Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 13 mar 2007 15:12

Dubbel gevoel is dat dan hè... Heb je nog meer sollicitaties lopen?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 13 mar 2007 15:36

Ja, ik heb op heel wat vacatures gereageerd. Bovendien is er nu een uitzendbureau op zoek naar werk voor mij. Ik ben benieuwd...
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 13 mar 2007 16:55

Ik heb nu echt een rooster wat volgens mij echt niet mag. Ik heb 5 diensten, 1 dag vrij, 5 diensten. Daarbij willen ze mij 1 dienst op een andere groep zetten. Die groep vind ik waardeloos. Die bewoners zijn opzich wel oke maar veel verzorgender en dat ligt mij niet. Ik zit te dubben wat ik hier mee ga doen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 13 mar 2007 18:26

de Cao erbij pakken en ze er mee om de oren slaan gerdien :)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 13 mar 2007 22:02

ik heb de eerste mail al de deur uit naar diegene die het rooster maakt. Daarin vriendelijk toch dringend vermeld dat ik liever eerst gevraagd wordt om op een andere groep te staan en dat deze groep niet mijn groep is.

Heb ook gelijk gezegt dat ik met zo'n rooster gestrek ga. ben benieuwd wat ze er mee gaat doen

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 mar 2007 15:47

Tja Gerdien, zulke roosters klinken mij bekend... en het ergste is dus bij mijn oude werk (volgens die CAO) dat het wel mocht..... je moet minimaal 2 keer per maand 2 of meer dagen achtereenvolgens vrij zijn, verder maakt het niet uit hoeveel je er dus tussen werkt... Maar dat betekend wel dat je na deze diensten er wel meer vrij moet hebben, anders klopt je aantal gewerkte uren per week niet. Dat was tenminste bij mijn vorige werk zo stom geregeld, maar daar werk ik nu niet meer :lol:

Gisteravond een sollicitatiegesprek gehad, hoor volgende week hoe of wat. En dan moet ik ook nog een antwoord weten, maar ik vind het best moeilijk. Gelukkig heb ik nog even de tijd om erover na te denken!

Succes Gerdien! Op een andere groep zetten mag zowieso niet zomaar zonder te vragen!!!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 mar 2007 17:57

Mijn werk/stage is ook weer zo leuk!
Ik hoop per september wel een baan te hebben, zodat ik niet meer voltijd hoef te studeren. Helaas hebben ze binnen de organisatie van mijn bijbaantje (verzorgings en verpleeghuizen) geen banen voor SPH-ers, alleen SPW-ers. Wel jammer, het leek me wel gaf, weer met ouderen werken.
Nu maar verder zoeken. Binnenkort maar een balletje opgooien bij mn stage van nu, of ik niet misschien kan blijven ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 mar 2007 20:16

Nog even voor Gerdien:

De Arbeidstijdenwet zegt in art. 5:3 lid 2 dit:

De werkgever organiseert de arbeid zodanig, dat de werknemer van 18 jaar of ouder een onafgebroken rusttijd heeft van hetzij ten minste 36 uren in elke aaneengesloten tijdruimte van 7 maal 24 uren, hetzij ten minste 60 uren in elke aaneengesloten tijdruimte van 9 maal 24 uren welke rusttijd éénmaal in elke periode van 5 achtereenvolgende weken mag worden bekort tot 32 uren.
Een heel verhaal, maar het komt er dus op neer dat je volgens de wet per week recht hebt op 36 uur aaneengesloten rusttijd of op 60 aaneengesloten uren in 9 dagen. Mogelijk geeft de CAO nog meer aanvullingen.

En wat het plaatsen op een andere groep betreft: als werknemer moet je wel ingaan op redelijke voorschriften/voorstellen van de werkgever. Zolang je dus min of meer hetzelfde werk blijft doen en bijv. vanwege een noodsituatie (veel zieken op die andere afdeling?) voor 1x op een andere groep geplaatst wordt, zul je er toch het beste van moeten maken. Een béetje roostermaker had dat natuurlijk wel even overlegd...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 mar 2007 10:03

ik heb even gemaild met mijn coordinator.
In die week dat ik op die groep sta ingepland is daar maar 1 bewoonster aanwezig aangezien de anderen op bewonersvakantie zijn. Dat is dan weer een meevaller, want diegene die ik als enige wel echt leuk vind op die groep is de bewoonster die thuis blijft. Dus dat gaan we toch maar doen.

Ik mag ook alvast 1 late dienst schrappen van haar omdat er iemand te veel ingepland staat op 1 avond.

Het is iig weer iets ;)

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 17 mar 2007 18:48

*zucht* vorige week 15 (open) sollicitaties gestuurd, voor BBL-opleiding tot verzorgende, of als ze daar geen plek voor hebben, voor helpende(dat diploma hoop ik in juli te halen)...7 brieven terug...geen van allen hebben ze plek ofzow... :?

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 17 mar 2007 18:56

meissie88 schreef:*zucht* vorige week 15 (open) sollicitaties gestuurd, voor BBL-opleiding tot verzorgende, of als ze daar geen plek voor hebben, voor helpende(dat diploma hoop ik in juli te halen)...7 brieven terug...geen van allen hebben ze plek ofzow... :?
Wat vervelend!

Ik hoop in augustus met de BBL opleiding verpleegkundige te beginnen (MBO) en heb gesolliciteerd bij het LUMC. Mag binnenkort op sollicitatiegesprek komen/ (ben de exacte datum kwijt, ze belden me op terwijl ik aan het werk was en heb dat briefje ergens neergelegd maar weet niet meer waar dus moet nog terugbellen, béétje slordig :? ) en moet nog een sollicitatiebrief de deur uit doen maar ik heb zo'n hekel aan die dingen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 mar 2007 15:24

Hoe gaat het met jullie solicitaties?

Op een dag als vandaag vraag ik mij echt af waarom ik ooit voor dit beroep heb gekozen. Het vak ansich is leuk, maar die enorme druk er omheen.

We hebben een bewoner die op moment door een operatie veel lichamelijke verzorging nodig heeft. Daarvoor is ongeveer niets geregegeld. Met gevolg dat de eerste met een pijnlijke rug nu thuis loopt. Al haar diensten moeten opgevuld worden voor waarschijnlijk langere tijd, maar ons team is gekrompen. We doen wat we kunnen maar meer ook niet. Nu had ik vandaag een kantoor dienst en moet dan als eerste naar de lege plek. Ik heb van te voren gezegt dat ik geen late dienst ging draaien omdat ik begin van de middag ook al een bespreking had. Dan ben ik om op te vegen van het weekend want morgen moet ik ook aan de bak. Van de week ook al mijn groep gedraaid en half ook de groep er naast gedraaid.
Kreeg op mijn kop dat ik dus weigerde een late dienst vandaag er achter aan te draaien. Heb gezegt dat prive er ook nog is en ik het vertik om steeds mijn prive aan te passen aan het werk. Werken is leuk maar prive is voor mij belangrijker. Heb al vaak genoeg wat aan de kant gezet. Dat werd dus echt even flink heen en weer duidelijk gemaakt hoe we er over dachten. Gelukkig had ik nog een collega mee die bij mijn leidinggevende nog al hoog staat.
Ze blijft er bij dat ik (eigenlijk al mijn collega's) dan toch prive maar aan de kant moeten zetten voor werk. Ik dacht het niet en vertik het ook om te doen. Werk me al uit de naad voor ze en het is goed!

zo... moest even spuien :lol: ;)

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 29 mar 2007 19:27

Whieee!
van de 15 soll.brieven die ik tijdje trug heb gestuurd, éíndelijk een positieve reactie terug! najah...ik mag op gesprek komen! voor de BBL-opleiding tot VIG-er! die brief kreeg ik gister...en gister werd ik ook door het Zorgcentrum waar ik nu werk(als weekendhulp) gebeld...daar had ik een tijdje geleden al gevragd of zij nog plek hadden, maar dat kon toen niet, en gister belden ze dus dat ik vakantiewerk (32-36 uur p.w.) sowieso bij hen mocht komen doen, en dan ná de vakantie mocht ik blijven, maar kreeg dan een 0-urencontract, en dan kan het wezen dat ik wel gewoon 36 uur p.w. werk, maar het kan ook minder, of nietse wezen...en dan krijg ik later ws de mogelijkheid om de opleidign VIG te doen, via hen!
majah...ik ga nou iig wel op gesprek nav de brief...en we zien wel wat daar uit komt, en dan kijk ik wel ff verder wat ik ga doen...
Ben iig dólblij :lol:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 30 mar 2007 09:01

Leuk meissie!!! Ik zal voor je duimen :wink:

Ik ga per 1 mei in de thuiszorg aan de slag, ga maandag praten over het aantal uren ed, ben benieuwd!!! En waarschijnlijk alleen avonden en weekenden, 1 tot 2 ochtendjes in de week is op zich ook geen probleem want mn moeder staat te springen om op te passen, maar als ze lekker thuis bij papa kan blijven is dat natuurlijk helemaal ideaal!!!!! Ik hoor het maandag allemaal wel 8)

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 30 mar 2007 09:39

L'être extraterrestre schreef:
meissie88 schreef:*zucht* vorige week 15 (open) sollicitaties gestuurd, voor BBL-opleiding tot verzorgende, of als ze daar geen plek voor hebben, voor helpende(dat diploma hoop ik in juli te halen)...7 brieven terug...geen van allen hebben ze plek ofzow... :?
Wat vervelend!

Ik hoop in augustus met de BBL opleiding verpleegkundige te beginnen (MBO) en heb gesolliciteerd bij het LUMC. Mag binnenkort op sollicitatiegesprek komen/ (ben de exacte datum kwijt, ze belden me op terwijl ik aan het werk was en heb dat briefje ergens neergelegd maar weet niet meer waar dus moet nog terugbellen, béétje slordig :? ) en moet nog een sollicitatiebrief de deur uit doen maar ik heb zo'n hekel aan die dingen.

Ha, LUMC :) Dan zie ik je misschien nog wel :)

Terug naar “Archief”