IchtusDeogloria schreef:Optimatus schreef:Tot nu toe vind ik jou een stuk bedreigender en intimiderender dan de moslims die ik zo nu en dan op bezoek krijg. Die heb ik nog nooit zo laatdunkend, neerbuigend en stigmatiserend over andere geloven of volkeren horen spreken.
Net zoals die moslim die Theo van Gogh ritueel geslacht heeft. Of die zichzelf om de haverklap opblazen zeker. Ga in Engeland maar eens vragen of ze nog liggen te schuddebuiken van die aanslag.
In de eerste plaats komt het opblazen niet om de haverklap voor. Doorgaans is dit een eenmalige actie die door de persoon zelf zelden herhaald kan worden wegens fysieke beperkingen.
Ik nodig alleen mensen uit die ik tot mijn vriendenkring dan wel familiekring kan rekenen. Mijn connecties met terroristen en onderwereldfiguren zijn beperkt tot een stel leeghoofdige lonsdalefiguren die hun tijd verdoen met rondhangen onder een afdakje bij het cultureel centrum "De Zwaan" in Berkenwoude.
Nogmaals, de mensen die bij mij over de vloer komen, komen bij mij over de vloer zoals ze zijn en als zij dan moslim, christen, boeddhist of atheïst zijn, vind ik in zoverre relevant dat dit bij hen hoort. Op grond van hun geloof maak ik geen onderscheid.
Het zou toch te idioot voor woorden zijn als ik iemand uit mijn vriendenkring zou smijten omdat hij of zij moslim is?
IchtusDeogloria schreef:Optimatus schreef:Nog even terugkerend op het bidden; ik heb net een voorbeeld gegeven dat biddende moslims niet per definitie show betekenen, hoogstens wat sluipverkeer op de zolder (naast het bed-voerbakverkeer van diverse poezen en één kater)
Mijn ervaring is dat ze er een geweldig spektakel van maken. Hardop!
En wat dan nog? Als die persoon zich even op de logeerkamer terugtrekt met het "poezenkleedje" en daar zijn gang gaat, dan heeft daar toch niemand last van? Ik zou pas echt onpasselijk worden als er iemand bij mij aan tafel een half uur lang gaat zitten bidden met van die fijne uithalen als "O almachtig en verheven opperwezen, dat woont en troont en de aarde als een voetenbank zijner heiligen voeten heeft gesteld" en dat iedereen dan verplicht mee moet genieten.