Second Life

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Second Life

Berichtdoor Liarose » 09 mar 2007 10:50

Second Life, een 'digitale 3D wereld'.
Wat vinden jullie daar nou van?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 09 mar 2007 13:15

Waarom wordt dit verplaatst? Het lijkt me een behoorlijk actueel onderwerp!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 09 mar 2007 14:13

'k Heb er iets over gezien in een programma, echt sneu als je zo moet leven om contacten te hebben, de eigenaar wordt er wel behoorlijk rijk van, jammer van je geld en je energie, kun je naar mijn idee beter voor iets anders inzetten.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 mar 2007 14:14

Cisca schreef:'k Heb er iets over gezien in een programma, echt sneu als je zo moet leven om contacten te hebben, de eigenaar wordt er wel behoorlijk rijk van, jammer van je geld en je energie, kun je naar mijn idee beter voor iets anders inzetten.

Waarom is het sneuer dan Refoweb of Muizenlust?

Cisca

Berichtdoor Cisca » 09 mar 2007 14:16

Omdat het met poppetjes gaat, en niet met echte mensen 8)

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 09 mar 2007 14:18

achter die poppetjes zitten dacht ik echte mensen. :wink:
Auf Wiedersehen!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 mar 2007 14:19

T. Lindeman schreef:achter die poppetjes zitten dacht ik echte mensen. :wink:

Inderdaad, het principe is hetzelfde. Het is gewoon een soort grote Refobliek, maar dan met wat meer geavanceerde avatars.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 09 mar 2007 14:22

Ik vind het wel wat hebben dat "Second Life". Ik moet wel zeggen dat je er wellicht eerder verslaafd aan raakt dan bijv. Refoweb, maar dat is je eigen verantwoording. Wanneer je contacten vrijwel alleen afhankelijk zijn van het virtuele, ben je wel ver heen.
Auf Wiedersehen!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 09 mar 2007 14:23

Dat is toch echt iets heel anders, de opzet is, om er rijk van te worden, die opzet heeft RW niet en Muizenlust ook niet :)
Muizenlusters komen regelmatig bij me, Second Life'ers heb je verder niets aan :)
Daar heb je geen normaal menselijk contact mee :roll:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 mar 2007 14:29

Cisca schreef:Dat is toch echt iets heel anders, de opzet is, om er rijk van te worden, die opzet heeft RW niet en Muizenlust ook niet :)
Muizenlusters komen regelmatig bij me, Second Life'ers heb je verder niets aan :)
Daar heb je geen normaal menselijk contact mee :roll:

Dat is natuurlijk onzin, Second Life is niet in eerste instantie bedoeld om rijk mee te worden. Dat de oprichters dat ondertussen wel zijn en het mensen die er goede zaken in hebben gedaan ook geen windeieren heeft gelegd doet daar weinig van af.

Daar bij kun je in Second Life ook gewoon praten (chatten) met andere deelnemers en ik kan me zo voorstellen dat daar ook irl-contacten uit voort kunnen vloeien. Ik ben ook nooit voor de persoonlijke contacten op Refoweb gegaan en had in eerste instantie niets met andere deelnemers. Maar ook als dat altijd zo zou zijn gebleven zou dat geen enkel probleem zijn en niets ten nadele van RW betekenen.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 09 mar 2007 15:05

Aragorn schreef:Ik ben ook nooit voor de persoonlijke contacten op Refoweb gegaan en had in eerste instantie niets met andere deelnemers. Maar ook als dat altijd zo zou zijn gebleven zou dat geen enkel probleem zijn en niets ten nadele van RW betekenen.

Ik ook niet, 'k ben hier zelfs onder valse voorwendselen door iemand hiernaar toe gehaald, in het begin heb ik ook heel weinig gepost, op een bepaald moment liep het gewoon zo, dat ik een stel fijne mensen leerde kennen, is toch niets mis mee, ben er best blij mee kan ik zeggen, het is altijd fijn om goede contacten te hebben.
Het is wel zo denk ik, dat je leven er niet van afhankelijk moet zijn, dat is het bij mij ook niet, daarnaast zijn er nog meer mensen waar ik regelmatig contact mee heb, die lijden daar ook niet onder, en zijn er ook nog steeds voor me, gaat het even wat minder, zoals nu, dan staat m'n agenda al gelijk weer voor 2 weken vol met bezoekjes.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 mar 2007 15:16

Cisca schreef:
Aragorn schreef:Ik ben ook nooit voor de persoonlijke contacten op Refoweb gegaan en had in eerste instantie niets met andere deelnemers. Maar ook als dat altijd zo zou zijn gebleven zou dat geen enkel probleem zijn en niets ten nadele van RW betekenen.

Ik ook niet, 'k ben hier zelfs onder valse voorwendselen door iemand hiernaar toe gehaald, in het begin heb ik ook heel weinig gepost, op een bepaald moment liep het gewoon zo, dat ik een stel fijne mensen leerde kennen, is toch niets mis mee, ben er best blij mee kan ik zeggen, het is altijd fijn om goede contacten te hebben.

Inderdaad. :) En al kom je er wel voor de contacten dan hoeft dat nog geen probleem te zijn. Wat ik wilde zeggen is dat dat bij Second Life naar mijn idee niet anders hoeft te zijn dan bij Refoweb.

Natuurlijk zijn er ook weer uitwassen en kun je er verslaafd aan raken waardoor je irl-contacten eronder gaan lijden, maar dat betekent niet dat heel SL uit den boze is.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 09 mar 2007 15:54

Aragorn schreef:Natuurlijk zijn er ook weer uitwassen en kun je er verslaafd aan raken waardoor je irl-contacten eronder gaan lijden, maar dat betekent niet dat heel SL uit den boze is.

Dat zal per persoon verschillend zijn, duidelijk is in ieder geval, dat het voor mij niet hoeft, ik zou er absoluut m'n bestaande contacten niet voor over hebben, die zijn me te waardevol :mrgreen: :wink:

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 09 mar 2007 17:09

Cisca schreef:'k Heb er iets over gezien in een programma, echt sneu als je zo moet leven om contacten te hebben, de eigenaar wordt er wel behoorlijk rijk van, jammer van je geld en je energie, kun je naar mijn idee beter voor iets anders inzetten.

Wat maakt het uit hoe je je contacten onderhoud? En dat de eigenaar er rijk van wordt lijkt me helemaal een non-argument (jaloers Cisca?, lijkt me namelijk helemaal niet bij jou passen).

Persoonlijk vind ik Second Life behoorlijk saai. Ik heb er een half uurtje naar gekeken maar er is niks te doen. Nee, geef mij dan maar warcraft, waar je monsters bevecht en queestes (lelijk woord) uitvoert, en ondertussen nog met een hoop mensen kunt kletsen.

Maar net als met alles kun je in dit soort virtuele dingen te ver gaan. Mensen die niet meer off-line komen heb je altijd wel en dat is natuurlijk niet goed. Je moet er gewoon een goede balans in vinden en dan lijkt het mij dat het allemaal weinig kwaad kan. Sterker nog, je kunt er vast hele waardevolle contacten opdoen, ook op gebied van geloof.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 09 mar 2007 17:20

MrSokkie schreef:Wat maakt het uit hoe je je contacten onderhoud? En dat de eigenaar er rijk van wordt lijkt me helemaal een non-argument (jaloers Cisca?, lijkt me namelijk helemaal niet bij jou passen).

Jaloers, wat is dat, daar doe ik inderdaad niet aan, maar als mensen op een gegeven moment van zoiets giga rijk worden, gaat dat ten koste van anderen, dat is iets wat onrechtvaardig is, en daar kan ik niet tegen.

Terug naar “Archief”