Regelmatig hoofdpijn; wat doe je eraan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Regelmatig hoofdpijn; wat doe je eraan?

Berichtdoor Yael » 17 mar 2007 19:20

Wie heeft ook regelmatig last van hoofdpijn en wat doe je er precies tegen?

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 17 mar 2007 19:28

Ik heb al vrijwel mijn hele leven vrij regelmatig last van hoofdpijn. Ik hoef maar iets stress te hebben, en het is weer raak. Wat ik er tegen doe? Inmiddels niets meer. Of ik duik mijn bed in als het echt erg is maar meestal is het een lichte, zeurende pijn.

Wat je er tegen kunt doen? Ga na waardoor de hoofdpijn komt en probeer je leven er op aan te passen. Meer kun je niet.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Regelmatig hoofdpijn; wat doe je eraan?

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 mar 2007 19:41

Yael schreef:Wie heeft ook regelmatig last van hoofdpijn en wat doe je er precies tegen?

ogen op laten meten... ik heb maar een hele lage -0,50 en + 0,25 maar het heeft al een gedeelte van mijn dagelijkse hoofdpijn opgelost.

veel rust, dus om half tien bed in!!!! en als je teveel hebt, gewon rustig blijven.... :lol:

weinig stress... als je uitgerust ben heb je ook veel minder last van stress

tja.. en als vrouw zijnde heb ik zo nu endan eens in de maand er ook vreslijk last van.

cornelis
Kapitein
Kapitein

Regelmatig hoofdpijn,wat doe je er aan?

Berichtdoor cornelis » 17 mar 2007 20:02

Hallo allemaal.

Al veertig jaar heb ik al deze kwaal.
Ik had vaak knallende hoofdpijn aan 1 kant van het hoofd met daarbij ook heel vaak misselijk en ook wel overgeven.
Sinds ik ook het middel Selokeen slikt tegen de hoge bloeddruk viel mij op,dat ik minder van die knallende hoofdpijnen met misselijkheid had.
Het bleek,volgens de bijsluiter,dat het ook gegeven wordt aan Migrainne patienten.
Ik gebruikte voor dat bloeddrukmiddel vaak saridons of een middel tegen de Migraine,ben alleen de naam even kwijt.
Wel heb ik nog in huis sneus spuitjes voor de migraine.
Tegenwoordig heb ik zo,n 3 keer per week last van hoofdpijn en neem dan nu Atrotec met twee paracetemol in,en mocht dit niet helemaal helpen,dan neem ik na zo,n vijf uur een Ibrofen 600 met twee paracemol.
Gelukkig mag ik als ik weer hoofdpijn heeft van mijn baas later op het werk komen.
En heb ook toestemming om mijn hoofd regelmatig onder de koude kraan te houden.
Ik ben tussen door wel eens met Selokeen gestopt,inverb plastabletten voor de hoge bloeddruk,maar al snel kwammen de knallende hoofdpijnen terug.
Dus snel de huisarts gebeld of ik weer de Selokeen mocht,omdat de hoofdpijnen weer terug was.
Alweer snel ging het beter.
Vorig jaar heb ik nog wel een flinke hoofdpijn aanval gehad met heel veel overgeven,toen lag ik weer als vroeger te kruipen van de pijn in bed.een arts zei eens tegen mij,als je hoofdpijn heb,dan moet je plat.
En dat doe ik maar al te graag,want door de hoofdpijn is de concentratie op een laag pijl.
En ben ik ook vaak erg tegen de draad in,terwijl ik normaal zo niet ben.
Ja,dat was een heel verhaal,maar gelukkig zijn er tegenwoordig goede medicijnen.
En ja,stres is hierbij uit de boze.
Als,ik het daardoor heb,omdat ik mij erg erg druk over iets heeft gemaakt dan kan ik soms beter gewoon een lage dosering valium slikken,want de Atrotec is slecht voor mijn lever en maag,en die helpen dan ook niet bij stres.
En dat kan alleen als ik thuis ben.
Zo ik hoop dat jullie er wat wat aan hebben.
Met vr gr Cornelis

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 mar 2007 20:31

Soms helpt een paracetamol, andere keren zit er niets anders op dan in bed kruipen en slapen. En soms heb je gewoon niet genoeg gedronken en heeft een paar glazen water drinken al een positief effect.

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 17 mar 2007 20:37

paprikameisje2 schreef:
Yael schreef:Wie heeft ook regelmatig last van hoofdpijn en wat doe je er precies tegen?

ogen op laten meten... ik heb maar een hele lage -0,50 en + 0,25 maar het heeft al een gedeelte van mijn dagelijkse hoofdpijn opgelost.

veel rust, dus om half tien bed in!!!! en als je teveel hebt, gewon rustig blijven.... :lol:

weinig stress... als je uitgerust ben heb je ook veel minder last van stress

Inderdaad, sinds ik een bril heb van -0,50 heb ik minder hoofdpijn 8)

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 17 mar 2007 20:43

mss is het handig als je probeerd de oorzaak er van te achterhalen. het kan aan stress liggen het kan aan je bloeddruk liggen en het kan idd ook zijn dat je een bril nodig hebt.

Heb je trouwens ook wel eens dat je met hoofdpijn naar bed gaat en er smorgens er weer mee opstaat?.. dan is de kans graat dat het aan verkramte nek spieren ligt. dat kan weer door stress komen of omdat je net als ik bijv als je het koud hebt dat je dan gelijk je schouders om hoof gooit net zo lang tot je nek begint te verkrampen. wat vervolgens hoofdpijn teweeg brengt. er zijn verder nog een hoop manieren om de simtomen aan te pakken maar mss is het verstandiger om de oorza(a)k(en) aan te pakken.
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 17 mar 2007 22:59

Ik het ook regelmatig last van migraine. Nu slikte ik voorheen Zomig en dat hielp perfect, maar de laatste tijd haalde het nix uit en ben ik overgegaan op Imigran. Dit helpt wel goed alleen je word er behoorlijk suf van.
Nu blijkt dat ik hormonale migraine heb. Dus slik ik nu de pil en die moet ik 3 maanden aan een stuk slikken en als het goed is heb ik tussendoor geen aanvallen meer.... Maar dat nieuws weet ik sinds gisteren dus dat moet nog even uitgetest worden.
Wel weet ik dat ik tijdens de zwangerschappen geen hoofdpijn heb.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 mar 2007 23:47

CGK<3 schreef:Inderdaad, sinds ik een bril heb van -0,50 heb ik minder hoofdpijn 8)

Gek, ik ben een paar jaar geleden begonnnem et een bril van -1.75 en -0.75, maar had daarvoor nooit hoofdpijn. En tot voor kort (ik heb nu lenzen) heb ik hem ook tijden niet gedragen zonder ergens anders last van te hebben dan slechter zicht op de lange afstand.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 mar 2007 23:52

Ik heb er ook nooit last van gehad voor ik een bril kreeg.
Soms heb ik hoofdpijn maar dan is er eigenlijk altijd iets van spanning aan vooraf gegaan. Ik neem zelden iets in, want die pijn is juist voor mij een teken om 3 stappen achteruit te doen, even rustig aan doen en dan weer vooruit
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

André

Berichtdoor André » 18 mar 2007 02:02

Spanningshoofdpijn, daar heb ik vanaf ongeveer 1995 hinder van, paracetamol enzo helpt niets, werkt eerder tegenovergesteld. Lorazepam helpt wel, gebruik ik nu ruim 4 jaar dagelijks. Maakt het iig 'leefbaar'
Vanaf mn 12de tot ongeveer mn 20ste veel hoofdpijn gehad waar paracetamol wel zn werk voor deed.

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 18 mar 2007 02:51

Veel (water) drinken, cafeinegebruik vermijden, en proberen ontspanning te zoeken als de hoofdpijn door spanning veroorzaakt wordt. Schouder/nekmassage wel dan wel eens helpen, evt. met lavendel- of sinaasappelolie.
En laat uitzoeken of je hoofdpijn een verklaarbare oorzaak heeft!
Succes!
A smile costs nothing, but gives much

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 18 mar 2007 10:09

HansenMirjam schreef:En laat uitzoeken of je hoofdpijn een verklaarbare oorzaak heeft!
Succes!

Ik denk dat je daar het beste mee kan beginnen. je kan wel in het wilde weg alle tips gaan opvolgen of uitproberen. Maar het werkt makkelijker als je gericht te werk gaat vanuit de oorzaak.

succes
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 mar 2007 10:52

Ik heb ook mijn ogen op laten meten en idd had ik allebei -1. En dat is niet echt veel, maar ik merk het nu meteen als ik een dag mijn bril niet op heb gehad, dan is het weer raak.
Ook heb ik meestal koppijn als ik heel diep heb geslapen en erg vee; heb gedroomd, maarja, een paracetamol en ik ga wel weer verder.
Sinds ik een bril heb is het gewoon een heel stuk minder
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

André

Berichtdoor André » 18 mar 2007 14:03

HansenMirjam schreef:En laat uitzoeken of je hoofdpijn een verklaarbare oorzaak heeft!
Oo, voldoende verklaarbare oorzaken :)

Terug naar “Archief”