrenkunde is gebaseerd - heb je te danken aan de islam.
Optimatus schreef:
Toen Van Gogh werd omgelegd, heb ik heel wat islamitische demonstranten tegen geweld in naam van Allah gezien. Zelfs het toch niet al te Amerikagezinde Iran heeft zich nadrukkelijk gedistantieerd van de aanslagen op 11 september.
Optimatus schreef:Wederzijds respect.
MrSokkie schreef:
Nee, de christelijke religie leert dat. Dat maakt een religie nog niet echt of onecht. Anders krijg je De Christelijke religie is waar, omdat hij waar is. Weer een drogredenering van heb ik me jou daar.
Caligula schreef:Ik heb jou in een aantal van je bijdrages impliciet horen zeggen dat je atheïst bent.
Als christen geloof je in bepaalde waarden, zoals door Ichtus is samengevat in een drietal punten. Indien je als christen deze drie punten niet serieus neemt, dan moet je je afvragen in hoeverre jij geestelijk gebonden bent aan deze kernpunten van het christelijk geloof.
MrSokkie schreef:IchtusDeogloria schreef:MrSokkie schreef:IchtusDeogloria schreef:2) De enige echte religie is het Christelijk geloof.
De echte religie leert dit:
-De drie-eenheid.
-Het zondig zijn van de mens(de erfzonde).
-Dat alléén het geloof, in het kruisoffer van de Here Jezus en in Zijn opstanding, red van zonden en zalig maakt.
-De zedelijke wet in de bijbel waar elke christen zich naar moet richten(met vallen en opstaan).
Nee, de christelijke religie leert dat. Dat maakt een religie nog niet echt of onecht. Anders krijg je De Christelijke religie is waar, omdat hij waar is. Weer een drogredenering van heb ik me jou daar.
MrSokkie schreef:Mohammed heeft zelfs eens jonge jongens die zich wilden bekeren teruggestuurd naar hun familie omdat hij wist dat de vaders van die jongens het niet eens waren met de bekering van de zonen. Hoe is dat dwang?
Aragorn schreef:IchtusDeogloria schreef:Aragorn schreef:Er is opzich weinig mis met een uitgesproken mening, maar dat legioen argumenten heb ik nog niet kunnen ontdekken. Hooguit een hoop bizarre generaliseringen op basis van dubieuze persoonlijke ervaringen en wat absurde toekomstscenario's.
Buiten alle uitgesproken argumenten heeft nog niemand inhoudelijk gereageerd op onderstaande links. Jij ook niet. Hier lees:
http://www.trouw.nl/deverdieping/religi ... geNumber=2
http://www.trouw.nl/deverdieping/religi ... geNumber=2
http://www.luxetlibertas.com/artikel01032007a.html
Dat is natuurlijk een slechte zaak en inderdaad bepaald geen positieve reclame voor de Islam. Echter, het feit dat er binnen de Islam dergelijke intolerante idioten rondlopen geeft jou nog niet het recht om een vergelijkbare houding aan te nemen en ze allemaal over één kam te scheren.
IchtusDeogloria schreef:Collateral schreef:Wel mag ik bij tijd en wijle graag even naar hem wijzen inderdaad. Sommige calvinisten hebben nogal eens iets op anderen aan te merken, en dan vind ik het leuk om te laten zien dat hun grote reformator zelf ook behoorlijk van God los was.
Op Calvijn valt weinig tot helemaal niks negatiefs op te merken. Het geval Servet heb ik uitgebreid trachten te verklaren. We worden het niet eens.
Collateral schreef:Zo ook in deze discussie; (een deel van) wat jij Mohammed verwijt is namelijk ook op Calvijn van toepassing.
Je beschuldigingen aan het adres van Mohammed kan ik nu wel heel makkelijk pareren met je eigen woorden:
Ik vind het goedkoop om, nog wel iets meer dan vijf eeuwen later, vanuit een gemakkelijke leunstoel met een dikke patserige vinger, naar Mohammed te wijzen.
Dit is appels met olifanten vergelijken.
Of...weerloze lammetjes met hongerige hyena's vergelijken.
Nog een keer....
Mohammed beweerde rechtstreekse openbaringen van God te krijgen.
Calvijn niet...
Mohammed is de grondlegger van een nieuwe pseudoreligie.
Calvijn niet...
Mohammed grondvestte zijn pseudoreligie met geweld, intimidatie, moord en doodslag.
Calvijn niet...
Aangezien de volgelingen van deze Mafiaprofeet, als ze zijn voetstappen drukken, levensgevaarlijk zijn, is mijn leunstoel niet gemakkelijk. Een mensenleven is niet goedkoop!
Collateral schreef:Nou, wat betreft de kwestie 'islamisering van de samenleving' krijg je voorlopig nul op het rekest met je geklaag. Gezien Mattheüs 17:20-21 betekent dat volgens mij eerder dat er nog iets schort aan je geloof dan dat je God en je medemens moet blijven vermoeien met je geklaag. Misschien moet je toch maar eens beginnen met denken.
De Goddelijke molenstenen malen langzaam maar gestaag. Het gaat niet in het tempo dat wij willen. Niet alles wat wij bidden wordt verhoord.
Yael schreef:IchtusDeogloria schreef:Familievete's uitvechten met moordvergunning is een oudtestamentisch korangebod.
Uh Oud Testamentisch Qoraangebod?? :roll: Wat mag dat precies inhouden?
IchtusDeogloria schreef:Riska schreef:Moeten wij iedere dag weten dat je een sinaasappeltje neemt en dan gaat danken en bidden? Vooral dat laatste... daar hoef je toch niet mee te koop lopen? Of ga je van de veronderstelling uit dat jij de enige bent?IchtusDeogloria schreef:Zo nu sinaasappeltje(ik meen uit Israël, dus koosjer) eten, danken, bidden en dan lekker slapen.
Ik schaam mij niet voor mijn geloof. Nog sterker, ik schreeuw het graag van de daken!
IchtusDeogloria schreef:Optimatus schreef:Eerst houdt ons guppie een hele tirade tegen moslims die ostentatief staan te bidden om vervolgens ons allemaal nog even in te prenten dat hij gaat bidden. Vannacht lag er weer een poes op mijn afgodenmatje. Is het nu een poezelig afgodenmatje geworden?
Of een harig?
Waar lees je dat ik ostentatief sta te bidden?
IchtusDeogloria schreef:Optimatus schreef:Eerst houdt ons guppie een hele tirade tegen moslims die ostentatief staan te bidden om vervolgens ons allemaal nog even in te prenten dat hij gaat bidden. Vannacht lag er weer een poes op mijn afgodenmatje. Is het nu een poezelig afgodenmatje geworden?
Of een harig?
Waar lees je dat ik ostentatief sta te bidden?
IchtusDeogloria schreef:Ik respecteer moslimburen ook, maar niet hun geloof.
IchtusDeogloria schreef:Ik vind het goedkoop om, gezien de tijdgeest en de dieper liggende achtergronden, Calvijn schijnheilig te noemen.
Ik vind het goedkoop om, vijf eeuwen later, vanuit een gemakkelijke leunstoel met een dikke patserige vinger, naar Calvijn te wijzen.
IchtusDeogloria schreef:Dit valt nog te bezien. Want jou visie geeft een vrijbrief voor een eigen gefantaseerde godsdienst.
IchtusDeogloria schreef:Ik denk niet,
IchtusDeogloria schreef:ik heb bevindelijk ervaren dat mijn God en Vader mijn bedelaarshand genadiglijk wilde vullen.
IchtusDeogloria schreef:De heidenen maken de politie belachelijk door over de radio mensen op te roepen om de flitsers door te bellen. Ze staan te flitsen om snelheidsovertreders te betrappen. De politie is er voor onze veiligheid. Respect voor de overheid dus.
MrSokkie schreef:IchtusDeogloria schreef:
Zonder het goed te praten.... Hoeveel slachtoffers? Hoe vaak vindt dit plaats?
Dit klinkt toch behoorlijk als goedpraten anders. ZO van: het is wel erg, maar wat de moslims doen is nog veel erger. Hoppa, weer een drogreden.
Wat betreft slachtoffers in Afrika, daar zal Opti wel een paar getallen voor hebben..
IchtusDeogloria schreef:Moslims plegen op veel grotere schaal en verhoudingsgewijs veeeel vaker en heftigere misdaden.
IchtusDeogloria schreef:Bij de mafia mag je de organisatie ook niet verlaten op straffe des doods.
IchtusDeogloria schreef:Riska schreef:Je nickname is een biijzondere - dat heeft verstrekkende consequenties - ook in wat en vooral hoe je dingen zegt...
Dat ben ik mij pijnlijk bewust.
IchtusDeogloria schreef:Optimatus schreef:Volgens mij ben ik al heel lang christelijk.
In jouw geval is het inderdaad verstandig om een slag om de arm te houden!
Machiavelli schreef:Volgens mij ben jij niet degene die daar over moet oordelen, en ik vind ik het ook buitengewoon aanmatigend dat jij meent dat wel te moeten den. Zijn woord zou genoeg moeten zijn.IchtusDeogloria schreef:In jouw geval is het inderdaad verstandig om een slag om de arm te houden!
Onze Refowebse Visstick schreef:Als je van aangezicht tot aangezicht ten overstaan van een kudde overtuigde Calvinisten loopt te brallen dat Calvijn een mafioze mensenpyromaan was, dan heeft dit minimale consequenties.
Als je van aangezicht tot aangezicht ten overstaan van een kudde overtuigde Islamieten loopt te brallen dat Mohammed een mafioze pedofiel was, dan heeft je laatste seconde geslagen.
IchtusDeogloria schreef:De Goddelijke molenstenen malen langzaam maar gestaag. Het gaat niet in het tempo dat wij willen. Niet alles wat wij bidden wordt verhoord. Ik tracht Hem blijvend aan te lopen met bidden en smekingen en dankzeggingen.
IchtusDeogloria schreef:Er valt op deze wereld, voor mij, iets te winnen/verliezen van tijdelijke waarde.
Er valt op deze wereld, voor mij, weinig tot niets te winnen/verliezen van eeuwigheidswaarde.
Caligula schreef:Optimatus schreef:Dat is waar. In het christelijke Europa werden zes miljoen joden industrieel afgemaakt, terwijl ze het in het achterlijke Rwanda met knuppels en kapmessen deden (overigens wel met een hoger aantal lijken per dag, maar dat zal wel aan de afstanden liggen).
Ik vind dat nogal een cynisch voorbeeld. Met minder ontwikkeld bedoel ik bijvoorbeeld het percentage analfabeten en mate van scholing van de beroepsbevolking.
Caligula schreef:Optimatus schreef:Dat lijkt mij tijdsgebonden. Ten tijde van de kruistochten en de Spaanse veroveraars van Zuid-Amerika waren de christenen buitengewoon actief in het plegen van geweld, terwijl de islam zich liever met wetenschap bezighield.
Ik zal niet ontkennen dat de westerste wetenschap veel te danken heeft aan islamitische geleerden, echter durven beweren dat tijdens christelijke oorlogen de islam zich richtte op het bedrijven van wetenschap is natuurlijk buiten alle proporties.
De islam heeft veel gebied in zeer korte tijd weten te veroveren, en daarbij werden gruwelijke praktijken ook niet geschuwd.
Caligula schreef:Optimatus schreef:Wist je dat jij je cijfers te danken hebt aan de islam? En de sterrenkunde is ook via de islamitische geleerden overgeleverd. Het feit dat jij een magnetron hebt - mede middels ruimtevaart, die weer op sterrenkunde is gebaseerd - heb je te danken aan de islam.
Ik dank daarvoor niet de islam, maar de individuele wetenschapper.
Caligula schreef:Optimatus schreef:Toen Van Gogh werd omgelegd, heb ik heel wat islamitische demonstranten tegen geweld in naam van Allah gezien. Zelfs het toch niet al te Amerikagezinde Iran heeft zich nadrukkelijk gedistantieerd van de aanslagen op 11 september.
Noch het ene voorbeeld noch het andere kan ik mij herinneren.
Caligula schreef:Optimatus schreef:Wederzijds respect.
En dat is niet aanwezig.
IchtusDeogloria schreef:MrSokkie schreef:Mohammed heeft zelfs eens jonge jongens die zich wilden bekeren teruggestuurd naar hun familie omdat hij wist dat de vaders van die jongens het niet eens waren met de bekering van de zonen. Hoe is dat dwang?
Ik heb jou tot twee keer toe gevraagd om dit fabeltje te staven met bewijzen. Wat is je bron?
Of is dit uit de dikke MrSokkie duim gezogen.
Zo van.. ik roep maar wat!
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 42 gasten