Islamisering van de samenleving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 mar 2007 12:05

Duh, er zijn nog veel meer verschillen te bedenken, maar dit leek mij wel de belangrijkste. Ik verbind daar geen waardeoordeel aan verder, maar volgens mij denk jij dat ik dat wel doe.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 20 mar 2007 12:19

Aragorn schreef:Duh, er zijn nog veel meer verschillen te bedenken, maar dit leek mij wel de belangrijkste. Ik verbind daar geen waardeoordeel aan verder, maar volgens mij denk jij dat ik dat wel doe.

Kom nou, ik ken jou via dit forum wel een klein beetje en weet dat je dat niet zou doen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 mar 2007 12:41

Ok, ik dacht dat tussen de regels door een beetje te lezen, maar dat valt dus mee. Mijn excuses. :)

IchtusDeogloria
Mineur
Mineur

Berichtdoor IchtusDeogloria » 20 mar 2007 12:50

MrSokkie schreef:
Caligula schreef:De hoofdzaak van de Islam is het veroveren van de wereld in naam van Allah, en allen die in die wereld leven vrijwillig of gedwongen onderwerpen aan de leer van de Islam.

Wat een grote stierenexcrement. In geloof bestaat geen dwang volgens Mohammed's eigen woorden.

Als jouw naam Pinnokkio zou zijn, dan zou je het uiteinde van je eigen neus zien nadat deze een baan om de aarde had gemaakt.

Als er ooit een pseudo-religie heeft bestaan waar dwang het toverwoord is dan wel bij deze mafiareligie:

Toen Mohammed zijn eerste zogenaamde 'openbaringen' kreeg, was hij ervan overtuigd dat de Joden en de christenen hem als profeet zouden erkennen.
Hij reciteert dan, in de begintijd van zijn optreden, hele positieve Soerahs over Joden en christenen. Bijvoorbeeld dat zij ook ´de mensen van het Boek zijn´.
De Joden wijzen hem vrijwel direkt af!
De eerste(eenvoudige) christenen die hij ontmoet, na zijn eerste zogenaamde ´openbaringen´, zijn diep onder de indruk en vinden hem een vroom man.
Overigens stond Mohammed over het algemeen bekend als een zeer betrouwbaar, en eerlijk man.
Daarna ontmoette hij beter onderwezen christenen, en deze hadden direkt door dat Mohammed een fundamenteel ander leer bracht als die zij hadden(De kern van het christelijk geloof is de kruisiging en opstanding van de Here Jezus als verzoening voor onze zonden!).
Nu produceert Mohammed minder vriendelijke soerahs die met joden en christenen verband houden.
Zoals jullie misschien zelf al hebt kunnen constateren is de koran, reactieprediking van ‘vriend’ Mohammed.
Gemixt met elementen uit oude en nieuwe testament.

Later, toen hij de tijdens de arabierenstammenoorlog door hem zelf ontketend de overhand kreeg, tolereerde hij niet meer dat arabieren zijn nieuw uitgedachte godsdienst niet aanhingen.
Hardnekkig joodse en christelijk blijvende stammen werden, met man en muis, uitgeroeid.

Bron: De Koran zijn ontstaan en zijn inhoud - Prof. Dr. D. S. Attema

Zijn opvolgers hebben na zijn dood onder andere Noord-Afrika veroverd. De daar voornamelijk ..... Christelijke berbers, Joden en heiden-berbers kregen de keuze: De christelijke berbers en de joden mochten hun geloof behouden(ze waren inderdaad de mensen van het Boek!). Alleen moesten ze extra belasting betalen! Deze extra belasting resulteerde in een massale bekering van de berbers naar de Islam. De christenberbers waren slecht onderwezen in de christelijke leer en dachten: ´Ach, ze hebben ook Jezus in hun geloof, dus ook christenen!´ Dat bespaarde een hoop geld. De Noord-afrikaanse christenen waren over het algemeen Arianen(een soort Jehova´s getuigen, maar dan anders...) en werden door Rome toch al gezien als ketters!
De Noordafrikanen die heiden waren overigens, werden gezien als varkens: ‘Of moslim, of kop eraf…!!’

Bron: De kerk van alle tijden - Louis Praamsma

De koran kent de mechanische inspiratie. Hij was oneerbiedig gesproken de wandelende typemachine van God. Iedere comma iedere letter is heilig. Hierdoor worden

Soera: 2: 190 tot 192
Soera: 2: 216
Soera: 9: 123
Soera: 9: 35,111
Soera: 5: 51(Neem Joden en Christenen niet als vrienden)

wel zeer beladen en dreigende verzen.
Als de koran echt van God zou zijn, zou God dan niet laten optekenen: Neem Joden en Christenen niet als vrienden in oorlogstijd??
Dit lijkt me wel de consequentie bij mechanische inspiratie!!

De bijbel kent organische inspiratie. De bijbel is geschreven door mensen geïnspireerd door de Heilige Geest. Deze mensen laten in hun openbaringen ruimte voor karakterverschillen en verscheidene achtergronden. De profeet Jesaja was een ontwikkeld man, maar Amos was een simpele boer. Toch hebben beiden dezelfde boodschap! Er staan onbelangrijke foutjes in de bijbel zonder dat dit Gods boodschap tenietdoet. Dit betekent dat je in de bijbel alles in zijn context moet zien!

Mafia of religie?:

http://www.radioislam.org/nederlands/nederlands.htm
http://www.thereligionofpeace.com/
http://www.trouw.nl/deverdieping/religi ... geNumber=2
http://www.trouw.nl/deverdieping/religi ... geNumber=2
http://www.luxetlibertas.com/artikel01032007a.html

Mohammed of… Don Corleone?
Ik vermag alle dingen door Christus, Die mij kracht geeft.(Filippenzen 4:13)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 mar 2007 13:36

Volgens mij staan er in de bijbel ook minder gezellige passages zoals het verdelgen van Amalek en het wegjagen van volken die in Kanaän wonen. Ik wil niet veel zeggen, maar de etnische zuivering van Kanaän zou heden ten dage tot een Kanaäntribunaal in Den Haag leiden...

De val van Srebrenica en van Jericho...

In de naam van God is het apartsheidsregime in Zuid-Afrika jarenlang gesteund door christenen.
In de naam van God hebben de Spaanse conquistadores eerst alle joden uit Spanje verjaagd en vervolgens Latijns-Amerika geplunderd en vermoord.
In de naam van God zijn er "heksen" en "ketters" verbrand.
In de naam van God zijn er kerken geplunderd en vernield.
In de naam van God zijn talloze misdaden gepleegd.

Veel van dergelijke wantoestanden zijn gedaan op grond van anderhalve regel Schrifttekst.

En er zijn nog steeds mensen die dergelijke zaken goedpraten en tegelijk op de islam inhakken. Ze gaan hun gang maar, maar dergelijke onzin wens ik niet te geloven en degenen die dit geloven wens ik ook niet in mijn huis te ontvangen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 20 mar 2007 13:51

Aragorn schreef:Ok, ik dacht dat tussen de regels door een beetje te lezen, maar dat valt dus mee. Mijn excuses. :)

Nee het is ik die excuses moet maken. Ik heb nog wel eens de neiging het op te nemen voor de underdog, zeker als weinig anderen het doen en dan woorden vijandig te interpreteren.

IchtusDeogloria
Mineur
Mineur

Berichtdoor IchtusDeogloria » 20 mar 2007 13:56

Optimatus schreef:Volgens mij staan er in de bijbel ook minder gezellige passages zoals het verdelgen van Amalek en het wegjagen van volken die in Kanaän wonen. Ik wil niet veel zeggen, maar de etnische zuivering van Kanaän zou heden ten dage tot een Kanaäntribunaal in Den Haag leiden...

In de naam van God is het apartsheidsregime in Zuid-Afrika jarenlang gesteund door christenen.
In de naam van God hebben de Spaanse conquistadores eerst alle joden uit Spanje verjaagd en vervolgens Latijns-Amerika geplunderd en vermoord.

Veel van dergelijke wantoestanden zijn gedaan op grond van anderhalve regel Schrifttekst.

En er zijn nog steeds mensen die dergelijke zaken goedpraten en tegelijk op de islam inhakken. Ze gaan hun gang maar, maar dergelijke onzin wens ik niet te geloven en degenen die dit geloven wens ik ook niet in mijn huis te ontvangen.

De theologen spreken vaak over de stijgende lijn der Godsopenbaring. God heeft Zijn wil steeds duidelijker geopenbaart in de bijbel. Toen Abraham geroepen werd door God, was hij een afgodendienaar uit het Babylonische Ur.
Net zoals je tegen een peuter anders praat, en handelt, als tegen een volwassene, zo ook God in zijn omgang met het Joodse volk.
Uit Abraham ontsproten Isaac, Jacob en van daaruit de Israëlieten. Met het voortschrijden der generaties werd de wil van God helderder.
Nu dan..! De kroon op deze Godsopenbaring is het Nieuwe Testament!

Het oude testament geeft de indruk dat wij goede dingen moeten doen, zoals veel bidden, vasten, mensen helpen en dat we dan van God een aai over de bol krijgen.
Het nieuwe testament zegt dat het goede dingen doen, alleen de buitenkant reinigt!
De Here Jezus noemt dit, weliswaar in een totaal ander verband, witgepleisterde graven!! Wij zijn vanaf de geboorte ziek en het geloof in het kruisoffer, van de Here Jezus Christus, is hiervoor het enige medicijn! Je hoeft en je kunt niets doen om God te plezieren! Alleen door, en uit, genade te geloven in den gekruisigde Here Jezus Christus zul je gered worden(uit dit boosaardig bestaan) en zalig worden. Hij heeft de straf op zich genomen die wij verdienen en nooit kunnen inlossen!

Het nieuwe testament is een stap vooruit.

De koran daarentegen is een stap terug in het oude testament! Bijvoorbeeld: oog om oog tand om tand, het stenigen van daders, familievete's uitvechten met moordvergunning enzvts.. De grondlegger zelf heeft met het zwaard en met geweld deze religie gegrondvest!

Het christelijk geloof is gegrondvest op de zelfopofferende liefde van onze Heiland!! Hij heeft zich vernederd tot onpeilbare diepte.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 mar 2007 13:58

Prachtige preek, maar wat vind je van de misdaden die in naam van God door christenen zijn gepleegd, zoals ik die een posting eerder liet zien?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 mar 2007 14:02

Ik vind het gebolster in de trant van 'mijn religie is lekker beter dan de jouwe' totaal niet interessant en het is ook nog eens offtopic, dus wat mij betreft gaat IchtusDeoGloria dat ergens anders doen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 mar 2007 14:03

Aragorn schreef:Ik vind het gebolster in de trant van 'mijn religie is lekker beter dan de jouwe' totaal niet interessant en het is ook nog eens offtopic, dus wat mij betreft gaat IchtusDeoGloria dat ergens anders doen.

Mag ik hem nog heel even aan de tand voelen? :mrgreen:

Riska

Berichtdoor Riska » 20 mar 2007 14:04

Maak er een nieuw topic van in het open forum: islam versus christendom..

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 mar 2007 14:05

Waarom moet het altijd versus zijn? En nooit eens zoeken naar wat gemeenschappelijk is?

Riska

Berichtdoor Riska » 20 mar 2007 14:07

Optimatus schreef:Waarom moet het altijd versus zijn? En nooit eens zoeken naar wat gemeenschappelijk is?

Hoeft van mij niet, maar IDG maakt het ervan. Ik zie het zelf niet als een versus...

IchtusDeogloria
Mineur
Mineur

Berichtdoor IchtusDeogloria » 20 mar 2007 14:08

Optimatus schreef:Volgens mij staan er in de bijbel ook minder gezellige passages zoals het verdelgen van Amalek en het wegjagen van volken die in Kanaän wonen. Ik wil niet veel zeggen, maar de etnische zuivering van Kanaän zou heden ten dage tot een Kanaäntribunaal in Den Haag leiden...

Wat jij nu allemaal aanhaalt valt niet goed te praten. Ik schaam mij diep voor hoe de bijbel in het verleden misbruikt is. De Naam van de Here Jezus is hierdoor helaas meer dan eens door het slijk gehaald.
Dit alles neemt niet weg dat de islam een achterhaalde religie is.

Het topic is volgens mij of de islamisering van de samenleving een gevaar is? Antwoord....ja!!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 20 mar 2007 14:12

IchtusDeogloria schreef:Als jouw naam Pinnokkio zou zijn, dan zou je het uiteinde van je eigen neus zien nadat deze een baan om de aarde had gemaakt.

Als er ooit een pseudo-religie heeft bestaan waar dwang het toverwoord is dan wel bij deze mafiareligie:

Islam heeft een sterk politieke dimensie. Het is niet los van elkaar te zien zoals bij het Christendom wel het geval is. Mohammed was niet alleen religieus leider, maar ook nog eens politiek verantwoordelijk voor de veiligheid van zijn volgelingen en ja, dan krijg je een iets ander verhaal dan bij Jezus, die de Romeinen had om de orde te bewaken.

Mohammed heeft zelfs eens jonge jongens die zich wilden bekeren teruggestuurd naar hun familie omdat hij wist dat de vaders van die jongens het niet eens waren met de bekering van de zonen. Hoe is dat dwang?

Terug naar “Archief”