Moderator: Moderafo's
Als ik me niet vergis leerde Calvijn dat we de -door God ingestelde- overheid moeten gehoorzamen, i.b. ook een 'slechte' overheid en niet direct naar de wapens mogen grijpen (al waren er wel grenzen aan die gehoorzaamheid). Maar dat heeft dus slechts indirect te maken met (het al dan niet voorstander zijn van) een monarchie.huibert-jan schreef:En kun je mij misschien opfrissen over wat Calvijn eens heeft gezegd?
Aragorn schreef:Ach, koninginnedag is een leuk feestje dat ik niet graag zou willen missen, maar voor de rest kan dat hele koningshuis me gestolen worden. Ik moet ook nog zien in hoeverre het een meerwaarde is wat betreft nationale saambinding of meer respect van en mogelijkheden bij andere overheden.
Ik moet ook nog zien in hoeverre het een meerwaarde is wat betreft nationale saambinding of meer respect van en mogelijkheden bij andere overheden.
Amalia schreef: Beatrix heeft trouwens ook een redelijk dikke vinger in de pap, elke week overlegt zij met de premier en dat schijnt echt geen leuter-praatje te zijn. Ze heeft wel degelijk invloed.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten