Zwanger deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 mar 2007 21:48

MissF schreef:
trijntjejohanna schreef:
Funlover schreef:Kom op liefje, ik zou het ook niet willen weten. Toch veel leuker als je het pas ziet bij de geboorte...!!

waarom is dat leuker?

Ik weet ook niet zo wat ik zou doen. Of ik het wil weten als het zover komt. Het lijkt mij juist wel heel handig om het te weten, vooral bij een eerste kindje. Dan kun je je babykamer er op aanpassen, kleertjes erop aanpassen. Vooral bij zo'n eerste komen er kleertjes zat binnen, denk ik, dus lijkt het mij handig om zoiets te weten.
Maargoed, ik heb geen recht van spreken ;)

wij hebben nu dus beide gehad.. en ik moet zeggen dat ik niet het ene leuker vind als het andere... bij Milan hebben we de babykamer gewoon neutraal gehouden en de eerste kleertjes die we gekocht hadden ook.. alhoewel ik achteraf gezien toch wel dingne heb gekocht die meer voor jongens waren... (toen de huisarts het 1e pakje zag, zei hij als het een miesje wordt, dan trek je het wat anders aan toch :mrgreen: ).. ik heb altijd al sterk het gevoel gehad dat het een jongetje zou zijn.. toen milan geboren was heb ik niet eens gevraagds wat het was.. pas later zei ik vna: het is toch een jongetje? als he een meisje was geweest, was ik wel even geschrokken denk ik want dat had ik niet verwacht...

nu weten we dat het een jongen wordt.. we maken er ook geen geheim van.. om het te weten heeft ook wel wat.. je weet nu dat je veel van dezelfde kleertjes weer kan gebruiken.. je kunt de babykamer er op af stemmen (nu kan dat van ons trouwens voor zowel een meisje als jongen, maar als we wisten dat het een meisje zou worden, dan was het knalroze geowrden allemaal :mrgreen: ) en bovendien is het gewoon leuk dat we nu weten wat het wordt..

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 mar 2007 22:00

Ik wilde het eigenlijk alleen de laatste keer weten, waarom weet ik ook niet. Maar onze huisarts is altijd zo zuinig met echo's voorschrijven dat ik alleen een echo kreeg om de uitgerekende datum te bepalen.

Liep een keer op de weet ik veel wat voor baby beurs en daar kon je een pret echo laten maken. Kostte 45 euro en daar was ik weer te zuinig voor. Als mijn man meegeweest was hadden we het denk ik wel gedaan, is toch leuker om zoiets samen mee te maken.

Een buurvrouw ging een keer heel enthousiast met haar foto van de echo naar een oude (in leeftijd) buurvrouw om haar blij te vertellen in verwachting te zijn en de foto te laten zien. Maar oude buurvrouw temperde haar enthousiasme door haar erop te wijzen dat het iets is dat in het verborgene groeit en dat we dat voor onszelf behoren te houden.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 mar 2007 07:31

Ik zou wel erg nieuwsgierig zijn.
Trouwens: babykleertjes vind ik wel errug gaaf. Soms loop ik in de Hema of H&M en dan denk ik heej dat is leukkkk! En dan blijkt het een beetje niet mijn maat te zijn maar kinderkleren, haha. Ben ook gek op kinderboeken. Maar zelf een kind, brrr. Dapper zijn jullie hoor! Het lijkt me wel geweldig om met je eigen kinderen te knutselen, koekjes bakken, voorlezen. Maar dat gekrijs en poepluiers en slapeloze nachten trekken me dan een heel stuk minder. Daarom wacht ik tot er bij vrienden 's een kleintje wordt geboren, kan ik 's oefenen. Maar om een of andere reden denk ik dat dat nog wel een paar jaar gaat duren voor ik in m'n directe omgeving kindertjes zie opgroeien.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 09 mar 2007 10:16

Als je bevalt en je weet niet wat het wordt, dan is het op dat moment een grote verassing (tenminste dat was bij ons zo) en het blijft spannend tot op het einde. Dat vonden wij toch ook wel weer heel leuk. Babykamer was bij ons in bruintinten (Christiaan heeft nu een andere kamer omdat we verhuisd zijn en dat blijft ook zijn kamer, het is wel een mooie kamer, maar geen kamer in de zin van een echte jongenskamer met blauw en tractors op de muur of auto's of motors of id) Met verhuizen heb ik er min of meer wel rekening mee gehouden dat er wie weet op termijn een kleintje bij zou komen en heb zodoende het kamertje een leuk neutraal behangetje gegeven).

Toch als ik het zou weten, zou ik niet gelijk een kamer knalrose of blauw maken, ze geven met een echo nooit 100% zekerheid en ik weet dan ook van een stel dat te horen had gekregen dat het een jongetje zou worden, maar toen het geboren was bleek het toch een meisje.

ik heb niet teveel kleertjes aangeschaft bij Christiaan en ben ook niet van plan om dat nu te doen. We hebben een grote familie etc, veel kraambezoek gehad en dus ook heel veel kleertjes gekregen, ook in de kleine maatjes, mocht ik niet voldoende hebben in een maatje, dan is gauw genoeg wat gehaald (is mijn gedachte dan weer, alhoewel babykleertjes wel verleidelijk zijn :wink: )
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 09 mar 2007 10:39

Als ik idd altijd al de oma´s, tante´s, nichtjes, vriendinnen etc hoor die de verleiding nooit kunnen weerstaan om steeds wat nieuws te kopen voor in het kraampakket heb je aan kleertjes en leuke dingen niet te klagen :D

Heerlijk al die mensen aan de kassa die de verleiding niet konden weerstaan....! Maar zelf kan ik het ook niet hoor...! Tblijft leuk! Moet altijd lachen zaterdags...!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 mar 2007 20:51

Wij wisten ook niet of ze een jongen of meisje was, maar vond het achteraf toch wel erg leuk die spanning! En het eerste wat ik deed was kijken tussen de benen :P

Geniet nog van jullie zwangerschappen, ik vind het toch wel jammer dat het nu opeens 'weg' is dat getrappel!! De tijd gaat zo mega snel achteraf gezien :wink: Maar het is ook heerlijk om het dan eindelijk in je armen te hebben! Nog een paar maandjes!!!

sela

Berichtdoor sela » 12 mar 2007 21:14

'wist heel lang niet wat het werd.
heb daarom destijds alleen een klein kribje in elkaar getimmerd. voor naast ons bed. ondertussen slaapt ze in een hoekje op de zolder in een houten ledikantje.
oja, 'k heb toch wat met kleur gedaan. rood en blauw bij elkaar in allerlei patroontjes, gecombineerd met spijkerstof. en dan gequild. staat mooi bij hardhout.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 mar 2007 22:20

sela schreef:'wist heel lang niet wat het werd.
heb daarom destijds alleen een klein kribje in elkaar getimmerd. voor naast ons bed. ondertussen slaapt ze in een hoekje op de zolder in een houten ledikantje.
oja, 'k heb toch wat met kleur gedaan. rood en blauw bij elkaar in allerlei patroontjes, gecombineerd met spijkerstof. en dan gequild. staat mooi bij hardhout.

je zou me zus kunnen zijn..... die heeft ook zulke ideen...

*die is nu zwanger, k ben benieuwd hoe die het gaan doen, met 1 slaapkamer*.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 mar 2007 22:34

Hangwieg of stapelledikantje

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 15 mar 2007 15:09

komen jullie ook zoveel aan in de zwangerschap ik ben nu al 16 kilo aan gekomen en ik woog 59 dat is wel even wennen voor me hahaha...
heb soms gewoon pijn in m`n knieen met m`n dikke lijfke, maar ben er trots op hoor!!!!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 15 mar 2007 16:39

liefje schreef:komen jullie ook zoveel aan in de zwangerschap ik ben nu al 16 kilo aan gekomen en ik woog 59 dat is wel even wennen voor me hahaha...
heb soms gewoon pijn in m`n knieen met m`n dikke lijfke, maar ben er trots op hoor!!!!

Met Christiaan was ik een kilo of 15/16 aangekomen en nu ben ik nog niks in gewicht aangekomen, moet zeggen dat ik dit prettiger vind, want op het moment zit ik echt super in mijn vel en kan echt enorm veel doen, soms lijkt het wel of ik nu al nesteldrang heb :mrgreen: :mrgreen:
ben nu 21 weken en 4 dagen zwanger dus over de helft alweer.
Ben gisteren trouwens naar de verloskundige geweest en mijn HB was goed gestegen :)
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 mar 2007 18:04

met m'n zus gaat het wel goed. Ze krijgt nu ook al een buikje!! Ze verwacht einde aug. een kindje.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 mar 2007 22:19

liefje schreef:komen jullie ook zoveel aan in de zwangerschap ik ben nu al 16 kilo aan gekomen en ik woog 59 dat is wel even wennen voor me hahaha...

ik ben tot nu toe 6 kilo aangekomen.. gelukkig niet meer.. bij milan ben ik in totaal 22 kilo aangekomen.. en dat wilde ik niet weer..

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 17 mar 2007 11:27

nee, maarja wat doe je eraan als de kilo`s er aan vliegen?
ik eet echt niet meer als anders!!!
hoeveel kilo heb je er na milan weer afgekregen?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 mar 2007 11:55

Doe je niet veel aan liefje, en je moet gewoon gezond blijven eten natuurlijk :wink:

Terug naar “Archief”